7

ο

Γ

.

Χ

.

.

.

Ανακοινώσεις - Ενημέρωση

Σελίδες

Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

ΘΕΜΑ: Γνωστοποίηση Δημοσίευσης Νόμου στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης 

Σχετ.: Η υπό στοιχεία 1614/Υ1/08-01-2020 Απόφαση της Υπουργού και των Υφυπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β ́ 8) 

Σας γνωστοποιούμε ότι στο ΦΕΚ Α ́ 136/03-08-2021 δημοσιεύτηκε ο νόμος υπ’ αριθμ. 4823/2021 με θέμα: «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» και σας ενημερώνουμε, συνοπτικά, για το περιεχόμενο των παρακάτω άρθρων, τα οποία τίθενται σε άμεση εφαρμογή:  Μάθετε περισσότερα... εδώ. 

Share:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης: «Προγράμματα Διά Βίου Μάθησης του Ανθρώπινου Δυναμικού της Εκκλησίας – Ανάπτυξη Ανοιχτών Διαδικτυακών Μαθημάτων» (MIS 5073422), που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Το Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμορφώσεως της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών (Ι.Π.Ε.) σε συνεργασία με την Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης (ΟΑΚ), στο πλαίσιο της ανωτέρω πράξης πρόκειται να υλοποιήσει εκπαιδευτικά προγράμματα, τα οποία απευθύνονται σε εθελοντές, στελέχη και συνεργάτες, κληρικούς και λαϊκούς της Ιεράς Μητροπόλεως, αλλά και άλλων φορέων που παρέχουν ανάλογες υπηρεσίες, με στόχο την ενίσχυση των επαγγελματικών του δεξιοτήτων για την υποστήριξη του έργου που προσφέρεται στις κοινωνικοπρονοιακές και λοιπές εκκλησιαστικές δομές.

 "Τα εκπαιδευτικά προγράμματα :" Μάθετε περισσότερα... εδώ. 

Share:

ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΙΒΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ

ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΙΒΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ 2021-2022

Το 7ο Γυμνάσιο Χανίων συμμετείχε στην Α΄ φάση σχολικών αγώνων Στίβου Γυμνασίων στο Ε.Α.Κ. Χανίων την Παρασκευή 1 Απριλίου 2022. Το σχολείο μας συμμετείχε με μία ομάδα μαθητών-μαθητριών, οι οποίοι είχαν αξιόλογη συμμετοχή και πολύ καλές επιδόσεις.

Τα αποτελέσματα των αγώνων στίβου του 7ου Γυμνασίου σε αγωνίσματα Δρόμων-Αλμάτων και Ρίψεων είναι τα παρακάτω :

Ανδρεαδάκης Ευστράτιος (Γ΄τάξη) 1ος στη Σφαίρα αγοριών Γυμνασίων με επίδοση 15.10μ.

Τσιλιμιγκάκη Μαρκέλλα (Γ΄τάξη) 1η στη Σφύρα κοριτσιών Γυμνασίων με επίδοση 49.50μ.

Τζολάκης Ιωάννης (Γ΄τάξη) 1ος στο Άλμα επί κοντώ αγοριών με επίδοση 3.10μ

Μαλεκάκη Ερασμία (Α΄τάξη) 1η στο Δρόμο 1000 μέτρων κοριτσιών με επίδοση 3΄:41΄΄:1

Καλαϊτζάκης Ερμής (Γ΄τάξη) 2ος στο Άλμα εις μήκος αγοριών με επίδοση 4.30μ.

