7

ο

Γ

.

Χ

.

.

.

Ανακοινώσεις - Ενημέρωση

Σελίδες

"ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;"

ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

«Στην Ελλάδα έχουμε το απαραίτητο ταλέντο για να ηγηθούμε των εξελίξεων»
 

Κατά τον Κωνσταντίνο Δασκαλάκη, που σε πολύ νεαρή ηλικία έλυσε το επί 60 χρόνια άλυτο μαθηματικό πρόβλημα του “υπέροχου ανθρώπου”, μαθηματικού και νομπελίστα οικονομολόγου John Nash, «πρέπει να θέτουμε ψηλά τον πήχη (…) Να παράγουμε και να εξάγουμε τεχνολογία, αυτός θα έπρεπε να είναι ο στόχος. Οπωσδήποτε έχουμε στην Ελλάδα το απαραίτητο ταλέντο για να ηγηθούμε των εξελίξεων, αλλά πρέπει να το προπονήσουμε και να το εξοπλίσουμε με πόρους. Πρέπει να κάνουμε επενδύσεις στην έρευνα, όχι μόνο στο R&D, αλλά και στη νέα έρευνα, στο πώς θα ενισχύσουμε τη νέα τεχνογνωσία που απαιτείται, για να μπορεί κάποιος να καταστεί παγκόσμιος παίκτης» σημείωσε.

 

 Για την τεχνητή νοημοσύνη

Ο κ. Δασκαλάκης ανέφερε: «Στην ΤΝ βρισκόμαστε σε σταυροδρόμι. Είμαι αισιόδοξος για τις βραχυπρόθεσμες και τις μακροπρόθεσμες χρήσεις, αλλά δεν πρέπει να θριαμβολογούμε ή να είμαστε υπέρμετρα αισιόδοξοι. Αυτή τη στιγμή διανύουμε περίοδο αισιοδοξίας, αλλά υπάρχουν περιορισμοί και όρια επιστημονικά».

«Οι αλγόριθμοι δεν κατανοούν το αίτιο και το αιτιατό, π.χ, αν είναι η βροχή που αναγκάζει τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν ομπρέλα ή βρέχει επειδή οι άνθρωποι κρατούν ομπρέλα (…) Στο κομμάτι της κατανόησης του νοήματος (από την ΤΝ) δεν έχουμε κατορθώσει να καταγράψουμε πρόοδο (…)», σημείωσε.

«Υπάρχουν πράγματα, που (η ΤΝ) δεν μπορεί καθόλου καλά να τα κάνει, όπως η μετάδοση της γνώσης και των γνωσιακών ικανοτήτων σχετικά με ένα γνωστό αντικείμενο ή λειτουργία. Ένας άνθρωπος που ξέρει να περπατάει, δεν χρειάζεται πολύ μεγάλη προπόνηση για να κάνει ποδήλατο. Ένα ρομπότ όμως, αν το διδάξεις να σηκώνει ποτήρια από ένα τραπέζι και θέλεις να του μάθεις να σηκώνει πιάτα, πρέπει να του δώσεις πάρα πολλά παραδείγματα και να το προπονήσεις πολύ», επεσήμανε και υπενθύμισε ακόμα την ευπάθεια των αλγορίθμων σε χειραγώγηση, βασισμένη τόσο σε προκαταλήψεις και στερεότυπα, όσο και στις αδυναμίες που ακόμα έχουν σε επίπεδο αναγνώρισης φωνής και εικόνας.

Κλείνοντας, ο κ. Μπλέτσας τόνισε: «Η επίτευξη της Γενικής Τεχνητής Νοημοσύνης (ΓΝΤ) είναι ένας κινούμενος στόχος. ‘Ηδη από την αρχή της δεκαετίας του ΄50, όταν αυτό το πεδίο ξεκινούσε, ο στόχος αυτός για ΓΤΝ πάντοτε απείχε 20 χρόνια. Ακόμα και σήμερα, με όλη την πρόοδο που έχει συντελεστεί και πάλι απέχουμε 20 χρόνια (…)».

Το συμπόσιο πραγματοποιηθηκε σε συνεργασία με το δίκτυο «Ναυαρίνο» και το ίδρυμα Konrad Adenauer, υπό την αιγίδα του δήμου Θεσσαλονίκης.

 

Ποιες χώρες «οδηγούν» το τρένο

Κατά τον Μιχάλη Μπλέτσα, στον αγώνα δρόμου των χωρών, εν μέσω 4ης βιομηχανικής επανάστασης, μια από τις κυρίαρχες συνιστώσες της οποίας είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ), οι ΗΠΑ βρίσκονται σαφώς στην πρωτοπορία, με τις μεγάλες εταιρείες να οδηγούν την πρόοδο.

