7

ο

Γ

.

Χ

.

.

.

Ανακοινώσεις - Ενημέρωση

Σελίδες

Ασφαλές άνοιγμα των σχολείων


ΥΠΑΙΘ 2

3-9-21 Ασφαλές άνοιγμα των σχολείων για το έτος 2021-2022 

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, αναφορικά με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2021-2022 και μετά από σχετική εισήγηση της Επιτροπής Ειδικών, ανακοινώνει:

 

Μαθητές και εκπαιδευτικοί θα προσέρχονται στις σχολικές μονάδες ως εξής:

  • οι μαθητές με πιστοποιητικό εμβολιασμού (για τους μαθητές 12 ετών και άνω) ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης (τελευταίου εξαμήνου) ή δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού (σελφ) τεστ, το οποίο θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή), έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο,
  • οι εκπαιδευτικοί με πιστοποιητικό εμβολιασμού ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης από κορωνοϊό (τελευταίου εξαμήνου) ή βεβαίωση αρνητικού εργαστηριακού τεστ, το οποίο θα πρέπει να πραγματοποιείται επίσης δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή) με ευθύνη και κόστος του εργαζομένου.

 

Αν εντοπιστεί επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19:

  • απομακρύνεται από το σχολείο και παραμένει σε απομόνωση για τουλάχιστον 10 ημέρες, απέχοντας και από όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες καθώς και από κάθε άλλη μετακίνηση ή επαφή με άτομα εκτός του οικιακού περιβάλλοντος.
  • επιστρέφει στη σχολική μονάδα μετά την παρέλευση τουλάχιστον 10 ημερών από την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ την πάροδο τριών 24ώρων από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) ΚΑΙ τη βελτίωση των άλλων συμπτωμάτων. Για την επιστροφή στο σχολείο δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.

 

Επιπλέον, για τις στενές επαφές:

  • προβλέπεται αυξημένος εργαστηριακός έλεγχος και για διάστημα 7 ημερών ως εξής:
  • Για ανεμβολίαστους μαθητές και εκπαιδευτικούς του τμήματος στο οποίο βρέθηκε κρούσμα:
    • 2 εργαστηριακά τεστ – rapid πέραν των προβλεπομένων
    • εάν οι ανεμβολίαστοι μαθητές κάθονταν δίπλα ή στο αμέσως εμπρός ή πίσω θρανίο από το κρούσμα, υποβάλλονται σε καθημερινά αυτοδιαγνωστικά τεστ – self (τις ημέρες που δεν κάνουν τα 2 εργαστηριακά).
  • Για εμβολιασμένους μαθητές και εκπαιδευτικούς του τμήματος στο οποίο βρέθηκε κρούσμα:
    • 2 αυτοδιαγνωστικά τεστ – self ανεξαρτήτως της θέσης στην οποία κάθονται.

Όλοι οι ανωτέρω επιβεβαιωτικοί έλεγχοι παρέχονται δωρεάν στα Σταθερά Σημεία Επιβεβαιωτικού Ελέγχου του ΕΟΔΥ. Στόχος των πολύ αυξημένων ελέγχων είναι η διασφάλιση της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας.

Το πρωτόκολλο «Αρχές Διαχείρισης Ύποπτων ή Επιβεβαιωμένων Περιστατικών Λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες» του ΕΟΔΥ θα περιλαμβάνει περαιτέρω αναλυτική περιγραφή του ορισμού «στενής επαφής» και οδηγίες διαχείρισης των κρουσμάτων.

Ένα σχολικό τμήμα θα αναστέλλει τη δια ζώσης λειτουργία του και η διδασκαλία θα γίνεται μέσω τηλεκπαίδευσης όταν σε αυτό εντοπιστούν επιβεβαιωμένα κρούσματα COVID-19 στο 50%+1 μαθητές του. 

Σε κάθε σχολική μονάδα, ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του, με αρμοδιότητες, μεταξύ άλλων, να ενημερώνει και να εκπαιδεύει το προσωπικό σχετικά με την έγκαιρη αναγνώριση και τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19 και να επικοινωνεί με τις οικογένειες των μαθητών και τους αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες όπως ο ΕΟΔΥ.

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής απέστειλε οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τον οδικό χάρτη της νέας σχολικής χρονιάς, οδηγίες για τη διαχείριση της ύλης, τις απαραίτητες επαναλήψεις, την ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη των μαθητών και άλλες κατευθυντήριες γραμμές.

Ως προς τον εμβολιασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα:

Οι εκπαιδευτικοί μας ανταποκρίθηκαν άμεσα και μαζικά στο εμβολιαστικό πρόγραμμα και τους ευχαριστούμε θερμά, όχι μόνο γιατί θωρακίζουν με αυτό τον τρόπο την ατομική, δημόσια υγεία και την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και γιατί αποτελούν παράδειγμα για τα παιδιά και για όλους μας. Τους ευχαριστούμε θερμά για την υπεύθυνη στάση τους και τη συνεισφορά τους στο τείχος ανοσίας.

Απευθύνουμε έκκληση στους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν ακόμη εμβολιαστεί να σπεύσουν να αξιοποιήσουν αυτήν την ασπίδα προστασίας από τον κορωνοϊό, αλλά και στους γονείς μαθητών από 12 ετών και άνω να προστατεύσουν τα παιδιά τους, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο και στη μείωση της διασποράς του ιού.

