7

ο

Γ

.

Χ

.

.

.

Ανακοινώσεις - Ενημέρωση

Σελίδες

Επιμορφωτικό Εξ Αποστάσεως Σεμινάριο

  

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

   ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 ΠΕΡ/ΚΗ Δ/ΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ   ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΧΑΝΙΩΝ

    ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

           Χανιά,  16-02-2021

           Αριθ. Πρωτ. Φ22.8/ 805

 

 Υπεύθυνη ΣΔ: Αρετή Μαρματάκη

 Ταχ. Δ/νση: Γκερόλα 48 Β

 Τ. Κ.  731 32  Χανιά

 Τηλ:     28210 47160-6976000475

 FAX:   28210 47137

 E-mail:sdrdidechan@sch.gr /                                      didechan@sch.gr  

 http://dide.chan.sch/sdr

 

Προς:    Δ/ντες Δ/ντριες και Εκπαιδευτικούς

              Σχολικών Μονάδων ΔΕ Χανίων

Εκπαιδευτικούς Συντονιστές Προγραμμάτων

               Σχολικών Δραστηριοτήτων

               ΠΕΚΕΣ Κρήτης

               ΣΕΕ για την Αειφορία

                                      

Πρόσκληση σε Επιμορφωτικό Εξ Αποστάσεως Σεμινάριο με τίτλο:

‘‘Από Τις Γκραβούρες Του Παρελθόντος Στα Σχέδιά Μας Για Το Μέλλον ’’

 

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων δια της Υπεύθυνης Σχολικών Δραστηριοτήτων, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, Β΄ & Γ’ Αθήνας, Αχαΐας, Αργολίδας, Ημαθίας, Ρεθύμνου και Λακωνίας δια των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων διοργανώνουν επιμορφωτικό εξ αποστάσεως σεμινάριο, με θέμα: ‘‘Από Τις Γκραβούρες Του Παρελθόντος Στα Σχέδιά Μας Για Το Μέλλον’’

Το σεμινάριο διοργανώνεται στο πλαίσιο του, υπό ίδρυση, ομώνυμου Εθνικού Θεματικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και των δράσεων, που σχεδιάστηκαν και αναπτύχθηκαν για τη σχολική κοινότητα, για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821.

Προσκεκλημένοι εισηγητές είναι ο κ. Νίκος Μπελαβίλας - Καθηγητής ΕΜΠ, Διευθυντής Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος, η κα Βίλλυ Φωτοπούλου, Διευθύντρια Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, ο κ. Γιάννης Ν. Δρίνης, Λαογράφος, Προϊστάμενος Τμήματος Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Διαπολιτισμικών Θεμάτων, Διεύθυνση Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς και η κα Έλενα Μπαζίνη, ΠΕ Λαογράφων/Κοινωνικών Ανθρωπολόγων/Εθνολόγων, Τμήμα Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Διαπολιτισμικών Θεμάτων, Διεύθυνση Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Το σεμινάριο θα υλοποιηθεί σύμφωνα με το επισυναπτόμενο πρόγραμμα την Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2021  από 18.00 έως 21.00,  απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς των συνεργαζομένων Διευθύνσεων και στους συμμετέχοντες θα δοθεί σχετική βεβαίωση τεσσάρων (4) διδακτικών ωρών.

Οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται, καλούνται να συμπληρώσουν την ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής στο σύνδεσμο https://forms.gle/DjLZVsiVC3NHraFT6    έως το Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2021 στις 14:00 για να  λάβουν με e-mail μέχρι το βράδυ της Δευτέρας 22 Φεβρουαρίου 2021, τον απαραίτητο σύνδεσμο για την συμμετοχή τους στην πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης Webex.

(ΠΡΟΣΟΧΗ: να ελέγχετε και την ανεπιθύμητη αλληλογραφία).

Για οποιαδήποτε βοήθεια και πληροφορία να επικοινωνείτε στα τηλ. 28210 47160 ή 6976000475 με την Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Αρετή Μαρματάκη.

.

Παρακαλούνται οι κκ. Διευθυντές/ντριες για την ενημέρωση των εκπαιδευτικών των σχολείων τους.