Η Κίνα, λόγω του μεγέθους της και της τελείως διαφορετικής προσέγγισης επί της ιδιωτικότητας του ατόμου, έχει στη διάθεσή της πολύ περισσότερα δεδομένα και πολύ μεγαλύτερη εποπτεία και -κατά τον κ. Μπλέτσα- τα πάει πάρα πολύ καλά σε όλες τις “στάνταρντ” εφαρμογές της ΤΝ (σ.σ. Τα δεδομένα χρησιμοποιούνται για την εκπαίδευση των αλγορίθμων και άρα για την εξέλιξη της ΤΝ). Η Ευρώπη αντίθετα, …έπεται. «Δεν πιστεύω ότι η Ευρώπη συνεισφέρει ή ότι βρίσκεται στην πρωτοπορία, γιατί πρώτον υπάρχει κατακερματισμός και δεύτερον δεν έχει τις μεγάλες εταιρείες που θα ωθήσουν αυτή την εξέλιξη» σημείωσε.

Κατά τον Κωνσταντίνο Δασκαλάκη, οι ΗΠΑ έχουν καινοτομήσει και έχουν βρεθεί στην πρωτοπορία των εξελίξεων, ενώ πολλές άλλες χώρες έχουν συνειδητοποιήσει ότι πλέον αποτελεί στρατηγική επιβίωσης το να είσαι ανταγωνιστικός σε αυτό το πεδίο. Κάποιες χώρες είναι πιο επιφυλακτικές ως προς τη χρήση των δεδομένων και άλλες λιγότερο. Η Ευρώπη είναι πιο επιφυλακτική. Η Κίνα όχι τόσο. «Άρα, πολλές είναι οι εξελίξεις στις ΗΠΑ, ναι, αλλά και η Κίνα, ο Καναδάς και η Ευρώπη είναι τόποι που συνεισφέρουν» τόνισε.
 
Ο ρόλος των μεγάλων επιχειρήσεων και τα «κουμπιά» των καταναλωτών

Σύμφωνα με τον κ. Μπλέτσα, το να είσαι στην αιχμή της έρευνας για την ΤΝ απαιτεί τρομαχτική υποδομή, πχ. σε data centers, που μόνο μεγάλες διαδικτυακές εταιρείες (πχ. Google, Facebook) έχουν, ούτε καν οι κυβερνήσεις. «Και πολλά από τα ταλέντα που σήμερα δουλεύουν για αυτές τις πλατφόρμες κάνουν πράγματα, που ναι μεν είναι εξαιρετικά επικερδή για τις εταιρείες, αλλά δεν είναι τόσο επωφελή για την κοινωνία» σημείωσε.

Όπως είπε, οι αλγόριθμοι μπορούν να χειραγωγηθούν και να ξεγελαστούν, άρα ο ρόλος του ανθρώπινου παράγοντα είναι καθοριστικός. «Οι αλγόριθμοι πρέπει να χρησιμοποιούνται ως υποβοηθήματα, σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να αφήσουμε τη λήψη σύνθετων αποφάσεων στα χέρια τους. Τελεία και παύλα. Ακόμα κι όμως όταν υπάρχει ο ανθρώπινος παράγοντας, πέρα από τη χρήση (της ΤΝ) από απολυταρχικά πολιτεύματα, προσωπικά θα ανησυχούσα πολύ περισσότερο για τις μεγάλες επιχειρήσεις αυτή τη στιγμή, που χρησιμοποιούν εκτενέστατα, με απόλυτα αυτοματισμένο τρόπο τους αλγόριθμους, χωρίς να υπάρχει ρυθμιστικό πλαίσιο» επισήμανε.

«Για παράδειγμα» πρόσθεσε, «για το τι κάνει το Facebook με όλα τα δεδομένα για τις συμπεριφορές του καθενός εξ ημών (όπως αυτές αποτυπώνονται στην πλατφόρμα) δεν υπάρχει καν λογοδοσία. Είναι όλα στα χέρια του Ζάκερμπεργκ, ο οποίος έχει συμπεριφορικό προφίλ σχετικά με τον καθέναν από εμάς. Αν κάποιος ήξερε πολύ καλά τα κουμπιά ολονών μας, τότε θα ήταν σε θέση να τα πατήσει και να κατευθύνει καταναλωτικές συνήθειες» εξήγησε.

  

Πηγή: Sofokleousin.gr

 

 

Share:

Η Ελλάδα στην 5η θέση παγκοσμίως

Διαδικτυακές απειλές: Η Ελλάδα στην 5η θέση παγκοσμίως

  

Πώς μπορώ να προστατευθώ από κακόβουλο λογισμικό όπως το Emotet;

Κατά την προστασία από τέτοιου είδους Trojans, δεν αρκεί να βασίζεστε αποκλειστικά σε προγράμματα προστασίας από ιούς. Η ανίχνευση του πολυμορφικού ιού είναι μόνο το πρώτο βήμα για τους τελικούς χρήστες. Δεν υπάρχει απλώς καμία λύση που να παρέχει 100% προστασία έναντι των συνεχώς μεταβαλλόμενων Trojans. Μόνο λαμβάνοντας οργανωτικά και τεχνικά μέτρα, μπορείτε να περιορίσετε τον κίνδυνο μόλυνσης στο ελάχιστο.