Εδώ μπορείτε να δείτε συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις από την Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών σχετικά με τον εμβολιασμό παιδιών και εφήβων:

https://www.minedu.gov.gr/news/49873-2-9-2021-emvoliasmos-enanti-tou-koronoioy-sars-cov-2-paidion-kai-efivon-synitheis-erotiseis-apantiseis-sxetika-me-to-emvolio  

Ευχόμαστε καλή και δημιουργική χρονιά, με υγεία και πρόοδο για όλες και όλους.

Share:

ΣΥΛΛΥΠΗΤΗΡΙΑ

Ο Διευθυντής και οι Καθηγητές του 7ου Γυμνασίου Χανίων πληροφορηθήκαμε το θάνατο της    Θέλμας  Μαυρίδου,  μητέρας μαθήτριας του σχολείου μας.

Εκφράζουμε τη θλίψη και τη συμπαράστασή μας στην οικογένεια της εκλιπούσης.

Στην αγαπημένη μας μαθήτρια Φοίβη Καμενοπούλου ευχόμαστε να έχει δύναμη στις δύσκολες αυτές στιγμές. Η σκέψη και η αγάπη μας θα την συντροφεύουν.

 

Ο Διευθυντής και οι Καθηγητές του 7ου Γυμνασίου Χανίων

Share:

ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

Έφυγε από τη ζωή ο μεγάλος μας συνθέτης και αγωνιστής Μίκης θεοδωράκης, προκαλώντας ρίγη συγκίνησης σε κάθε σπιθαμή ελληνικής γης, αλλά και σε όλο τον κόσμο, που αναγνώριζε το τεράστιο καλλιτεχνικό του μέγεθος. 

 

«Μέρα Μαγιού μου μίσεψες/ μέρα Μαγιού σε χάνω/ άνοιξη γιε που αγάπαγες/ κι ανέβαινες απάνω/ Στο λιακωτό και κοίταζες/ και δίχως να χορταίνεις/ άρμεγες με τα μάτια σου το φως της οικουμένης...».

 

Παγκόσμια συγκίνηση για τον σπουδαίο Έλληνα Μίκη Θεοδωράκη, ο οποίος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 96 ετών. Τα τραγούδια του θα μας συντροφεύουν για πάντα. Στον Γαλατά Χανίων η ταφή του.

 

 «Αυτός ο κόσμος ο μικρός, ο μέγας» αποχαιρετά και ευχαριστεί τον Μίκη Θεοδωράκη. Άξιος Εστί!


 
 
 
Όμορφη πόλη (Μίκη Θεοδωράκη - Γιάννη Θεοδωράκη) από τους "Λιποτάκτες". Τραγουδάει ο συνθέτης. Τον συνοδεύουν ο Μανώλης Χιώτης στο μπουζούκι και ο Δημήτρης Φάμπας στην κιθάρα.
 

« Είμαι της παλιάς σχολής … Εμπνέομαι…
Οι Έλληνες είχαν αυτοδιοίκηση … Ο Έλληνας δεν αισθάνθηκε δέος …
Οι Έλληνες έχουν και μια μοναδικότητα …
Ο Λαός όπως έμεινε ορφανός …
Ήμουνα άνθρωπος της μοναξιάς … είχα την αίσθηση του Χρέους …

Στο τέταρτο πάτωμα η Μαμά σου κοιμάται Έλενα …»

Κοινοποίηση :   https://youtu.be/aWQi_yiU-tY

 

Μίκης Θεοδωράκης: «Έφυγε ο Μίκης μας» - Τα διεθνή ΜΜΕ αποχαιρετούν τον συνθέτη του «Ζορμπά»

Μίκης Θεοδωράκης: «Έφυγε ο Μίκης μας» - Τα διεθνή ΜΜΕ αποχαιρετούν τον συνθέτη του «Ζορμπά» 

 

«Ο Μίκης Θεοδωράκης είχε γίνει διάσημος συνθέτοντας την θρυλική μουσική για τον «Ζορμπά» (1964), μια μαγευτική μελωδία της ταινίας του Μιχάλη Κακογιάννη... Συνεργάστηκε με τους κομμουνιστές κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου. Στην αρχή της δικτατορίας των συνταγματαρχών (21 Απριλίου 1967), ο Θεοδωράκης συνελήφθη».

 

Εκτενείς αναφορές στο θάνατο του σπουδαίου μας μουσικοσυνθέτη Μίκη Θεοδωράκη κάνουν τα μεγαλύτερα ειδησεογραφικά Μέσα του πλανήτη.  

Το πρακτορείο Reuters δημοσιεύει την είδηση με τίτλο «'Ο Μίκης μας έφυγε': Ο συνθέτης του Ζορμπά πέθανε σε ηλικία 96 ετών» και αναφέρεται εκτενώς στη μουσική σταδιοδρομία αλλά και την πολυτάραχη πολιτική του καριέρα.


«Ποιος τη ζωή μου, ποιος παραφυλά/στου κόσμου τα στενά ποιος σημαδεύει;/πού πήγε αυτός που ξέρει να μιλά που ξέρει πιο πολύ και να πιστεύει;»: Μια ζωή σαν παραμύθι, με νεράιδες αλλά και δράκους, με μεγάλες νίκες αλλά και σκληρά βασανιστήρια, με ταξίδια και αλλά και εξορίες, με πιστούς συντρόφους αλλά και φανατικούς πολέμιους, με συμπράξεις αλλά και συγκρούσεις, με αγάπη αλλά και μίσος, με τέχνη αλλά και πολιτική, μα πάνω απ’ όλα μια ζωή πλημμυρισμένη από μουσική.