 

                                                                     Ο  Δ/ντης Δ/θμιας Εκπ/σης Χανίων

  

                                                                                Εμμανουήλ Κ. Τζανάκης                                           

                                 ΠΕ 11 Φυσικής Αγωγής

 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Από Τις Γκραβούρες Του Παρελθόντος Στα Σχέδιά Μας Για Το Μέλλον

23 Φεβρουαρίου 2021

18.00–18.10:      Χαιρετισμοί

18.10–18.25:    ‘‘Φιλοσοφία, Στόχοι & Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις του Νέου Θεματικού Δικτύου Π.Ε: Από Τις Γκραβούρες Του Παρελθόντος Στα Σχέδιά Μας Για Το Μέλλον’’ .

κ. Μαρία Σπαρτινού & κ. Ιωάννα Παπαϊωάννου

18.2519.05:   ‘‘Το Περιβάλλον Των Νησιών Του Αιγαίου Μέσα Από Τις Απεικονίσεις Έξι Αιώνων- Από Τα Αναγεννησιακά Ισολάρια Στα Σύγχρονα Δεδομένα Των Δορυφόρων’’.

Νίκος Μπελαβίλας - Καθηγητής ΕΜΠ, Διευθυντής Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος.

19.05–19.25:   ‘‘Η Ανάδειξη Του Αγροτικού Τοπίου Και Των Αναπαραστάσεών Του Ως Πολιτιστικής Κληρονομιάς Στην Εκπαίδευση. Το Παράδειγμα Μιας Χαλκογραφίας Των Μοναστηριών Της Δημητσάνας (18ος Αι.)’’.

Βίλλυ Φωτοπούλου, Διευθύντρια Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

Γιάννης Ν. Δρίνης, Λαογράφος, Προϊστάμενος Τμήματος Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Διαπολιτισμικών Θεμάτων, Διεύθυνση Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Έλενα Μπαζίνη, ΠΕ Λαογράφων/Κοινωνικών Ανθρωπολόγων/Εθνολόγων, Τμήμα Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Διαπολιτισμικών Θεμάτων, Διεύθυνση Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

19.25 - 19.35: Συζήτηση

19.35 – 19.50: ‘‘Μιλώντας Για Το Παρελθόν Σε Εφήβους Μέσα Από Εικαστικές Πηγές’’

Αθηνά Παπανικολάου, Δρ Φιλόλογος

19.50 – 20.05: "Οι Γκραβούρες Μεταξύ Ιστορίας Και Εκπαιδευτικής Χρήσης: Το Παράδειγμα Των Γκραβούρων Που Εικονίζουν Τον Μυστρά".

Δημήτρης Θ. Βλαχαβιώλος, Δρ. Βυζαντινής Ιστορίας, Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Δ.Δ.Ε. Λακωνίας

20.05 – 20.20: ‘‘Το Νερό Δια - Μορφώνει Τοπίο Και Ιστορία Στην Αργολίδα’’

Ιωάννης Γιατράκος, Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Δ.Δ.Ε. Αργολίδας

20.20 – 20.35: "Όψεις Της Εικαστικής Απεικόνισης Του Τοπίου Της Ολυμπίας Και Η Παιδαγωγική Της Διάσταση"

Αγγελική Τσούρα, Αν. Υπεύθυνη Κ.Π.Ε Κρεστένων

20.35 – 20.50: ‘‘Τα Ρέματα Της Αττικής Μας Λένε Την Ιστορία Τους. Από Τις Γκραβούρες Του Παρελθόντος Στις Φωτογραφίες Του Σήμερα...’’

Πετρίδου Βαρβάρα, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ.Δ.Ε. Β’ Αθήνας

20.50 - 21.00: Συζήτηση - Αξιολόγηση

Share:

ΩΡΕΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΓΟΝΕΩΝ

 ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΩΡΕΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΓΟΝΕΩΝ - ΩΡΑΡΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Αγαπητοί γονείς ,

Σας ενημερώνουμε ότι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου έχουν δηλώσει τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί τους για την ενημέρωση των παιδιών σας. 

Α. Μέσω τηλεφώνων του σχολείου 2821028553 & 2821043530 μπορείτε να επικοινωνήσετε με τους παρακάτω εκπαιδευτικούς:  πατήστε εδώ

Β. Μέσω email, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τους παρακάτω εκπαιδευτικούς : πατήστε εδώ

Για να δείτε το ωράριο του σχολείου πατήστε εδώ


Θα χαρούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας !

Καλή συνέχεια και καλή δύναμη σε όλους !