 Σύμφωνα με την έκθεση απειλών του Kaspersky Security Network (KSN), το 4ο τρίμηνο του 2020 η Ελλάδα βρέθηκε πολύ ψηλά στην παγκόσμια κατάταξη αναφορικά με τις διαδικτυακές απειλές.

Την περίοδο Οκτώβριος - Δεκέμβριος, το 35,5% των Ελλήνων χρηστών δέχτηκε επίθεση από απειλές που προκαλούνται από το Διαδίκτυο, τοποθετώντας την Ελλάδα στην 5η θέση παγκοσμίως σε ό, τι αφορά τους κινδύνους που σχετίζονται με την περιήγηση στο Διαδίκτυο.

«Η αύξηση των ειδοποιήσεων για την Ελλάδα προκλήθηκε από την αποστολή κακόβουλων εγγράφων που σχετίζονται με το κακόβουλο λογισμικό Emotet. Το αποκορύφωμα της δραστηριότητας σημειώθηκε τον Οκτώβριο του 2020. Τα κακόβουλα έγγραφα εστάλησαν μέσω συνημμένων σε email και όταν οι χρήστες χρησιμοποιούσαν μια διαδικτυακή διεπαφή για πρόσβαση σε mailboxes, η απειλή εντοπιζόταν από την antivirus λύση μας. Ως εκ τούτου, αυτές οι ειδοποιήσεις θεωρούνται απειλές που σχετίζονται με την περιήγηση στο Διαδίκτυο», σχολιάζει η Victoria Vlasova, ανώτερη αναλύτρια κακόβουλου λογισμικού, Kaspersky. 

Το Emotet ήταν ένα κακόβουλο πρόγραμμα με στόχο υπολογιστές που αναπτύχθηκε αρχικά με τη μορφή τραπεζικού Trojan. Η λειτουργία του διακόπηκε πρόσφατα μετά από μια διεθνή συντονισμένη δράση από την Europol και την Eurojust. Η κοινή προσπάθεια μεταξύ των υπηρεσιών επιβολής του νόμου και των αρχών από την Ολλανδία, τη Γερμανία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Λιθουανία, τον Καναδά και την Ουκρανία επέτρεψε στους ερευνητές να πάρουν τον έλεγχο των servers του botnet και να διακόψουν τη λειτουργία του κακόβουλου λογισμικού.

Το Emotet είναι γνωστό ότι εξαπατά τα βασικά προγράμματα προστασίας από ιούς και κρύβεται από αυτά. Μόλις η συσκευή «μολυνόταν», το κακόβουλο λογισμικό εξαπλωνόταν σαν worm υπολογιστή και προσπαθούσε να διεισδύσει σε άλλους υπολογιστές στο δίκτυο. Εξαπλωνόταν κυρίως μέσω spam email. Το αντίστοιχο email περιείχε κακόβουλο link ή «μολυσμένο» έγγραφο. Εάν κάποιος κατέβαζε το έγγραφο ή άνοιγε το link, άλλα κακόβουλα προγράμματα «κατέβαιναν» αυτόματα στον υπολογιστή του. Αυτά τα email δημιουργήθηκαν για να φαίνονται πολύ αυθεντικά και πολλοί είναι αυτοί που έπεσαν θύματα του Emotet.

Το Emotet στόχευε ιδιώτες, καθώς και εταιρείες, οργανισμούς και αρχές. Το 2018, αφού «μολύνθηκε» με το Emotet, το νοσοκομείο Fuerstenfeldbruck στη Γερμανία έπρεπε να κλείσει 450 υπολογιστές και να αποσυνδεθεί από το κέντρο ελέγχου διάσωσης σε μια προσπάθεια να ελέγξει τη «μόλυνση». Τον Σεπτέμβριο του 2019, επηρεάστηκε το Εφετείο του Βερολίνου και τον Δεκέμβριο του 2019 το Πανεπιστήμιο του Giessen. Το Ιατρικό Πανεπιστήμιο του Ανόβερου και η διοίκηση του Frankfurt am Main «μολύνθηκαν» επίσης από το Emotet.

Τον Φεβρουάριο του 2020, ερευνητές ασφαλείας από την Binary Search ανακάλυψαν ότι το Emotet επιτέθηκε επίσης σε δίκτυα Wi-Fi. Εάν μια «μολυσμένη» συσκευή ήταν συνδεδεμένη σε ασύρματο δίκτυο, το Emotet σάρωνε όλα τα κοντινά ασύρματα δίκτυα. Χρησιμοποιώντας μια λίστα κωδικών πρόσβασης, ο ιός στη συνέχεια προσπαθούσε να αποκτήσει πρόσβαση στα δίκτυα και έτσι «μόλυνε» άλλες συσκευές.