Όλα στον υπερθετικό βαθμό! Γιατί η ζωή του Μίκη Θεοδωράκη, στο σύνολο της, ήταν μια υπέρβαση και συνδέθηκε άρρηκτα με τόπους πολλούς, ανθρώπους ακόμη περισσότερους, να πάνω απ’ όλες με ιδέες, μεγάλες ιδέες, οι οποίες σκιαγράφησαν τη μεγάλη του διαδρομή του.

«Η Κρήτη, η γενιά και το χρέος», απόσπασμα ομιλίας του Μίκη Θεοδωράκη στα Χανιά

Για τη ζωή και το έργο του«Ολόκληρη η ζωή και το έργο μου μπορούν να ερμηνευτούν και κατανοηθούν μόνο κάτω από το πρίσμα των τριών λέξεων που με γαλούχησαν: Ελλάδα, Πατρίδα, Ελευθερία».
 
Για τους καλλιτέχνες: «Τα όπλα του καλλιτέχνη είναι η ομορφιά που γοητεύει την ψυχή, ώστε ο κάθε άνθρωπος να ψηλώσει μέσα του και να αποκτήσει αυτοπεποίθηση και δύναμη, να μη γονατίσει, να σταθεί όρθιος και να αντιμετωπίσει το τέρας ως ίσος προς ίσον. Για να γίνει τελικά πιο δυνατός από αυτό και να το νικήσει!».
KAZAKOSKAREEZI
Με τους K.Καζάκος, Γ. Καμπανέλης, Τ.Καρέζη
Για τις διαφορές των πολιτισμών: «Όλοι οι πολιτισμοί αντλούν τα νερά τους από τον ίδιο Ωκεανό της ουράνιας Αρμονίας. Άρα στο βάθος τους είναι όμοιοι και οι διαφορές τους είναι τοπικές και επιφανειακές».
fidel
Με τον Φιντέλ Κάστρο
Για το θάνατο: «Εδώ και καιρό είμαι πλήρης ημερών οπότε έχω συμφιλιωθεί με το θάνατο. «Στα Περιβόλια» έχω χορέψει μαζί του…’Ο, τι και να γίνει εγώ το χάρο τον έχω νικήσει! Ας έρθει λοιπόν όποτε θέλει» (Μάρτιος ’17)
 
Ο Μίκης Θεοδωράκης έχει γράψει όλων των ειδών μουσικής, από όπερες, συμφωνική μουσική, μουσική δωματίου, ορατόρια, μπαλέτα και χορωδιακή εκκλησιαστική, έως μουσική για αρχαίο δράμα, θέατρο, κινηματογράφο, έντεχνο λαϊκό τραγούδι και μετασυμφωνικά έργα. Το έργο του μπορεί να διακριθεί σε τρεις κύριες περιόδους: Στην πρώτη περίοδο (1937-1960) συνθέτει έργα συμφωνικά και μουσικής δωματίου σύμφωνα με δυτικοευρωπαϊκές μορφές και σύγχρονες τεχνικές, στη δεύτερη περίοδο (1960-1980) επιχειρεί σύζευξη της συμφωνικής ορχήστρας με λαϊκά όργανα και δημιουργεί νέες φόρμες με βάση τη φωνή, ενώ από το 1981 επιστρέφει στις συμφωνικές μορφές και ασχολείται με την όπερα. 

Υπήρξε όντως μέγιστο εθνικό κεφάλαιο ο Μίκης για την χώρα. Θα λείψει. Το γέλιο του, η βαθιά φωνή του, οι απίθανες χειρονομίες του πάνω και κάτω από το πόντιουμ. Ο λόγος του, η σπίθα στο βλέμμα σαν 10χρονου αγοριού, οι καλές προθέσεις του, ο ουμανισμός που ανιχνευόταν ακόμη και στις πιο παρεξηγήσιμες δηλώσεις του. Θα λείψει. Θα μείνει η μουσική του. Τα γραπτά του.

Πιθανότατα ένα από τα τελευταία του –άρθρο γνώμης που αναρτήθηκε στο in.gr στις 11 Ιανουαρίου 2021. Το κείμενο του Θεοδωράκη πραγματεύεται την πορεία της πολιτιστικής ζωής της χώρας, ξεκινώντας από τον Περικλή και καταλήγοντας στο δυσοίωνο κορονο-σήμερα της καλλιτεχνικής απραξίας, της ανεργίας, και των ευθυνών της πολιτείας. Στην κατακλείδα του, το άρθρο του Μίκη Θεοδωράκη αναφέρει ξεκάθαρα τι θεωρούσε ο ίδιος εθνικό κεφάλαιο για την χώρα. Κι αυτό που θεωρούσε προσπάθησε ακούραστα να το κάμει πράξη με την ζωή του.