Μποτωνάκης Δημήτριος (Β΄τάξη) 2ος στο Δρόμο 1000 μέτρων αγοριών με επίδοση 3΄:18΄΄:7

Κοκκινάκης Δημήτριος (Γ΄τάξη) 2ος στο Δρόμο 150 μέτρων αγοριών με επίδοση 21΄΄:3

Τάσι Όργκιτ (Β΄τάξη) 3ος στο Δρόμο 150 μέτρων αγοριών με επίδοση 23΄΄:3

Γιλβάση Δανάη (Β΄τάξη) 6η στο Δρόμο 150 μέτρων κοριτσιών με επίδοση 25΄΄:8

Γεωργανάς Ανδρέας (Γ΄τάξη) 4ος στο Δρόμο 80 μέτρων αγοριών με επίδοση 11΄΄:7

Καρτεράκη Παναγιώτα (Β΄τάξη) 6η στο Δρόμο 80 μέτρων κοριτσιών με επίδοση 12΄΄:00

Μπονάτου Ηλιάννα (Α΄τάξη) 7η στο Δρόμο 80 μέτρων κοριτσιών με επίδοση 12΄΄:20

Βλαχαντώνη Παναγιώτα (Β΄τάξη)στο Άλμα εις μήκος κοριτσιών με επίδοση 3.70μ.

Δουρουντάκη Γεωργία (Γ΄τάξη) 6η στο Άλμα εις μήκος κοριτσιών με επίδοση 3.39μ.

Σκουτέλη Αντωνία (Β΄τάξη) 5η στο Δρόμο 150 μέτρων με επίδοση 24΄΄:8

Τριανταφυλλάκη Ζαχαρένια (Β΄τάξη) 5η στο Δρόμο 300 μέτρων κοριτσιών με επίδοση 1΄: 59΄΄:4

Ζουριδάκη Μαρία (Β΄τάξη) στο Δρόμο 300 μέτρων κοριτσιών με επίδοση 2΄:10΄΄:3

Μπονάτου Αντωνία (Α΄τάξη) 10η στη Σφύρα κοριτσιών με επίδοση 21 μ.

Γλυμιδάκης Άγγελος (Α΄τάξη) συμμετοχή στη Σφύρα αγοριών Γυμνασίων.

Μπουρδαντωνάκης Αντώνιος (Α΄τάξη) συμμετοχή στο Δρόμο 80 μέτρων αγοριών Γυμνασίου.

 

 Τα θερμά μας συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες για τη συμμετοχή τους, το «ευ αγωνίζεσθαι» και τις επιδόσεις τους.

                                        Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων 7ου Γυμνασίου

Share:

ΙΧΝΗΛΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ

Η ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ "ΙΧΝΗΛΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ" ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΦΑΛΑΣΑΡΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΟΡΕΙΑ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΧΑΝΙΩΝ ¨ΑΡΧΑΙΑ ΦΑΛΑΣΑΡΝΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ¨

 

Share:

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΥΝ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

Υπολογίζω το ύψος του σχολείου μου

Στα πλαίσια του μαθήματος των Μαθηματικών της Β’ Γυμνασίου του 7ου Γυμνάσιου Χανίων η Μαθηματικός της Τάξης κα. Μαραβελάκη και η Μαθηματικός ΕΑΕ κα Χατζοπούλου οργάνωσαν και πραγματοποίησαν τη παρακάτω δραστηριότητα με στόχο οι μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα την εφαπτομένη οξείας γωνίας.

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα κατασκεύασε ένα γωνιόμετρο. 





Η ίδια διαδικασία επαναλήφθηκε τρεις φορές απο διαφορετικά σημεία.

Έπειτα η κάθε ομάδα υπολόγησε το ύψος του κτιρίου (x+s) για κάθε μέτρηση που είχε κάνει και βρήκε τον μέσο όρο των τριών αποτελεσμάτων για μεγαλύτερη ακρίβεια.


Μέσω της βιωματικής μάθησης  το πρόβλημα μεταφέρθηκε στη πραγματικότητα και οι μαθητές ήρθαν σε άμεση επαφή με το αντικείμενο μάθησης. Ο εναλλακτικός αυτός τρόπος διδασκαλίας δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να δουλέψουν σε ομάδες, να συνεργαστούν, να αναπτύξουν κριτική σκέψη και να επικοινωνήσουν.