7ο Γυμνάσιο Χανίων

 

Share:

ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ

 ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

 Σας υπενθυμίζουμε ότι το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης συνεχίζοντας τις προσπάθειές του να υποστηρίξει

 επιστημονικά και παιδαγωγικά εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές όλων των βαθμίδων στις

έκτακτες αυτές συνθήκες της υγειονομικής κρίσης που βιώνουμε, έχει σχεδιάσει Νέο

επιμορφωτικό κύκλο ενημέρωσης και ενδυνάμωσης για γονείς και εκπαιδευτικούς με τη

μορφή διαδικτυακών απογευματινών προαιρετικών σεμιναρίων (webinars).

Για να δείτε το έγγραφο πατήστε εδώ

Share:

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

  “Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΡΗΚΤΑ ΔΕΜΕΝΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ”
 
Πώς ξεκίνησαν όλα.

 Η 9η Φεβρουαρίου, ημέρα μνήμης του εθνικού ποιητή Διονυσίου Σολωμού, έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, σύμφωνα με την υπ. αριθμ. 17889 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Εξωτερικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ Β’ 1384/24/04/2017).

«Με την θέσπιση αυτής της παγκόσμιας ημέρας επιδιώκεται η ανάδειξη του θεμελιώδους ρόλου που διαδραμάτισε η ελληνική γλώσσα ανά τους αιώνες, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην εδραίωση τόσο του ευρωπαϊκού όσο και του παγκόσμιου πολιτισμού. Η ελληνική γλώσσα κατά την αρχαιότητα ευτύχησε να καταστεί φορέας μορφοποίησης και μεταβίβασης σημαντικών επιστημονικών θεωριών, φιλοσοφικών θεωρήσεων και λογοτεχνικών κειμένων. Στην ελληνική γράφτηκαν λίγο αργότερα τα πιο σημαντικά κείμενα του Χριστιανισμού για να διαδοθούν σε ολόκληρο τον κόσμο. Στο διάβα των αιώνων υπήρξε καθοριστική η συμβολή της ως μέσου αποθησαύρισης και διάδοσης του ελληνικού πολιτισμού και επιβιώνει ως τις μέρες μας, στη νεότερη εκδοχή της, ως μια από τις μακροβιότερες ζωντανές γλώσσες παγκοσμίως» αναφέρεται σε εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας.

 Με τα ξεχωριστά δεδομένα που έχει δημιουργήσει η πανδημία και κυρίως μέσα από τις δυνατότητες και το πεδίο που παρέχει η τεχνολογία μέσω του διαδικτύου, τιμάται σήμερα 9 Φεβρουαρίου σε όλον τον κόσμο η Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας.

Το υπουργείο Εξωτερικών μέσω της γενικής γραμματείας Αποδήμου Ελληνισμού σε συνεργασία με τις ελληνικές διπλωματικές αρχές, τις ομογενειακές οργανώσεις, το Οικουμενικό Πατριαρχείο, τα πρεσβυγενή Πατριαρχεία και Αρχιεπισκοπές ανά τον κόσμο που συνδράμουν στη λειτουργία σχολείων και τμημάτων εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας, οργανώνουν διαδικτυακές ομιλίες, ημερίδες και σεμινάρια για τη τιμήσουν αυτή την ξεχωριστή ημέρα.