 

Κείμενο του Γιάννη Ρίτσου δημοσιευμένο στην Ελευθεροτυπία με αφορμή τα 70 χρόνια του Μίκη Θεοδωράκη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ
 

 

 

Με ένα υπέροχο βίντεο επέλεξε o διάσημος Ολλανδός βιολιστής και ιδρυτής της μεγάλης ορχήστρας βαλς «Γιόχαν Στράους» Andre Rieu, να αποχαιρετήσει τον Μίκη Θεοδωράκη.: To αποχαιρετιστήριο βίντεο με τα 4,2 εκατ. views διάσημου Ολλανδού βιολιστή με τον «Ζορμπά»


Βιβλίο συλλυπητηρίων από τον Δήμο Χανίων στο Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης» και προβολές από την ζωή του

 

Εκπαιδευτικό Υλικό – Μίκη Θεοδωράκη Ιστορίες

 

Το μήνυμα προς τους Έλληνες«Αν ήθελα να στείλω ένα μήνυμα στον ελληνικό λαό θα ξαναέλεγα τα λόγια του Διονυσίου Σολωμού (ελαφρώς παραλλαγμένα): «Κλείστε βαθιά στην καρδιά σας την Ελλάδα. Και μονάχα τότε θα ανοίξουν για σας και τα παιδιά σας διάπλατες οι πόρτες για την Πρόοδο και την Ευτυχία του Λαού μας».
 

Ηλεκτρονικές Πηγές:

Γεια σου Μίκη

 

Share:

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ


Παρακαλούμε οι γονείς των μαθητών Α τάξης κι όσοι έχουν μεταβολές της Β & Γ τάξης, να συμπληρώσουν την παρακάτω φόρμα και να την στείλουν στο email του σχολείου : 7gymchan@sch.gr

Φόρμα συμπλήρωσης στοιχείων
Share:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΑΥΤΟΒΟΗΘΕΙΑΣ

Δελτίο Τύπου: Εργαστήριο Κατασκευής Παιχνιδιών του Κόσμου_Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Εξαρτημένων


ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΤΜΗΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ 

 

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ (ΟΚΑΝΑ)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΑΥΤΟΒΟΗΘΕΙΑΣ

Με τη χρηματοδότηση του Υπουργείου Υγείας

 

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Χανιά, 13/7/2021

 

Το  Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Εξαρτημένων Χανίων  στα πλαίσια συνεργασίας  με τον Πολιτιστικό Σύλλογο Τσιβαρά και την ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. “ΕΣΜΙΓΙΑ” θα πραγματοποιήσει ένα τριήμερο εργαστήρι κατασκευής «Παιχνιδιών του Κόσμου»  την Παρασκευή 23/7 έως την Κυριακή 25/7 στο χώρο του πρώην Δημοτικού Σχολείου Τσιβαρά.

Τα «Παιχνίδια του Κόσμου» είναι ξύλινα, παραδοσιακά παιχνίδια που προέρχονται από διάφορους πολιτισμούς ανά τον κόσμο και ιστορικές περιόδους. Πρόκειται για χειροποίητα παιχνίδια των οποίων η κατασκευή γίνεται από επαναχρησιμοποιημένα και ανακυκλώσιμα υλικά.

 

 Τα εργαστήρια κατασκευής των «Παιχνιδιών του Κόσμου» απευθύνονται σε όλους τους ανθρώπους (μικρούς και μεγάλους), οι οποίοι ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τη διαδικασία κατασκευής παιχνιδιών ανακυκλώνοντας παλιά ξύλινα αντικείμενα.

 

Στόχος αυτής της δράσης είναι η μετάδοση και ανταλλαγή τεχνογνωσίας προκειμένου να διαδοθεί η χειροποίητη κατασκευή παραδοσιακών και όχι μόνο παιχνιδιών, με απλές τεχνικές, με απώτερο στόχο τη διάδοση του παιχνιδιού ως μέσο εκπαίδευσης, κοινωνικής και πολιτιστικής εξέλιξης. Ταυτόχρονα, μέσα από αυτή τη συλλογική διαδικασία δημιουργείται ο χώρος για την ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ των συμμετεχόντων, την ανάπτυξη της συνεργατικότητας, της επικοινωνίας, κλπ. Τα παιχνίδια που κατασκευάζονται μένουν στο χώρο-φορέα ο οποίος διοργάνωσε τη δράση, με στόχο τη μετέπειτα χρήση τους από μεμονωμένα άτομα ή ομάδες στα πλαίσια δράσεων με εκπαιδευτικό, θεραπευτικό, κοινωνικο-πολιτιστικό χαρακτήρα.

 

Το πρόγραμμα του εργαστηρίου είναι το εξής:

·         Παρασκευή 23/7  ώρα 17:00

 Έναρξη του Εργαστηρίου  

·         Σάββατο 24/7 ώρα 10:00-14:00 και 17:00-21:00

Κατασκευή Παιχνιδιών

·         Κυριακή 25/7 ώρα 10:00-14:00

Ολοκλήρωση του Εργαστηρίου

 

Τα παιχνίδια που θα κατασκευαστούν θα παρουσιαστούν στο πολιτιστικό διήμερο που διοργανώνει ο Πολιτιστικός Σύλλογος Τσιβαρά σε συνεργασία με την  ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. “ΕΣΜΙΓΙΑ” το Σάββατο 31/7 και την Κυριακή 1/8.

 

Όσοι/όσες ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο τριήμερο εργαστήριο καλούνται να δηλώσουν συμμετοχή στο τηλέφωνο του Προγράμματος :28210-23432 καθημερινά  9:00-16:00 έως την Πέμπτη 22/7 προκειμένου να υπάρχει χρόνος ενημέρωσης και προετοιμασίας της ομάδας του εργαστηρίου. Προϋπόθεση συμμετοχής είναι τα ανήλικα παιδιά να συνοδεύονται από τους κηδεμόνες τους.