Share:

100 χρόνια απ' τη Μικρασιατική Καταστροφή

Αγαπητές και Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Στο πλαίσιο του Επιμορφωτικού Προγράμματος ιστορικής μνήμης και εγγραμματισμού του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης «Δράσεις για τα 100 χρόνια από την Μικρασιατική Καταστροφή 1922», σας αποστέλλουμε προτάσεις και εκπαιδευτικό υλικό προς αξιοποίηση στο μάθημα της Ιστορίας και στις σχολικές δράσεις/δραστηριότητες, που ενδεχομένως σχεδιάζονται ή θα σχεδιαστούν κατά τη διάρκεια των σχολικών ετών 2021-2022 και 2022-2023, με αφορμή τη συμπλήρωση των 100 χρόνων από την Μικρασιατική Καταστροφή.

Σκοπός των Δράσεων είναι αφενός, η ενίσχυση της ιστορικής μνήμης και ταυτότητας, αναφορικά με ένα γεγονός που αποτελεί ορόσημο στην πορεία του οικουμενικού Ελληνισμού

και του ελληνικού κράτους στον ιστορικό χώρο και χρόνο και, αφετέρου, η καλλιέργεια του ιστορικού εγγραμματισμού των μαθητών και μαθητριών των σχολείων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκ/σης Κρήτης.

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ- ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ για τις σχολικές δράσεις μπορείτε να αντλήσετε από την ιστοσελίδα του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης
στον ακόλουθο ΣΥΝΕΔΕΣΜΟ: https://pekes.pdekritis.gr/ekpaideutikoyliko1922

Share:

Eτικέτα Code Week School

Ποιος ο σκοπός του προγραμματισμού 

 while( ! (succeed = try ())) " Μάθετε περισσότερα... εδώ. 


Η Ετικέτα Code Week School είναι μια ετικέτα αριστείας, που μπορούν να αποκτήσουν σχολικές μονάδες που έχουν λάβει μέρος τα προηγούμενα χρόνια στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (https://codeweek.eu/) με υψηλής ποιότητας δραστηριότητες που ενσωματώνουν την υπολογιστική σκέψη στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών, βοηθούν στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών και στην ευαισθητοποίηση για τη σημασία της κωδικοποίησης και της υπολογιστικής σκέψης . Την τρέχουσα σχολική χρονιά η απόκτηση Ετικέτας Code Week School θα υλοποιηθεί πιλοτικά σε 6 χώρες: Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία, Ολλανδία, Σλοβενία και Ισπανία.

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για την αίτηση απόκτησης Ετικέτας Code Week School;

Για να υποβάλει αίτηση ένα σχολείο προκειμένου να του απονεμηθεί η Ετικέτα  Code Week School  πρέπει να:

– Αποδείξει πώς τουλάχιστον το 5% του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου θα συμμετέχει με δραστηριότητες στην Εβδομάδα Προγραμματισμού για τα επόμενα 2 χρόνια.

– Έχει οργανώσει τουλάχιστον 6 υψηλής ποιότητας δραστηριότητες κατά την Εβδομάδα Προγραμματισμού για ένα ή δύο από τα προηγούμενα ακαδημαϊκά έτη, και συγκεκριμένα το ακαδημαϊκό έτος  2020-2021 ή/ και 2021-2022.

Έχει την επίσημη υποστήριξη του Διευθυντή/- ντριας του σχολείου.

– Συνεχίσει να είναι ενεργό για μια περίοδο δύο ακαδημαϊκών ετών (2022-2023 και 2023-2024) μετά την απονομή της Ετικέτας Code Week School, προτείνοντας ένα διετές σχέδιο που να περιγράφει λεπτομερώς την ενσωμάτωση της κωδικοποίησης και της υπολογιστικής σκέψης στο πρόγραμμα σπουδών του Σχολείου καθώς και τη συμβολή του στην Εβδομάδα Προγραμματισμού.