Ο Costin Raiu, Διευθυντής της Παγκόσμιας Ομάδας Έρευνας και Ανάλυσης στην Kaspersky, σχολιάζει για τη διακοπή λειτουργίας του Emotet: «Η ομάδα πίσω από το Emotet ήταν μια από τις πιο επιθετικές υπηρεσίες “infrastructure as a service” στον κόσμο του ψηφιακού εγκλήματος. Η προσαρμογή του στα κακόβουλα email ήταν εξαιρετικά καλή και κάλυψε πολλές γλώσσες εκτός από τα Αγγλικά. Χρησιμοποιούσαν συνεχώς παλαιότερα email, θέματα και threads για να εξαπατήσουν τους παραλήπτες να ανοίξουν τα κακόβουλα συνημμένα τους. Κατά κάποιο τρόπο, τελειοποίησαν το αρχικό στάδιο «μόλυνσης» σε πολύ υψηλό βαθμό, το οποίο, από την εμπειρία μας, εξαπάτησε ακόμη και έμπειρους χρήστες του Διαδικτύου. Μια «μόλυνση» με το Emotet συνήθως θα είχε ως αποτέλεσμα περαιτέρω κακόβουλο λογισμικό, το οποίο πολλές φορές περιλάμβανε επίσης ransomware. Στη συνέχεια, οι άνθρωποι θα έχαναν τα δεδομένα, τις φωτογραφίες ή τα έγγραφά τους.

Αυτό είναι πιθανώς μια από τις πιο σημαντικές πρόσφατες “διαλύσεις” botnet, κυρίως λόγω της φυσικής δράσης εναντίον των κυβερνοεγκληματιών που εκτελούν το Emotet. Κατά τη γνώμη μου, η συντονισμένη κίνηση από πολλές υπηρεσίες επιβολής του νόμου ενάντια στην υποδομή δικτύου τους θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ικανότητα του Emotet να λειτουργεί τους επόμενους μήνες. Με το Emotet εκτός του οικοσυστήματος του ψηφιακού εγκλήματος, απομένει να δούμε αν τη θέση του θα καταλάβει άλλη ομάδα ή εάν θα είναι σε θέση να ενορχηστρώσουν μια επιστροφή, είτε ως Emotet είτε ίσως ως συγχώνευση με μια άλλη ομάδα και να συνεχίσουν από εκεί.

Τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, δεδομένου ότι το Emotet ενοικίαζε την υποδομή του σε άλλες ομάδες ψηφιακών εγκληματιών, ωθώντας κακόβουλα προγράμματα όπως το Trickbot, αυτό θα πρέπει επίσης να επηρεάσει ακόμη και την ικανότητα άλλων εγκληματικών ομάδων να διατηρούν και να αναπτύσσουν τα botnets τους. Η κατάργηση του Emotet πιθανόν να επηρεάσει πολλές ομάδες ψηφιακών εγκληματιών και τις δραστηριότητές τους πέρα από το ίδιο το Emotet».

 Παρέχεται από: FREED Information Technology Networks S.A       ©

 

Share:

Σχετικά με την Δικαιολόγηση Απουσιών

 

Δικαιολόγηση απουσιών των μαθητών που συνοικούν με άτομα που πάσχουν από σοβαρό/ά υποκείμενο/α νόσημα/τα και ταυτόχρονα δυνατότητα   να παρακολουθούν μαθήματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, προβλέπει Κοινή Υπουργική Απόφαση η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης 

Για το λόγο αυτό συγκροτείται  πενταμελής Επιστημονική Επιτροπή η οποία θα πιστοποιεί με θετική ή αρνητική αιτιολογημένη κρίση  επί των αιτήσεων των μαθητών. 

Ως άτομα συνοικούντα με τους μαθητές/τριες   ορίζονται οι κηδεμόνες και οι συγγενείς μέχρι δευτέρου βαθμού ευθέως ή εκ πλαγίου των μαθητών/τριών και στην περίπτωση που οι μαθητές/τριες είναι ενήλικοι και οι σύζυγοι αυτών.