 

Το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Εξαρτημένων είναι ένα πρόγραμμα του τμήματος Ψυχολογίας του Α.Π.Θ., το οποίο χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Υγείας και λειτουργεί με τη συνεργασία του ΟΚΑΝΑ. Βασικός στόχος του προγράμματος είναι η υποστήριξη ανθρώπων με προβλήματα εξάρτησης από ψυχοτρόπες ουσίες, αλκοόλ και άλλες συμπεριφορικές εξαρτήσεις (π.χ. τυχερά παιχνίδια) και  του συγγενικού , φιλικού τους περιβάλλοντος.  Το πρόγραμμα είναι ανοιχτό, δεν υπάρχουν λίστες αναμονής και παρέχει τις υπηρεσίες του δωρεάν. 

 

Στοιχεία επικοινωνίας:

Πρόγραμμα Προαγωγή Αυτοβοήθειας Εξαρτημένων Χανίων

Τσουδερών 73

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα εως Παρασκευή 09:00-16:00

Τηλ:28210-23432

Ηλ.Ταχυδρομείο: chania@selfhelp.gr



Με την παράκληση να δημοσιευθεί ή να μεταδοθεί

Share:

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2021 


    Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


 ΥΛΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ   ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ


1.  ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ - Η ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ  (ΣΕΛ 1-4) 

2.  ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΧΡΟΝΟΥ Η ΑΚΡΙΒΕΙΑ  (ΣΕΛ 5-8) 

3.  ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΑΖΑΣ - ΤΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ  (ΣΕΛ 9-14)

4.  ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΘΕΡΜΑΚΡΑΣΙΑΣ –  Η ΒΑΘΜΟΝΟΜΗΣΗ  (ΣΕΛ 15-18)

 

ΥΛΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1:

1.1  ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ  (ΣΕΛ 18-20)

1.2  ΚΥΤΤΑΡΟ: Η ΜΟΝΑΔΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ  (ΣΕΛ 21-24)

1.3  Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΥΚΥΤΤΑΡΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ  (ΣΕΛ 25-29)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΑΙ 2.1 Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΘΡΕΠΤΙΚΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΣΤΑ ΦΥΤΑ-Η ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗ  (ΣΕΛ 38-40)

2.4 Η ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΠΕΨΗ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ (ΣΕΛ 45-53)

 

Οι μαθητές που θα συμμετέχουν στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου, θα ενημερωθούν για την ημέρα και την ώρα εξέτασης την 1 Σεπτεμβρίου.

Share:

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ : Κινηματογραφικά διήμερα από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων στον Δημοτικό Κινηματογράφο ΚΗΠΟΣ 


Η Κινηματογραφική Λέσχη του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων επιστρέφει δυναμικά και για πρώτη φορά με την καλοκαιρινή της έκδοση! Μετά από παύση πολλών μηνών, ανυπομονούμε να ξανασυναντήσουμε τους Φίλους του Σινεμά στην απόλυτη θερινή απόλαυση με ένα ειδικό πρόγραμμα προβολών σε τέσσερα διήμερα στον Δημοτικό Κινηματογράφο ΚΗΠΟΣ κατά την διάρκεια του καλοκαιριού με την υποστήριξη του Δήμου Χανίων και της ΚΕΠΠΕΔΗΧ-ΚΑΜ. Το κάθε διήμερο αποτελεί μια μικρή θεματική ενότητα ως αφιέρωμα σε ξεχωριστά είδη του κινηματογράφου.

 

Ξεκινάμε το πρώτο διήμερο με ένα μικρό φόρο τιμής στο κλασσικό σινεμά και στα "ιερά τέρατα" της έβδομης τέχνης. Την Τετάρτη 7 Ιουλίου παρουσιάζουμε την ταινία Notorious του μετρ του κινηματογράφου Άλφρεντ Χίτσκοκ, με πρωταγωνιστές τα αθάνατα αστέρια Κάρι Γκραντ και Ίνγκριντ Μπέργκμαν: "Ερωτας, κατασκοπεία, σασπένς... σε μέγεθος μεγαλύτερο από τη ζωή, σε μια από τις πιο απολαυστικές ταινίες του Χίτσκοκ, που όρισε το ύφος της αμερικάνικης περιόδου του."  (Διαβάστε εδώ https://flix.gr/cinema/notorious.html  όλη την κριτική του Flix.)  Σημειώνουμε ότι στην ταινία μεταξύ άλλων συμμετέχει και ο Χανιώτης ηθοποιός Αλέξης Μινωτής που την περίοδο δημιουργίας της ταινίας βρίσκεται στην Αμερική και συμμετέχει σε μια σειρά από ταινίες.

 

Την Πέμπτη 8 Ιουλίου ακολουθεί η ξεκαρδιστική κωμωδία μυστηρίου Murder By Death (Πρόσκληση σε Γεύμα Από Έναν Υποψήφιο Δολοφόνο) του Ρόμπερτ Μουρ: "Ένα all-star cast που ξεκινά από τον Τρούμαν Καπότε και δεν τελειώνει στον Πίτερ Σέλερς, στη θρυλική ταινία του Ρόμπερτ Μουρ από το 1976, που χαρακτηρίζεται από τη χαρισματική πένα του Νιλ Σάιμον και την πεισματική της στάση να μην πάρει ποτέ τον εαυτό της στα σοβαρά." (Διαβάστε εδώ https://flix.gr/cinema/murder-by-death-review.html όλη την κριτική του Flix.)

 

Το δεύτερο διήμερο, την Τετάρτη 28 και την Πέμπτη 29 Ιουλίου, θα είναι αφιερωμένο στην μουσική και τον κινηματογράφο. Παράλληλα συναντιόμαστε όπως κάθε χρόνο με ΣΙΝΕΜΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ Τ΄ΑΣΤΕΡΙΑ σε πλατείες χωριών και γειτονιών της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων.