Πώς κάνει την αίτηση ένα σχολείο για την απόκτηση Ετικέτας Code Week School;

Ένας/μια εκπαιδευτικός του Σχολείου πρέπει να επισκεφτεί τον ακόλουθο σύνδεσμο, επιλέγοντας την ελληνική γλώσσα και να ακολουθήσει τις σχετικές οδηγίες:

https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/EUCodeWeek-SchoolLabel-Application-2022

 

Share:

Ο ΜΙΚΗΣ (ΜΙΧΑΗΛ) ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

Όσκαρ 2022: Η Ακαδημία τίμησε τον Μίκη Θεοδωράκη 


Ο οικουμενικός Μίκης Θεοδωράκης μνημονεύτηκε σε ειδικό αφιερωματικό video κατά την τελετή των Οσκαρ.  

Η Ακαδημία δεν ξέχασε τον Μίκη Θεοδωράκη ο οποίος έφυγε από η ζωή πλήρης ημερών και δημιουργίας τον προηγούμενο Σεπτέμβριο. 


Στο εξάλεπτο video το οποίο αφιερώθηκε σε μεγάλες προσωπικότητες της τέχνης που έφυγαν από τη ζωή το αμέσως προηγούμενο διάστημα, οι Αμερικανοί συμπεριέλαβαν και τον εμβληματικό Έλληνα συνθέτη ο οποίος είχε γράψει μουσική και για κινηματογραφικές ταινίες.

Ο Μίκης (Μιχαήλ) Θεοδωράκης (Χίος, 29 Ιουλίου 1925 - 2 Σεπτεμβρίου 2021) ήταν Έλληνας συνθέτης, στιχουργός, διευθυντής ορχήστρας και πολιτικός, κρητικής και μικρασιάτικης καταγωγής. Θεωρούταν ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Έλληνες μουσικοσυνθέτες. Ως πολιτικός υπήρξε υπουργός και τέσσερις φορές εκλεγμένος βουλευτής του ελληνικού κοινοβουλίου με το Κ.Κ.Ε και την Ν.Δ, ενώ παράλληλα ήταν ακτιβιστής τιμημένος με το Βραβείο Ειρήνης Λένιν το 1983. Είχε ασχοληθεί με όλα τα είδη της μουσικής, ενώ είχε συνθέσει τον ίσως πιο αναγνωρίσιμο ελληνικό ρυθμό διεθνώς, το συρτάκι 'Ζορμπάς' (1964), βασισμένο σε παραδοσιακή κρητική μουσική. Επίσης είχε ασχοληθεί με την κλασική μουσική γράφοντας συμφωνίες, ορατόρια, μπαλέτα, όπερες και μουσική δωματίου. Συνθέσεις του έχουν ερμηνευτεί από καλλιτέχνες παγκοσμίου φήμης, όπως οι Beatles, η Σίρλεϊ Μπάσεϊ, η Τζόαν Μπαέζ και η Εντίθ Πιάφ, ενώ έχει γράψει μουσική για γνωστές ταινίες όπως: Φαίδρα (1962), Αλέξης Ζορμπάς (1964), Ζ (1969) και Σέρπικο (1973). Το 1970, για τη μουσική στη ταινία Ζ, του απονεμήθηκε το βραβείο BAFTA για πρωτότυπη μουσική, ενώ ήταν υποψήφιος στην ίδια κατηγορία του 1974, για την ταινία State of Siege, και το 1975, για την ταινία Serpico. Επίσης ήταν υποψήφιος για Γκράμι το 1966 και το 1975 για το μουσικό θέμα των ταινιών Ζορμπάς και Serpico αντίστοιχα. Το πιο σημαντικό του έργο θεωρείται η μελοποιημένη ποίηση, χρησιμοποιώντας ως στίχους ποιήματα βραβευμένων ποιητών ελληνικής και ξένης καταγωγής, όπως οι Γιάννης Ρίτσος (Βραβείο Ειρήνης Λένιν 1976), Γιώργος Σεφέρης (Νόμπελ 1963), Πάμπλο Νερούδα (Νόμπελ 1971), Οδυσσέας Ελύτης (Νόμπελ 1979). Το 2000 προτάθηκε για βραβείο Νόμπελ Ειρήνης. Έφυγε από την ζωή στο σπίτι του το πρωί της 2 Σεπτεμβρίου 2021 σε ηλικία 96 ετών.