Ως υποκείμενα νοσήματα ατόμων που συγκατοικούν με μαθητή/τρια, τα οποία μπορεί να συνιστούν αιτία για προσεκτική στάθμιση του ενδεχομένου μακρόχρονης αποχής του παιδιού από το σχολείο είναι τα αναφερόμενα στις υπ’ αρ. 37095/1436 (Β’ 4011) και υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/420/16446/17-9-2020 (Β’ 4011) κοινές υπουργικές αποφάσεις και ιδίως οι κάτωθι περιπτώσεις:

1) άτομα με μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου που λαμβάνει δύο ή περισσότερα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα,

2) άτομα με μεταμόσχευση μυελού των οστών το τελευταίο έτος ή που λαμβάνει δύο ή περισσότερα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα,

3) άτομα με διάγνωση νεοπλασίας ή αιματολογικής κακοήθειας που βρίσκεται υπό χημειοθεραπεία ή ακτινοθεραπεία ή ανοσοθεραπεία,

4) άτομα με βαριά πνευμονοπάθεια (κυστική ίνωση, χρόνιο αναπνευστικό νόσημα που απαιτεί χρήση οξυγό- νου κατ’ οίκον, χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια με FEV1 < 30% [FEV1: forced expiratory volume in 1st second], διάμεση πνευμονοπάθεια με δοκιμασία διάχυσης < 40%),

5) άτομα με σοβαρή νεφρική ανεπάρκεια (υποβολή σε αιμοκάθαρση ή περιτοναϊκή κάθαρση, χρόνια νεφρική νόσος σταδίου)

6) άτομα με σοβαρή ηπατική ανεπάρκεια με πυλαία υπέρταση, κίρρωση ήπατος με πυλαία υπέρταση,

7) άτομα με ανοσοκαταστολή λόγω βαριάς συνδυασμένης ανοσοανεπάρκειας, HIV λοίμωξης με CD4<200 κύτταρα/μL ή που λαμβάνουν υψηλές δόσεις κορτικοειδών ή δύο ή περισσότερα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα λόγω φλεγμονωδών νοσημάτων.

Οι κηδεμόνες και οι συγγενείς μέχρι δευτέρου βαθμού ευθέως ή εκ πλαγίου των μαθητών/τριών, και στην περίπτωση που οι μαθητές/τριες είναι ενήλικοι, υποβάλλουν στη διεύθυνση της οικείας σχολικής μονάδας, με κάθε πρόσφορο μέσο, αίτηση - υπεύθυνη δήλωση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 περί δικαιολόγησης των απουσιών κατά το πρώτο τετράμηνο λόγω συνοικήσεως με άτομο ή άτομα που πάσχει/ουν από σοβαρά υποκείμενα νοσήματα, όπως τούτα περιγράφονται, όχι περιοριστικά, στο άρθρο 2.

Μαζί με την ως άνω αίτηση - υπεύθυνη δήλωση οι παραπάνω ενδιαφερόμενοι/ες προσκομίζουν σε σφραγισμένο φάκελο το σύνολο των δικαιολογητικών που έχουν εκδοθεί από δημόσιες δομές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας υγείας που αποδεικνύουν ότι το συνοικούν με αυτούς πρόσωπο πάσχει από σοβαρό ή σοβαρά υποκείμενα νοσήματα του άρθρου 2.

Παράλληλα, προσκομίζεται εκ μέρους των συνοικούντων προσώπων υπεύθυνη δήλωση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986, δια της οποίας δηλώνουν ότι επιθυμούν η Επιτροπή  να προβεί στην επεξεργασία των φακέλων.

Για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων ειδικών κατηγοριών οι παραπάνω φάκελοι με τα δικαιολογητικά αποστέλλονται σφραγισμένοι και χωρίς καθυστέρηση στην Επιτροπή , με ευθύνη του/της Διευθυντή/τριας της οικείας σχολικής μονάδας, μέσω της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Διαβάστε ολόκληρο το ΦΕΚ εδώ

Share:

ΕΝΑΡΞΗ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 ΕΝΑΡΞΗ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 Σας ενημερώνουμε πως ξεκινά την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου η ενισχυτική διδασκαλία. Τα μαθήματα θα γίνουν εξ αποστάσεως μέσω της πλατφόρμας webex. Οι μαθητές θα μπούν στη διεύθυνση webex του καθηγητή , οι οποίες  έχουν σταλεί, μαζί με το πρόγραμμα με email στους μαθητές, που δήλωσαν συμμετοχή. 

Υπενθυμίζουμε πως στην πλατφόρμα εισέρχονται οι μαθητές γράφοντας με κεφαλαία ελληνικά το ΕΠΩΝΥΜΟ-ΟΝΟΜΑ . 

Το πρόγραμμα της ενισχυτικής :


 
Share:

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2021

 Εκδήλωση της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2021

Μια μεγάλη γιορτή με κεντρικό μήνυμα

“Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο”.

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου προσφέρει την ευκαιρία να αναδείξουμε τις θετικές χρήσεις της τεχνολογίας και να διερευνήσουμε το ρόλο που όλοι διαδραματίζουμε συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας καλύτερης και ασφαλέστερης διαδικτυακής κοινότητας. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου αποσκοπεί όχι μόνο στο να δημιουργήσει ένα ασφαλέστερο διαδίκτυο, αλλά και ένα καλύτερο διαδίκτυο, όπου όλοι έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν την τεχνολογία υπεύθυνα, με σεβασμό, με κριτική σκέψη και δημιουργικά.
Φέτος η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου θα εορταστεί στις 9 Φεβρουαρίου, ταυτόχρονα σε περισσότερες από 160 χώρες του κόσμου με κεντρικό μήνυμα «Όλοι μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο».
Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο διοργανώνει διαδικτυακή εκδήλωση- γιορτή και προσκαλεί εκπαιδευτικούς μαζί με τους μαθητές τους να δηλώσουν συμμετοχή στη φόρμα που βρίσκεται εδώ έως την Παρασκευή 5/2/2021.