«Η Ορθόδοξη Εκκλησία και η ελληνική γλώσσα είναι άρρηκτα δεμένες μεταξύ τους. Η Ορθοδοξία ως Αποκάλυψη του αληθινού Θεού αξιοποίησε τον γλωσσικό και εννοιολογικό πλούτο της ενιαίας ελληνικής και χρησιμοποίησε διάφορες μορφές της (Αττική, Ελληνιστική Κοινή, Καθαρεύουσα, Δημοτική κ.λπ), για να εκφράσει τα δόγματα της Πίστεως, να καταγράψει τον επίγειο βίο και τη διδασκαλία του Χριστού, να υμνήσει τον Θεό μέσω της Θείας Λειτουργίας και της Υμνογραφίας και για να κατηχήσει τον λαό», γράφει χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός Επιστήμων και Συγγραφέας.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Εξωτερικών κ. Κωνσταντίνος Βλάσης στον χαιρετισμό του για τη μεγάλη αυτή ημέρα τονίζει μεταξύ άλλων: «Μέσω της Ελληνικής Γλώσσας, της γλώσσας των Ευαγγελίων και των Πατερικών Κειμένων της Εκκλησίας, διαδόθηκε και συνεχίζει να διαδίδεται ως σήμερα, το πανανθρώπινο μήνυμα της Αλήθειας, της Πίστεως, της Αγάπης και της Ειρήνης».
Και προσθέτει: « Tα εκατομμύρια των Ελλήνων και πολλών φιλελλήνων σε κάθε γωνιά της γης σήμερα, αποτελούν ζωντανό παράδειγμα της απαράμιλλης γοητείας της. Tο χαρακτηριστικό, ωστόσο, που κάνει τη Γλώσσα μας μοναδική είναι ότι αποτελεί στάση ζωής. Οι Έλληνες, στην προσπάθειά τους να ερμηνεύσουν τον κόσμο, δημιούργησαν λέξεις, οι οποίες έχουν την ιδιότητα να δίνουν νόημα στην ύπαρξη, να οδηγούν στη διαπίστωση του πραγματικού, του υπαρκτού, αλλά και του υπερβατικού. Λέξεις που αποδίδουν με ακρίβεια αυθύπαρκτες έννοιες, ιδέες και αξίες. Δημο-κρατία, Φιλο-σοφία, Διά-λογος, Αγαθο-εργία. Το χαρακτηριστικό αυτό διατρέχει την Ελληνική Γλώσσα σε όλη την ιστορική της πορεία.».

Το φετινό μήνυμα

Επετειακό είναι το μήνυμα της φετινής 9ης Φεβρουαρίου- Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας, σύμφωνα με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ), που προτρέπει «να δούμε τη μεγάλη εικόνα, και τους μεγάλους σταθμούς στη γλωσσική μας εξέλιξη τα τελευταία 200 χρόνια, παραμερίζοντας τις συνήθεις μεμψιμοιρίες μας για τα καθέκαστα».

Η πρώτη ματιά του παρατηρητή, όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΚΕΓ ομότιμος Καθηγητής του ΑΠΘ, Ιωάννης Καζάζης, «πέφτει στη γλωσσική κατάσταση του νεογέννητου κράτους -πριν από 200 χρόνια, ή, προσωποποιώντας την αφηρημένη αριθμητική, εδώ και έξι ανθρώπινες γενιές ή πριν από δύο μόλις παππούδες».

Γιατί σπουδάζω ελληνικά;

Γιατί σπουδάζω ελληνικά; Στο ερώτημα αυτό απαντούν φοιτητές του από το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας και Μετάφρασης του Κρατικού Πανεπιστημίου Μαριούπολης στην Ουκρανία με βίντεο που ανεβάζουν στο Facebook. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας εξηγούν γιατί επέλεξαν να μάθουν τη γλώσσα του Ομήρου και του Πλάτωνα.

Η ημέρα αυτή τιμάται ιδιαίτερα στην Ρουμανία. Θεσμοθετήθηκε με τον Νόμο αρ. 204/2018 με στόχο τη διατήρηση των παραδόσεων, του πολιτισμού και της μητρικής γλώσσας από τα άτομα που ανήκουν σε αυτήν την εθνική μειονότητα, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ελλήνων της Ρουμανίας.
Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρει: «Έτσι, σύμφωνα με αυτόν τον νόμο για τον εορτασμό της Ημέρας της Ελληνικής Γλώσσας, οργανώνονται ετησίως στις περιοχές όπου ζουν μέλη της ελληνικής κοινότητας και φιλέλληνες πολιτιστικές εκδηλώσεις αφιερωμένες σε αυτήν την ημέρα, οι οποίες είναι δυνατόν να υποστηριχθούν υλικά και οικονομικά από κεντρικούς και τοπικούς δημόσιους φορείς, καθώς και από μη κυβερνητικές οργανώσεις.
Επίσης, η Ρουμανική Εταιρεία Ραδιοφωνίας και η Ρουμανική Εταιρεία Τηλεόρασης μπορούν να συμπεριλάβουν στα προγράμματα τους εκπομπές ή αποσπάσματα από αυτές τις εκδηλώσεις.
Εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στις ελληνικές κοινότητες της Διασποράς, σε αλλοδαπά πανεπιστημιακά ιδρύματα με έδρες ελληνικών σπουδών και σε σχολές και άλλους φορείς εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας. Τον πρώτο λόγο θα έχουν οι συνεργαζόμενοι με τη γενική γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού φορείς, με στόχο την ανάδειξη της ελληνικής γλώσσας.


Σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση, το Υπουργείο Εξωτερικών θα μεριμνήσει για την αναγνώριση της Παγκόσμιας Ημέρας της Ελληνικής Γλώσσας και από τους διεθνείς οργανισμούς, όπως ο ΟΗΕ και η ΟΥΝΕΣΚΟ.

Της Ναταλίας Δανδόλου

Πηγή: Οrthodoxianewsagency.gr

 

 
Share:

Μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο

Γιορτάζοντας τη θετική δύναμη του Διαδικτύου, το σύνθημα της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου: 

αποτελεί μία πρόσκληση σε όλους/όλες, ώστε να συμμετάσχουν αποφασιστικά και να διαδραματίσουν τον δικό τους καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός καλύτερου και ασφαλέστερου Διαδικτύου.

Μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο


Όλοι ΜΑΖΙ, μέσα από την υπεύθυνη, κριτική, δημιουργική και με σεβασμό αξιοποίησή του, καλούμαστε να κινητοποιηθούμε με κάθε τρόπο και να ενώσουμε τις φωνές μας, σε μια συλλογική προσπάθεια ευαισθητοποίησης και ενθάρρυνσης θετικών συμπεριφορών στη χρήση του Διαδικτύου.

Στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου (9 Φεβρουαρίου 2021), διοργανώνεται, όπως κάθε χρόνο, Ημερίδα, με θέμα: «Μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο». Την Ημερίδα, η οποία φέτος θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά, διοργανώνει το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, με την υποστήριξη των εταίρων του Ευρωπαϊκού Έργου: Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου - CΥberSafety, καθώς και της Εθνικής Στρατηγικής για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο για τα παιδιά στην Κύπρο.

 


Μέσο που δημοσιεύτηκε από το χρήστη SaferInternet4Kids
Μπορείτε να παρακολουθήσετε την εκδήλωση για τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2021 από τη σελίδα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου στο σύνδεσμο εδώ👉 video.sch.gr/asset/deta… #SaferInternetDay


Μέσο που δημοσιεύτηκε από το χρήστη SaferInternet4Kids
Ο ηθοποιός Μάριος Αθανασίου μίλησε στην εκδήλωση #SID2021 για το θέμα της υπερβολικής ενασχόλησης και τον εκφοβισμό στο #διαδίκτυο εν καιρώ πανδημίας. #SaferInternetDay


Το πάνελ νέων μας συμβουλεύει... #SID2021 #SaferInternetDay youtu.be/tJhx2ftK4Wc μέσω @YouTube

Εικόνα προφίλ του χρήστη SaferInternet4Kids
SaferInternet4Kids@SaferInt4Kids

Μέσο που δημοσιεύτηκε από το χρήστη SaferInternet4Kids
Η Νατάσσα Μποφίλιου στην εκδήλωση για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου #SID2021 #SaferInternetDay



Μέσο που δημοσιεύτηκε από το χρήστη ΥΠΠΑΝ Κύπρου
#ΠαγκόσμιαΗμέρα Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο
Εικόνα προφίλ του χρήστη ΥΠΠΑΝ Κύπρου

Μέσο που δημοσιεύτηκε από το χρήστη SaferInternet4Kids
Συγχαρητήρια σε όλους του συμμετέχοντες στον πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε με αφορμή τη #SaferInternetDay υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. 👉saferinternet4kids.gr/s…


Share:

"ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;"

ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

«Στην Ελλάδα έχουμε το απαραίτητο ταλέντο για να ηγηθούμε των εξελίξεων»
 

Κατά τον Κωνσταντίνο Δασκαλάκη, που σε πολύ νεαρή ηλικία έλυσε το επί 60 χρόνια άλυτο μαθηματικό πρόβλημα του “υπέροχου ανθρώπου”, μαθηματικού και νομπελίστα οικονομολόγου John Nash, «πρέπει να θέτουμε ψηλά τον πήχη (…) Να παράγουμε και να εξάγουμε τεχνολογία, αυτός θα έπρεπε να είναι ο στόχος. Οπωσδήποτε έχουμε στην Ελλάδα το απαραίτητο ταλέντο για να ηγηθούμε των εξελίξεων, αλλά πρέπει να το προπονήσουμε και να το εξοπλίσουμε με πόρους. Πρέπει να κάνουμε επενδύσεις στην έρευνα, όχι μόνο στο R&D, αλλά και στη νέα έρευνα, στο πώς θα ενισχύσουμε τη νέα τεχνογνωσία που απαιτείται, για να μπορεί κάποιος να καταστεί παγκόσμιος παίκτης» σημείωσε.