news247 28 Μαρτίου 2022 08:43

 

Μίκης Θεοδωράκης - Ο Επαναστατικός Μίκης Θεοδωράκης | Non Stop Mix


Η στιγμή που ο Μίκης Θεοδωράκης τιμάται στην ενότητα «In Memoriam»

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, τα Όσκαρ τιμούν προσωπικότητες από τη βιομηχανία της ψυχαγωγίας που πέθαναν στη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς. Φέτος, στο βίντεο – αφιέρωμα που προβλήθηκε στην ειδική ενότητα της τελετής με όνομα «In Memoriam», τιμήθηκε και ο Μίκης Θεοδωράκης ο οποίος πέθανε τον Σεπτέμβριο του 2021.


Για το αφιέρωμα, πολλοί καλλιτέχνες ανέβηκαν στη σκηνή για να ερμηνεύσουν τραγούδια και να μιλήσουν για αγαπημένους ηθοποιούς, παραγωγούς και άλλους καλλιτέχνες που δεν βρίσκονται στη ζωή.

Ο Τάιλερ Πέρι ήταν εκείνος που ξεκίνησε το φετινό, συγκινητικό κεφάλαιο με μερικά λόγια για τον Σίντνεϊ Πουατιέ.

«Ήταν ο πρώτος και, για πολύ καιρό, ο μοναδικός μαύρος άνδρας που κέρδισε Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου. Όταν βρέθηκε στη σκηνή, έκανε πολύ περισσότερα από τον ρόλο που υποδύθηκε. Στάθηκε για όλα αυτά που συνέβησαν πριν από αυτόν και φώτισε τα όνειρα όλων αυτών που ακολούθησαν. Δεν θα ήμουν σήμερα εδώ χωρίς τον Σίντνεϊ. Για σένα, κύριε, με όλη μου την αγάπη».

Στη συνέχεια, ο Μπιλ Μάρεϊ ανέβηκε στη σκηνή για να μιλήσει στη μνήμη του σκηνοθέτη του «Ghostbusters» Ιβάν Ράιτμαν.

Η Τζέιμι Λι Κέρτις τίμησε την Μπέτι Γουάιτ, της οποίας η καριέρα μετρούσε πάνω από 70 χρόνια. Η Γουάιτ πέθανε στις 31 Δεκεμβρίου, λίγο παραπάνω από δύο εβδομάδες πριν τα 100α της γενέθλια.

Η ενότητα τίμησε επίσης τους Γουίλιαμ Χαρτ, Ολυμπία Δουκάκη, Πίτερ Μπογκντάνοβιτς και Ζαν-Μαρκ Βαλέ.

Ωστόσο, ξέχασε να εντάξει στο αφιέρωμα τον ηθοποιό και παρουσιαστή Μπομπ Σάγκετ, γεγονός που προκάλεσε αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πηγή: Καθημερινή
Share:

ΘΕΜΑ: Επιμορφωτικά Σεμινάρια

Σχετικά.: 

1. Το με αρ. πρωτ. εισ. Υ.ΠΑΙ.Θ. 27075/Δ2/10-03-2022 έγγραφο  

2. Η υπό στοιχεία 1614/Υ1/08-01-2020 Απόφαση της Υπουργού και των Υφυπουργών 
Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β΄ 8)  


Σας γνωστοποιούμε ότι το Γαλλικό Ινστιτούτο σε συνεργασία με το Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας διοργανώνει επιμορφωτικά σεμινάρια για την εκπαίδευση
μέσω της εικόνας.


Τα σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν διαδικτυακά στις 30, 31 Μαρτίου και 1η Απριλίου 2022.
Τα σεμινάρια μπορούν να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης εκτός διδακτικού τους ωραρίου.