Η εκδήλωση απευθύνεται σε μαθητές Ε’ και Στ’ Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου και η διάρκεια της είναι 60 λεπτά (10:00 π.μ. – 11:00 π.μ.). Το link της εκδήλωσης θα σταλεί μόνο στους εκπαιδευτικούς που έχουν κάνει εγγραφή και εκείνοι με τη σειρά τους θα έχουν την ευθύνη προβολής της εκδήλωσης μέσα στην τάξη. Οι ερωτήσεις των μαθητών θα μπορούν να υποβάλλονται μέσω του εκπαιδευτικού είτε μέσω μικροφώνου είτε μέσω chat. 

Η εκδήλωση θα μεταδοθεί και ζωντανά (με live streaming) μέσω της υπηρεσίας Ζωντανών Μεταδόσεων του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (https://video.sch.gr/live/show/275).

 Υλικό SID 2021

Δείτε εδώ και χρησιμοποιήστε στην τάξη σας το νέο εκπαιδευτικό υλικό που δημιούργησε το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου με αφορμή τη Safer Internet Day 2021!  Παρε κι εσύ μέρος σε αυτή τη μεγάλη γιορτή. Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο!

Κατεβάστε το φυλλάδιο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου από εδώ και το φυλλάδιο για μεγαλύτερα παιδιά δημοτικού από εδώ.

Share:

Κύκλοι ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕξΑΕ

ΘΕΜΑ: ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ της 2 ης ενότητας του ΚΥΚΛΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στην εξΑΕ 

Σκοπός των διαδικτυακών σεμιναρίων είναι η απόκτηση ή η αναβάθμιση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών, ώστε να είναι ικανοί να χρησιμοποιούν και να αξιοποιούν τις πλατφόρμες ασύγχρονης (e-Class και e-me) και σύγχρονης (Webex meetings) εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και να μετασχηματίζουν εκπαιδευτικό υλικό δια ζώσης διδασκαλίας σε εκπαιδευτικό υλικό εξΑ διδασκαλίας, καθώς και να δημιουργούν δικό τους πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό και σενάρια μαθημάτων για τις ανάγκες της εξΑΕ.  

Στην παρούσα φάση έχουν προγραμματιστεί σεμινάρια που αφορούν κυρίως τη 2η ενότητα, πληροφορίες για τα οποία και σύνδεσμο σύνδεσης θα βρείτε στο ημερολόγιο που είναι αναρτημένο στη διεύθυνση: https://pekes.pdekritis.gr/epimorfosi/

. Υπενθυμίζεται ότι τα σεμινάρια είναι προαιρετικά, επαναλαμβάνονται κάποια από αυτά και αφορούν τους/τις εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, όλης της Κρήτης.

Share:

Επαναλειτουργία σχολικών μονάδων Δ/θμιας Εκπ/σης

Σχολεία: Πού ανοίγουν Γυμνάσια και Λύκεια την Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου και πού όχι ...

 

Δείτε το σχετικό έγγραφο : Ενημέρωση Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 

 Τον τρόπο με τον οποίο θα ανοίξουν τα σχολεία τη Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου ανέλυσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως

Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας η επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων αποφασίστηκε με βάση τα στοιχεία των επιδημιολόγων και θα γίνει με μέτρα που έχουν υποδείξει οι ειδικοί για να περιοριστεί η διασπορά του κορονοϊού.

 

Αυτό σημαίνει ότι τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν κανονικά δια ζώσης σε όλη τη χώρα, όπως ήταν η αρχική πρόβλεψη. Συγκεκριμένα, «στις κόκκινες» περιοχές, στις οποίες περιλαμβάνεται και η Αττική (πλην των νήσων Αττικής), θα λειτουργήσουν δια ζώσης μόνο τα Γυμνάσια (τα Λύκεια θα λειτουργήσουν με τηλεκπαίδευση). 