 

 Για την τεχνητή νοημοσύνη

Ο κ. Δασκαλάκης ανέφερε: «Στην ΤΝ βρισκόμαστε σε σταυροδρόμι. Είμαι αισιόδοξος για τις βραχυπρόθεσμες και τις μακροπρόθεσμες χρήσεις, αλλά δεν πρέπει να θριαμβολογούμε ή να είμαστε υπέρμετρα αισιόδοξοι. Αυτή τη στιγμή διανύουμε περίοδο αισιοδοξίας, αλλά υπάρχουν περιορισμοί και όρια επιστημονικά».

«Οι αλγόριθμοι δεν κατανοούν το αίτιο και το αιτιατό, π.χ, αν είναι η βροχή που αναγκάζει τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν ομπρέλα ή βρέχει επειδή οι άνθρωποι κρατούν ομπρέλα (…) Στο κομμάτι της κατανόησης του νοήματος (από την ΤΝ) δεν έχουμε κατορθώσει να καταγράψουμε πρόοδο (…)», σημείωσε.

«Υπάρχουν πράγματα, που (η ΤΝ) δεν μπορεί καθόλου καλά να τα κάνει, όπως η μετάδοση της γνώσης και των γνωσιακών ικανοτήτων σχετικά με ένα γνωστό αντικείμενο ή λειτουργία. Ένας άνθρωπος που ξέρει να περπατάει, δεν χρειάζεται πολύ μεγάλη προπόνηση για να κάνει ποδήλατο. Ένα ρομπότ όμως, αν το διδάξεις να σηκώνει ποτήρια από ένα τραπέζι και θέλεις να του μάθεις να σηκώνει πιάτα, πρέπει να του δώσεις πάρα πολλά παραδείγματα και να το προπονήσεις πολύ», επεσήμανε και υπενθύμισε ακόμα την ευπάθεια των αλγορίθμων σε χειραγώγηση, βασισμένη τόσο σε προκαταλήψεις και στερεότυπα, όσο και στις αδυναμίες που ακόμα έχουν σε επίπεδο αναγνώρισης φωνής και εικόνας.

Κλείνοντας, ο κ. Μπλέτσας τόνισε: «Η επίτευξη της Γενικής Τεχνητής Νοημοσύνης (ΓΝΤ) είναι ένας κινούμενος στόχος. ‘Ηδη από την αρχή της δεκαετίας του ΄50, όταν αυτό το πεδίο ξεκινούσε, ο στόχος αυτός για ΓΤΝ πάντοτε απείχε 20 χρόνια. Ακόμα και σήμερα, με όλη την πρόοδο που έχει συντελεστεί και πάλι απέχουμε 20 χρόνια (…)».

Το συμπόσιο πραγματοποιηθηκε σε συνεργασία με το δίκτυο «Ναυαρίνο» και το ίδρυμα Konrad Adenauer, υπό την αιγίδα του δήμου Θεσσαλονίκης.

 

Ποιες χώρες «οδηγούν» το τρένο

Κατά τον Μιχάλη Μπλέτσα, στον αγώνα δρόμου των χωρών, εν μέσω 4ης βιομηχανικής επανάστασης, μια από τις κυρίαρχες συνιστώσες της οποίας είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ), οι ΗΠΑ βρίσκονται σαφώς στην πρωτοπορία, με τις μεγάλες εταιρείες να οδηγούν την πρόοδο.