Η συμμετοχή στα σεμινάρια είναι προαιρετική και θα γίνει χωρίς δαπάνη για το δημόσιο.


Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα:

www.athicff.com

Share:

Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων που θα πραγματοποιηθούν στα Χανιά για τον εορτασμό της Εθνικής μας Επετείου της 25ης Μαρτίου. 

Hymn_to_liberty_instrumental.oga ‎(Αρχείο ήχου Ogg Vorbis, διάρκεια 45 s, 139 kbps)


Η Ελληνική Επανάσταση ή Επανάσταση του 1821 ήταν η ένοπλη εξέγερση την οποία διεξήγαγαν επαναστατημένοι Έλληνες εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας με σκοπό την αποτίναξη της οθωμανικής κυριαρχίας και τη δημιουργία ανεξάρτητου κράτους. 

Η αφύπνιση της εθνικής συνείδησης των Ελλήνων εντοπίζεται κατά την υστεροβυζαντινή περίοδο, περί τον 13ο έως 15ο αιώνα, αλλά οι απαρχές του ελληνικού εθνικού κινήματος που οδήγησε στην Επανάσταση εμφανίζονται πολλούς αιώνες αργότερα, στην ώριμη φάση του νεοελληνικού Διαφωτισμού το δεύτερο μισό του 18ου αιώνα. 

Την περίοδο αυτή η διάδοση της παιδείας συνοδεύτηκε με τη διάδοση -αρχικά μεταξύ των Ελλήνων που ζούσαν στις παροικίες της Δυτικής Ευρώπης και είχαν φιλοδυτικό προσανατολισμό - της ιδέας της ύπαρξης ενός ελληνικού έθνους, που συνδεόταν με την αρχαία Ελλάδα και δικαιούταν χωριστή πολιτική ύπαρξη. 

Μία από τις οργανώσεις που δημιουργήθηκαν μέσα σε αυτό το ιδεολογικό και πολιτικό κλίμα ήταν η Φιλική Εταιρεία, μια μυστική οργάνωση που ιδρύθηκε το 1814 στην Οδησσό από τρεις Έλληνες εμπόρους, με σκοπό την προετοιμασία μιας ελληνικής επανάστασης. Οι Φιλικοί είχαν αρχικά περιορισμένη επιτυχία, οικειοποιούμενοι, όμως μια παράδοση ορθόδοξων προφητειών για την ανασύσταση της ανατολικής Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και αφήνοντας να εννοηθεί ότι είχαν τη στήριξη της τσαρικής Ρωσίας, κατάφεραν εν μέσω μιας κρίσης της εμπορικής ναυτιλίας από το 1815 και εξής, να προσεταιρισθούν τα παραδοσιακά ελληνορθόδοξα στρώματα.


Μεγάλο αφιέρωμα του “Σαν Σήμερα .gr” με άρθρα για την Ελληνική Επανάσταση του 1821. Μάθετε για τους Ήρωες (βιογραφίες), τις καθοριστικές μάχες και τα ηρωικά γεγονότα που σημάδεψαν τον απελευθερωτικό αγώνα του 1821.

Ο ξεσηκωμός των υπόδουλων Ελλήνων κατά του Οθωμανού δυνάστη για ελευθερία και αυτοδιάθεση το 1821, υπήρξε το πιο σημαντικό γεγονός στην ιστορία της Νεώτερης Ελλάδας. 

Η Ελληνική Επανάσταση ήταν η αφετηρία της εθνικής παλιγγενεσίας, καθώς πέτυχε την ίδρυση του Ελληνικού Κράτους και συνεπώς την παρουσία της Ελλάδας, ύστερα από έκλειψη αιώνων, στον πολιτικό χάρτη του κόσμου.

Η Ελληνική Επανάσταση υπήρξε κι ένα από τα κομβικά σημεία της ευρωπαϊκής ιστορίας του 19ου αιώνα, καθώς ήταν η αφετηρία για τη διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, που ούτως ή άλλως βρισκόταν σε φάση παρακμής.