Ακολουθήστε το Chania Film Festival για να μάθετε τις δράσεις μας για το φετινό καλοκαίρι!

 

CFF ClubSummer Edition

Θερινός Κινηματογράφος "Κήπος"

 

Συνάντηση 1η

Τετάρτη 7 Ιουλίου:  Notorious

Πέμπτη 8 Ιουλίου:  Murder By Death

 

Όλες οι προβολές θα ξεκινήσουν στις 21:15

Γενική Είσοδος 5 €

(Οι κάτοχοι Κάρτας Φίλων μπορούν να κάνουν χρήση της.)

Παρακαλούμε να κάνετε κράτηση θέσης εδώ

https://www.chania-culture.gr/events/kepos/-/-

 

 Πληροφορίες :

 https://www.facebook.com/chaniafilmfestival

https://www.chaniafilmfestival.com/cineclub/
Share:

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ

Εκπαιδευτική δράση της Εταιρείας Παπαδιαμαντικών Σπουδών:

«Διαβάζοντας Παπαδιαμάντη. Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»

4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ - 7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΝΙΩΝ

 Υπευθυνος: Δημήτρης Βλαχοδήμος, φιλόλογος

 Συνεργασία: Αναστασία Μαλούκου, φιλόλογος.

Τμήμα Γ3, 7ο Γυμνάσιο Χανίων                                


Συμμετείχαν οι μαθητές:

Μάνος Λιμογιάννης

Νίκη Λουγιάκη

Καρένια Μαζοκοπάκη

Ιωάννα Μαλεκάκη

Νίκος Μαλεκάκης

Κωνσταντίνος Μαλιαρός                                              

Αφροδίτη Μανάκου

Στέλιος Μανούσακας

Ευτύχης Μανουσάκης

Γιάννης Μανουσάκης

Δάφνη Μανωλάκη

Άγγελος Μαρινάκης

Μαντώ Μαυρογένη                                                    

Ηλιάνα Μελιγκουνάκη

Ελένη Μπαντουράκη

Μαρία Μπαντουράκη

Σταυρούλα Μπονάτου

Μυρτώ Μπουζάκη

Ευτύχης Μπουζουνιεράκης

Εύα Μπουράκη Νίκος Μυλωνάς                                   


Αλί Μυφτάρι

Μανώλης-Γιώργος Ντουροπολάκης


Λίγα λόγια το πρόγραμμα

Η  φετινή χρονιά ιδιαίτερη και διαφορετική δεν μας επέτρεψε πολλές διαφυγές και καινοτόμες δράσεις, γιατί το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα  η σχολική μας ζωή μετατοπίστηκε στην οθόνη του υπολογιστή , αφού η τηλεκπαίδευση  υπήρξε η μόνη δυνατότητα για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. 

 

Με ιδιαίτερη χαρά στα μέσα του Δεκέμβρη δέχθηκα την πρόσκληση του εκλεκτού συναδέλφου και Διευθυντή του 4 ου Λυκείου , κ. Βλαχοδήμου ,να συμμετέχει το σχολείο μας στην εκπαιδευτική δράση που διοργάνωσε η εταιρεία  Παπαδιαμαντικών Σπουδών θέλοντας να τιμήσει τα 110 χρόνια από τον θάνατο του Παπαδιαμάντη. Το πρόγραμμα «Διαβάζοντας Παπαδιαμάντη. Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση» είχε ως στόχο να «ταξιδέψει» τους μαθητές στον κόσμο του Παπαδιαμάντη, να φέρει τα παιδιά σε επαφή με το έργο του μεγάλου Νεοέλληνα δημιουργού. 

 

Ο Παπαδιαμάντης, μεγάλος δραματουργός, διαβάζεται και  γοητεύει και τις νέες γενιές Νεοελλήνων , γιατί, όπως σημειώνει και ο Οδυσσέας Ελύτης ,«η λάμψη του είναι η προβολή ενός εσωτερικού κόσμου απείραγου (απείραχτου) από τις μικρότητες , αλλά γεμάτου καθάριον έρωτα». Αυτόν τον έρωτα , «αυτό το φως του Παπαδιαμάντη , το θησαυρισμένο από τους ελαιώνες της παιδικής του ζωής», αυτόν τον κόσμο των απλών και ταπεινών ανθρώπων, αυτό «το ξεχωριστό  νόημα που αποκτούν τα πρόσωπα και τα πράγματα μέσα στους μύθους» του προσπάθησε και το πρόγραμμά μας να δώσει στους μαθητές μας μέσα από τη μελέτη και την ανάλυση του μικρού διηγήματος « τ΄ Αστεράκι»

 

Η δια ζώσης διδασκαλία μάς έδωσε τη δυνατότητα να εξομαλύνουμε γλωσσικά ,να αναλύσουμε το διήγημα , να συζητήσουμε τα μεγάλα  ερωτήματα για την ανθρώπινη φύση, τη δύναμη της ομορφιάς και τη δύναμη της συνείδησης . Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν  θετικά και με πλήθος ερωτήσεων , τοποθετήσεων συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Το οργανωμένο και ευρηματικό  σχέδιο διδασκαλίας του έμπειρου μελετητή και  δάσκαλου , κ. Βλαχοδήμου ,τούς πρόσφερε ερεθίσματα σκέψης και τούς  βοήθησε να ανακαλύψουν τη μαγεία της γραφής  του Παπαδιαμάντη.