 

Όπως τόνισε, τα γυμνάσια θα λειτουργήσουν κανονικά ενώ στα λύκεια που βρίσκονται σε «κόκκινες» περιοχές θα συνεχιστεί η τηλεκπαίδευση, καθώς αυτή ήταν η εισήγηση των ειδικών. «Τα παιδιά στα λύκεια έχουν πιο έντονη επαφή μεταξύ τους. Παρακαλώ εκπαιδευτικούς και μαθητές άνω τον 16 να κάνουν αίτηση για τεστ», είπε χαρακτηριστικά. Η κ. Κεραμέως ανέφερε ότι ο δείκτης θετικότητας των τμημάτων που βρίσκονται σε αναστολή λόγω κρουσμάτων κορονοϊού είναι στο 0,3 %, ενώ υπογράμμισε ότι έχουν γίνει προσλήψεις ψυχολόγων για να βοηθηθεί η εκπαιδευτική κοινότητα και έχει μειωθεί η ύλη για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Όσον αφορά στις αθλητικές δραστηριότητες, η υπουργός Παιδείας είπε ότι «οι ειδικοί προτείνουν οι αθλητικές δραστηριότητες να γίνονται σε σταθερές ομάδες. Για να ανοίξουν τα γυμνάσια αποφασίστηκε να περιοριστεί το εμπόριο. Θα έχουμε κρούσματα, είναι λογικό. Το ζητούμενο είναι να τηρούνται τα μέτρα στα σχολεία». Για την λειτουργία των φροντιστηρίων η Νίκη Κεραμέως τόνισε ότι ακόμη δεν έχουν εισηγηθεί να ανοίξουν οι ειδικοί, ενώ ανέφερε ότι οι εξετάσεις στα πανεπιστήμια θα γίνουν εξ'αποστάσεως.

 

Συστήνεται, επίσης, την πρώτη ημέρα επαναλειτουργίας των σχολείων και κατά τις πρώτες δύο (2) ώρες του ωρολογίου προγράμματος να γίνει υπενθύμιση όλων των μέτρων πρόληψης και αποφυγής της διασποράς του COVID-19, όπως αυτά αναφέρονται στις σχετικές Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις Λειτουργίας των εκπαιδευτικών μονάδων και στις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.) και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ενδεικτικά:

  •  1.  η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, 
  •  2.  τα διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών, 
  •  3.  οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες, 
  •  4.  η χρήση αντισηπτικών, 
  •  5.  οι σχολαστικοί καθαρισμοί, 
  •  6.  οι τακτικοί αερισμοί των χώρων, 
  •  7.  τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.α.
  •  8.  οι σχολικοί εορτασμοί με μέτρα, 
  •  9.  οι επισκέψεις / περίπατοι ανά τμήμα, κ.α.  

 

«Κοκκίνισε» όλη η χώρα – ποια είναι τα νέα μέτρα, τι ισχύει με τα SMS

Συγκεκριμένα, από τις 6 το πρωί της Πέμπτης 4 Μαρτίου έως και τις 16 Μαρτίου στις 6 πμ θα ισχύουν τα εξής:

► Στους έξι λόγους μετακίνησης σε όλη τη χώρα διαφοροποιήσεις θα υπάρξουν στους κωδικούς 2 και 6. Για τον κωδικό 2 μετάβαση σε σούπερ μάρκετ και καταστήματα προμήθειας ειδών πρώτης ανάγκης, αλλά και για τον κωδικό 3 που αφορά την μετάβαση σε τράπεζες ή δημόσιες υπηρεσίες η μετακίνηση θα γίνεται εντός του οικείου δήμου ή έως δύο χιλιόμετρα από την κατοικία.

► Για τον κωδικό 6 η μετακίνηση θα γίνεται μόνο πεζή ή με ποδήλατο σε όλη τη χώρα και δεν μπορεί να μεταβεί κανείς σε άλλη περιοχή.

► Για τον κωδικό 4 που αφορά την παροχή βοήθειας τα ελεγκτικά όργανα θα ζητούν πλέον περισσότερες πληροφορίες.

Ποιοι μπαίνουν στο «βαθύ κόκκινο»

Ο υφυπουργός ανακοίνωσε επίσης ότι στην κατάσταση πολύ αυξημένου κινδύνου (στο «βαθύ κόκκινο», όπως είπε χαρακτηριστικά) κατατάσσεται η Περιφέρεια Αττικής, καθώς και οι ακόλουθες Περιφερειακές Ενότητες: Αχαΐας, Αρκαδίας, Θεσσαλονίκης, Λάρισας, Λευκάδας (εκτός από το Μεγανήσι), Φθιώτιδας, Αργολίδας, Κορινθίας, Θεσπρωτίας, Άρτας, Σάμου, Βοιωτίας, Χίου, Αιτωλοακαρνανίας, Ρόδου, Ηρακλείου και Ευβοίας (εκτός από τη Σκύρο). Επίσης, στο συγκεκριμένο επίπεδο κατατάσσεται και ο Δήμος Καλυμνίων.

Όλες οι υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδας κατατάσσονται στο επίπεδο αυξημένου κινδύνου (κόκκινο).