 

Ελληνική Επανάσταση 1821: Οι ήρωες

Η Επανάσταση ξεκίνησε ουσιαστικά τον Φλεβάρη του 1821 στις παραδουνάβιες ηγεμονίες από τον Αλέξανδρο Υψηλάντη και ενδυναμώθηκε στην Πελοπόννησο τον επόμενο μήνα με την απελευθέρωση της Καλαμάτας (23 Μαρτίου) και την Προκήρυξη των επαναστατημένων Ελλήνων προς την ευρωπαϊκή κοινή γνώμη, ότι ξεσηκώθηκαν για την ελευθερία τους. Και παρά την αποτυχία του Υψηλάντη στη Μολδοβλαχία, η σπίθα της επανάστασης άναψε για τα καλά στην Πελοπόννησο, ένα από τα πιο καθυστερημένα τμήματα του ελληνισμού κι επεκτάθηκε σ’ όλο τον ελλαδικό χώρο.

Η κατάληψη της Τριπολιτσάς τον Σεπτέμβριο του 1821 παγίωσε την επανάσταση και ανέδειξε τη στρατηγική ιδιοφυΐα του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη.

Οι επιτυχίες των επαναστατημένων Ελλήνων συνεχίστηκαν στα Δερβενάκια, τη Γραβιά με τον Οδυσσέα Ανδρούτσο, αλλά και στη θάλασσα, όπου διακρίθηκαν ναυμάχοι του επιπέδου ενός Κωνσταντίνου Κανάρη κι ενός Ανδρέα Μιαούλη.

Η αδυναμία των Οθωμανών Τούρκων να καταστείλουν την Επανάσταση οδήγησε στην εμφάνιση των Αιγυπτίων του Ιμπραήμ, που αποτέλεσε τη μεγαλύτερη απειλή για την Επανάσταση, σε συνδυασμό με τις εμφύλιες διαμάχες που είχαν ξεσπάσει μεταξύ των Ελλήνων («η διχόνοια... η δολερή» που λέει και ο εθνικός μας ποιητής στον « Ύμνο εις την Ελευθερίαν »)Ύμνος εις την Ελευθερίαν (ορχηστρικό)


Η πτώση του Μεσολογγίου τον Απρίλιο 1826 αναζωπύρωσε το κίνημα των φιλελλήνων στην Ευρώπη και ο ελληνικός ξεσηκωμός έλαβε διεθνείς διαστάσεις.

 

Τα ηρωικά γεγονότα και οι καθοριστικές μάχες

Η συνδρομή των Μεγάλων Δυνάμεων στην απελευθέρωση υπήρξε καθοριστική, ιδιαίτερα με τη Ναυμαχία του Ναβαρίνου, τον Οκτώβριο του 1827.

Οι Έλληνες εξακολουθούσαν να μάχονται ηρωικά έως την τελευταία μεγάλη μάχη του Αγώνα στην Πέτρα της Βοιωτίας, τον Σεπτέμβριο του 1829, στην οποία διακρίθηκε ο Δημήτριος Υψηλάντης, μία παραγνωρισμένη προσωπικότητα της Επανάστασης. Την περίοδο αυτή αναδείχθηκαν οι στρατηγικές ικανότητες του Γεωργίου Καραϊσκάκη, ιδιαίτερα στις Μάχες της Αράχωβας και σε περιοχές της Αττικής.

Στο μεταξύ, η άφιξη του Ιωάννη Καποδίστρια στην Ελλάδα στις αρχές του 1828 και η αναγόρευσή του από την εθνοσυνέλευση σε Κυβερνήτη της Ελλάδας σηματοδότησαν την απαρχή της οικοδόμησης του νέου κράτους.

Πηγή© SanSimera.gr

  

Share:

ημερολογιο

ημερολόγιο

Προσφατες Αναρτησεις

Μεταφραση

Δημοφιλεις αναρτησεις

Στιγμες απο την Ιστορια

RSS Feed

RSS Feed

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ

Πληροφορίες

Αρχειοθήκη ιστολογίου