 

Θέλω να ευχαριστήσω προσωπικά τον κ. Βλαχοδήμο για την εξαιρετική εμπειρία της συνεργασίας .Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τους αγαπημένους μου μαθητές του Γ3 για την ωριμότητά τους, για τον πλούτο των συναισθημάτων και την προθυμία τους σε οποιαδήποτε μορφή εργασίας τους ανατέθηκε.

 

Ως επιστέγασμα της ανάγνωσης –μελέτης  των τεσσάρων διηγημάτων που διδάχθηκαν στα δύο σχολεία στο 7ο Γυμνάσιο και στο 4ο Λύκειο ,με την ευγενική συνδρομή της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  του Δήμου Χανίων, οδηγηθήκαμε στην έκδοση ενός μικρού βιβλίου που περιλαμβάνει τα τέσσερα διηγήματα και το βοηθητικό για τους μαθητές  λεξιλόγιό τους. Το μικρό αυτό βιβλίο ,που φιλοτεχνήθηκε  με σκίτσα και μαθητών  του σχολείου μας, δόθηκε ως αναμνηστικό της προσπάθειας σε όλους τους μαθητές του Γ3. Κοσμεί πλέον τη σχολική μας βιβλιοθήκη σε  πολλά αντίτυπα ,γεγονός που θα διευκολύνει στο μέλλον τις απόπειρες διδασκαλίας των διηγημάτων του Παπαδιαμάντη  σε τμήματα του σχολείου.  Επίσης θα είναι εύκολο ,σε όσους μαθητές θέλουν,  να δανειστούν το βιβλίο, για να έλθουν σε επαφή με το έργο του μεγάλου  Σκιαθίτη λογοτέχνη.

 

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Διευθυντή της σχολικής μας μονάδας κ. Μανόλη Σημαντηράκη που υπήρξε υποστηρικτικός σε όλες τις φάσεις του προγράμματος και  στην εκδοτική μας προσπάθεια.

 

Τελειώνω ευχαριστώντας για μια ακόμη φορά τα υπέροχα παιδιά του Γ3 για τη γεμάτη μουσικές και   τραγούδια γιορτούλα που ετοίμασαν την ημέρα παρουσίασης του βιβλίου μας ! Εύχομαι  όλη τους η ζωή να είναι γεμάτη έμπνευση , μουσικές και τραγούδια (κιθάρα-τραγούδι: Νίκος Μαλεκάκης, τραγούδι:Εύα Μπουράκη, αρμόνιο: Μαντώ Μαυρογένη)!!!

 

Αναστασία Μαλούκου, φιλόλογος.

 

Με μεγάλη χαρά παρουσιάζουμε αποσπάσματα του προγράμματος  στην ιστοσελίδα του σχολείου μας

Για όσους επιθυμούν να διαβάσουν το διήγημα: «τα΄Αστεράκι» και να συμβουλευτούν το λεξιλόγιο πατήστε ΕΔΩ.

 

 για τα παράλληλα κείμενα:

https://drive.google.com/file/d/17Ya3WzIgScpUlb7PEa9NZCrT1CYTiJ0y/view?usp=drive_web&authuser=0

 

https://drive.google.com/file/d/1cWXLX-uXq_4Ln9oOJlU2VnZQuZNnvT8V/view?usp=drive_web&authuser=0

 

Σκέψεις και απόψεις των μαθητών , με αφορμή τη διδασκαλία  του διηγήματος «τ΄ Αστεράκι» 

«…Το κείμενο, πραγματεύεται διάφορα θέματα της τότε εποχής, αλλά μέσα σε αυτά υπάρχει ένα δίλημμα που μας προβληματίζει. Θα έλεγα, ότι αυτό που με εντυπωσίασε περισσότερο ήταν η ικανότητα αυτή του Α. Παπαδιαμάντη να επιλέξει να μας βάλει σε εκείνο το δίλημμα. Το γεγονός αυτό, για άλλη μια φορά μου έδειξε ότι  καλός συγγραφέας, δεν είναι μόνον εκείνος που δίνει απαντήσεις στο κοινό του και του μιλά για φιλοσοφίες και ζητήματα της καθημερινής ζωής, αλλά και αυτός που θέλει να το βάλει σε προβληματισμούς έστω και αν είναι μικροί και περνούν απαρατήρητοι. Αν θα ήθελα να προσθέσω κάτι ακόμη, θα ήταν ότι μέσα από την ανάγνωση του κειμένου αυτού, εντόπισα πολλές απόψεις του τότε που συνεχίζουν και σήμερα να εκφράζονται από αρκετά άτομα. Μιλάω, για τις επιλογές της θείας της πρωταγωνίστριας, η οποία χαρακτηρίζεται "άστατη" μόνο και μόνο γιατί είχε πολλούς συντρόφους. Οι επιλογές της εκείνες, θίγονται σε πολλά σημεία, αλλά δεν γνωρίζω εάν αυτό γίνεται σκόπιμα για να μας φέρει ο συγγραφέας πιο κοντά στα "πιστεύω" των τότε καιρών, ή αποτελεί απλώς μια δική του αντίληψη. Το σίγουρο είναι ότι εάν η πρωταγωνίστρια είχε θείο, με ανάλογη συμπεριφορά δεν θα δινόταν τόση έμφαση σε αυτό το κομμάτι του χαρακτήρα του. Τέτοιες αντιλήψεις, κυριαρχούν και στις μέρες μας, όσο και αν κάποιοι το αμφισβητούν ίσως γιατί δεν έχουν τέτοια βιώματα.»