Η Κίνα, λόγω του μεγέθους της και της τελείως διαφορετικής προσέγγισης επί της ιδιωτικότητας του ατόμου, έχει στη διάθεσή της πολύ περισσότερα δεδομένα και πολύ μεγαλύτερη εποπτεία και -κατά τον κ. Μπλέτσα- τα πάει πάρα πολύ καλά σε όλες τις “στάνταρντ” εφαρμογές της ΤΝ (σ.σ. Τα δεδομένα χρησιμοποιούνται για την εκπαίδευση των αλγορίθμων και άρα για την εξέλιξη της ΤΝ). Η Ευρώπη αντίθετα, …έπεται. «Δεν πιστεύω ότι η Ευρώπη συνεισφέρει ή ότι βρίσκεται στην πρωτοπορία, γιατί πρώτον υπάρχει κατακερματισμός και δεύτερον δεν έχει τις μεγάλες εταιρείες που θα ωθήσουν αυτή την εξέλιξη» σημείωσε.

Κατά τον Κωνσταντίνο Δασκαλάκη, οι ΗΠΑ έχουν καινοτομήσει και έχουν βρεθεί στην πρωτοπορία των εξελίξεων, ενώ πολλές άλλες χώρες έχουν συνειδητοποιήσει ότι πλέον αποτελεί στρατηγική επιβίωσης το να είσαι ανταγωνιστικός σε αυτό το πεδίο. Κάποιες χώρες είναι πιο επιφυλακτικές ως προς τη χρήση των δεδομένων και άλλες λιγότερο. Η Ευρώπη είναι πιο επιφυλακτική. Η Κίνα όχι τόσο. «Άρα, πολλές είναι οι εξελίξεις στις ΗΠΑ, ναι, αλλά και η Κίνα, ο Καναδάς και η Ευρώπη είναι τόποι που συνεισφέρουν» τόνισε.
 
Ο ρόλος των μεγάλων επιχειρήσεων και τα «κουμπιά» των καταναλωτών

Σύμφωνα με τον κ. Μπλέτσα, το να είσαι στην αιχμή της έρευνας για την ΤΝ απαιτεί τρομαχτική υποδομή, πχ. σε data centers, που μόνο μεγάλες διαδικτυακές εταιρείες (πχ. Google, Facebook) έχουν, ούτε καν οι κυβερνήσεις. «Και πολλά από τα ταλέντα που σήμερα δουλεύουν για αυτές τις πλατφόρμες κάνουν πράγματα, που ναι μεν είναι εξαιρετικά επικερδή για τις εταιρείες, αλλά δεν είναι τόσο επωφελή για την κοινωνία» σημείωσε.

Όπως είπε, οι αλγόριθμοι μπορούν να χειραγωγηθούν και να ξεγελαστούν, άρα ο ρόλος του ανθρώπινου παράγοντα είναι καθοριστικός. «Οι αλγόριθμοι πρέπει να χρησιμοποιούνται ως υποβοηθήματα, σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να αφήσουμε τη λήψη σύνθετων αποφάσεων στα χέρια τους. Τελεία και παύλα. Ακόμα κι όμως όταν υπάρχει ο ανθρώπινος παράγοντας, πέρα από τη χρήση (της ΤΝ) από απολυταρχικά πολιτεύματα, προσωπικά θα ανησυχούσα πολύ περισσότερο για τις μεγάλες επιχειρήσεις αυτή τη στιγμή, που χρησιμοποιούν εκτενέστατα, με απόλυτα αυτοματισμένο τρόπο τους αλγόριθμους, χωρίς να υπάρχει ρυθμιστικό πλαίσιο» επισήμανε.

«Για παράδειγμα» πρόσθεσε, «για το τι κάνει το Facebook με όλα τα δεδομένα για τις συμπεριφορές του καθενός εξ ημών (όπως αυτές αποτυπώνονται στην πλατφόρμα) δεν υπάρχει καν λογοδοσία. Είναι όλα στα χέρια του Ζάκερμπεργκ, ο οποίος έχει συμπεριφορικό προφίλ σχετικά με τον καθέναν από εμάς. Αν κάποιος ήξερε πολύ καλά τα κουμπιά ολονών μας, τότε θα ήταν σε θέση να τα πατήσει και να κατευθύνει καταναλωτικές συνήθειες» εξήγησε.

  

Πηγή: Sofokleousin.gr

 

 

Share:

ημερολογιο

ημερολόγιο

Προσφατες Αναρτησεις

Μεταφραση

Δημοφιλεις αναρτησεις

Στιγμες απο την Ιστορια

RSS Feed

RSS Feed

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ

Πληροφορίες

Αρχειοθήκη ιστολογίου