Παράλληλα αναπροσαρμόζεται και η απαγόρευση κυκλοφορίας η οποία διαμορφώνεται ως εξής. Στο επίπεδο αυξημένου κινδύνου (κόκκινο) ισχύει από τις 9 το βράδυ έως τις 5 το πρωί, ενώ στο επίπεδο πολύ αυξημένου κινδύνου (βαθύ κόκκινο) από τις 7 το απόγευμα έως τις 5 το πρωί.

Εξαίρεση αποτελούν η Περιφέρεια Αττικής και η Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, όπου η απαγόρευση κυκλοφορίας τις καθημερινές (Δευτέρα ως Παρασκευή) διαμορφώνεται από τις 9 το βράδυ ως τις 5 το πρωί, λόγω του μητροπολιτικού χαρακτήρα των περιοχών αυτών.

Share:

ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

 


TI ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Από Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2021, θα ξαναβρεθούμε στο σχολείο ! Ωστόσο θα πρέπει να προσέξουμε τα παρακάτω :

Η χρήση μάσκας είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ μέσα κι έξω από την αίθουσα αλλά και στο ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ !

- Οι μαθητές θα πρέπει οπωσδήποτε να έχουν πάντα μαζί τους ΔΥΟ ΜΑΣΚΕΣ  και προσωπικό μπουκάλι νερό .

- Οι γονείς μπορούν να επισκέπτονται το σχολείο με ραντεβού κατόπιν συνεννόησης .
 
Μαθητής με πυρετό ή συμπτώματα δεν πρέπει να έρχεται σχολείο


Οι μαθητές για το επόμενο διάστημα θα πρέπει να φέρνουν μαζί τους :

1. Προσωπικό μπουκάλι με νερό

           2. Υγρά μαντηλάκια απολυμαντικά 

3. Γάντια μιας χρήσεως

  4. ΔΥΟ ΜΑΣΚΕΣ !
     
Καλή αντάμωση !               
Share:

Ημέρα Μνήμης για το Ολοκαύτωμα

Ημέρα Μνήμης για το Ολοκαύτωμα από το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης 


 Το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, θέλοντας να συμβάλλει στην Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος, διοργανώνει την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου στις 18:00 μια διαδικτυακή εκδήλωση που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, γονείς αλλά και σε όλη την οικογένεια.

Η συμμετοχή είναι ελεύθερη συμπληρώνοντας τη φόρμα συμμετοχής εδώ

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας Zoom.

Σας προωθούμε την ανακοίνωση με την παράκληση να την κοινοποιήσετε   εδώ.

Με εκτίμηση,

--

Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης
Τριπόδων 23, Αθήνα
Τ: +30 210 325 0341
W: www.ekedisy.gr
Share:

Φεστιβάλ Μαθητικής Ψηφιακής Δημιουργίας

 Έκθεση_Φεστιβάλ Μαθητικής Ψηφιακής Δημιουργίας _2020-21_1η Ανακοίνωση


Το «Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας» (http://www.digifest.info ) αποτελεί μια γιορτή
της ψηφιακής δημιουργικότητας των μαθητών/τριών. Οι μαθητές/τριες μέσω των μαθημάτων της Πληροφορικής, αλλά και δράσεων των σχολείων στις οποίες συμμετέχουν εκπαιδευτικοί Πληροφορικής, παύουν να είναι απλοί καταναλωτές ψηφιακών προϊόντων και γίνονται δημιουργοί. Έτσι, μέσα από τα ψηφιακά έργα τους εκφράζονται για θέματα που τους/τις απασχολούν και κατασκευάζουν λύσεις σε προβλήματα με τη βοήθεια της επιστήμης της Πληροφορικής και της Τεχνολογίας της. Στο πλαίσιο του εν λόγω μαθητικού φεστιβάλ παρουσιάζονται έργα ψηφιακής δημιουργίας, τα οποία δημιουργήθηκαν στα μαθήματα Πληροφορικής όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο), στην Ευέλικτη ζώνη, στο μάθημα Ερευνητικές Εργασίες (Project) των ΓΕΛ και στη Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων στα ΕΠΑΛ. Επιπλέον, είναι δυνατό να συμπεριληφθούν και έργα τα οποία δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο κάποιας Σχολικής δραστηριότητας (Περιβαλλοντική, Πολιτιστική, Αγωγής Υγείας κ.α.) ή κάποιου διαθεματικού/διεπιστημονικού σχεδίου συνεργασίας μεταξύ του μαθήματος της Πληροφορικής και άλλων μαθημάτων. Κατ’ αυτόν τον τρόπο το Φεστιβάλ ευνοεί την συνεργασία των εκπαιδευτικών Πληροφορικής με δασκάλους και εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων.
Ο Συντονιστής της Δράσης
Γιώργος Γώγουλος


Share:

ημερολογιο

ημερολόγιο

Προσφατες Αναρτησεις

Μεταφραση

Δημοφιλεις αναρτησεις

Στιγμες απο την Ιστορια

RSS Feed

RSS Feed

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ

Πληροφορίες

Αρχειοθήκη ιστολογίου