Ιωάννα Μαλεκάκη  

                                                                                                          

Το πρόγραμμα για τον Παπαδιαμάντη μού άσκησε σημαντική επιρροή κάνοντάς με  να αγαπήσω τη λογοτεχνία. Όταν αρχίσαμε να αναλύουμε κείμενα του Παπαδιαμάντη , μου φάνηκε δύσκολο να ανταποκριθώ εξαιτίας της γλώσσας του. Μέσα από το πρόγραμμα όμως κατάφερα να κατανοήσω τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να επεξεργάζομαι τέτοιου είδους κείμενα.Αυτό που μου άρεσε πολύ από τον Παπαδιαμάντη είναι ο τρόπος με τον οποίον περιγράφει την ομορφιά του κοριτσιού αλλά και η αγνότητα με την οποία την αντιμετωπίζει.

Ελένη Μπαντουράκη   

                                                                                                     

Μελετώντας το Αστεράκι μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω ένα διαφορετικό τρόπο γραφής, με αρκετά δύσκολη γλώσσα και δικά του στοιχεία, και να μάθω να επεξεργάζομαι κείμενα γραμμένα σε παρόμοια γλώσσα. Ήταν ένας τρόπος να έρθω σε επαφή με τον τρόπο ζωής της εποχής του Παπαδιαμάντη και τις συνήθειες των ανθρώπων, τις ιδέες και τις αντιλήψεις τους, καθώς ο Παπαδιαμάντης καταφέρνει να τα μεταφέρει αυτά στα κείμενά του με εξαιρετικές περιγραφές. Χρησιμοποιώντας τη μετάφραση των άγνωστων λέξεων κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης μπόρεσα να κατανοήσω πολύ πιο εύκολα το νόημα αυτού κειμένου αλλά και όλων των άλλων κειμένων του συγγραφέα, που υιοθετεί ένα πολύ ιδιαίτερο στυλ στη γραφή του. Σίγουρα ήταν μια ενδιαφέρουσα μελέτη στον Παπαδιαμάντη και χάρηκα που πήρα μέρος σε αυτή.

Αφροδίτη Μανάκου    
                                                                                                      

 «…Το διήγημα αυτό με βοήθησε να κατανοήσω καλύτερα την ιδιότυπη γλώσσα του συγγραφέα, καθώς και την ευαισθησία και συγκίνηση του απέναντι στην γυναικεία ύπαρξη. Μέσα από την περιγραφή της 16χρονης Πούλιας, ο συγγραφέας προβάλλει τις ηθικές αξίες της αγάπης, του σεβασμού της εργατικότητας και της αφοσίωσης στην οικογένεια. Η έφηβη Πούλια δεν ήταν μόνο όμορφη, χαριτωμένη και λυγερή, αλλά και ώριμη, σεμνή, ευγενική, εργατική, στοργική, αφοσιωμένη στα καθήκοντα του σπιτιού, υπομονετική στον μέθυσο πατέρα της, καρτερική στην άτακτη μικρότερη αδελφή της. Αντικαθιστούσε το ρόλο της πεθαμένης μητέρας της. Η ανάλυση και συζήτηση του διηγήματος αυτού ήταν για μένα μια εποικοδομητική και συναρπαστική εμπειρία που δεν θα ξεχάσω ποτέ.»

Καρένια Μαζοκοπάκη   

                                                                              

Φέτος στο πλαίσιο της λογοτεχνίας μας δόθηκε  μια πολύ ωραία ευκαιρία να αναλύσουμε την παπαδιαμαντική γραφή. Παρ΄όλο που κι εγώ η ίδια αγαπώ τη λογοτεχνία , στην αρχή του προγράμματος δυσκολεύτηκα μέχρι να συνηθίσω το ύφος του Παπαδιαμάντη. Όσο εμβαθύναμε στα κείμενα όμως, και ψάχναμε πίσω από τις λέξεις ,στο χαρτί για να βρούμε το νόημά τους, άρχισα να καταλαβαίνω την αξία τους. Έμαθα πώς να δουλεύω με τέτοιου είδους κείμενα. Το πρόγραμμα σίγουρα με έφερε ένα ακόμη βήμα  πιο κοντά στην υψηλή λογοτεχνία. Άνοιξε καινούργια μονοπάτια και με έκανε να αγαπήσω αυτόν τον τρόπο γραφής. Κάτι που μου άρεσε πολύ στο κείμενο ήταν η αυτοκυριαρχία του πρωταγωνιστή, ο οποίος, ενώ θαύμαζε την ομορφιά του κοριτσιού της ιστορίας, ποτέ δεν προσπάθησε να εκμεταλλευτεί κάποια κατάσταση, ξέροντας πού έπρεπε να βάλει φρένο. Μετά από την ολοκλήρωση του προγράμματος, μπορώ πλέον να καταλάβω γιατί ο Παπαδιαμάντης θεωρείται τόσο σπουδαίος συγγραφέας!

Μαντώ Μαυρογένη

 

 

"Η Πούλια" δια χειρός Μαντώς Μαυρογέννη

Share:

ημερολογιο

ημερολόγιο

Προσφατες Αναρτησεις

Μεταφραση

Δημοφιλεις αναρτησεις

Στιγμες απο την Ιστορια

RSS Feed

RSS Feed

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ

Πληροφορίες

Αρχειοθήκη ιστολογίου