7

ο

Γ

.

Χ

.

.

.

Ανακοινώσεις - Ενημέρωση

Σελίδες

24ο Διεθνές Φεστιβάλ ταινιών

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών πολύ μικρού μήκους Très Court, για μια ακόμη χρονιά, στην Κρήτη την Τετάρτη 8  Ιουνίου 2022 από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων 

 


Την Τετάρτη 8 Ιουνίου στα Χανιά, το Ρέθυμνο,  τον Άγιο Νικόλαο και την Σητεία θα απολαύσουμε το γρηγορότερο διεθνές διαγωνιστικό φεστιβάλ κινηματογράφου του κόσμου: 40 ταινίες μέσα σε δύο ώρες! Θα παρασυρθούμε σ' ένα εξπρές κινηματογραφικό ταξίδι και θα ψηφίσουμε τις καλύτερες ταινίες, συνδιαμορφώνοντας μαζί με άλλες 60 πόλεις από όλον τον κόσμο το αποτέλεσμα για την ανάδειξη του Βραβείου Κοινού!

 

Για άλλη μία χρονιά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων φιλοξενεί για όλη την Ελλάδα το διαγωνιστικό 24ο Διεθνές Φεστιβάλ ταινιών πολύ μικρού μήκους Très Court! 

 

Τρέιλερ :   https://youtu.be/qJnQu7NpH0o 


 

Χάρη στο ChaniafilmFestival και τους συνεργαζόμενους φορείς οι φίλοι του κινηματογράφου στην Ελλάδα θα ανακαλύψουν τις καλύτερες ταινίες μικρού μήκους από όλο τον κόσμο, και θα λάβουν μέρος – για μια ακόμη χρονιά - σε μια διεθνή ψηφοφορία μιας δημόσιας επιλογής για την καλύτερη ταινία!

 

Το Φεστιβάλ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ  με  ΤΟ ΚΟΙΝΟ και ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ να παρακολουθεί και να ΨΗΦΙΖΕΙ συνδιαμορφώνοντας το αποτέλεσμα αξιολογώντας τις ταινίες του προγράμματος. 


Βλέπουμε, Κρίνουμε και Ψηφίζουμε

Τετάρτη 8 Ιουνίου, 9μμ


 

Χανιά: Θερινός Κινηματογράφος «Κήπος»

Ρέθυμνο: Δημοτικός Κήπος

Άγιος Νικόλαος: Θερινός Κινηματογράφος «Χριστίνα»

Σητεία: Πεζόδρομος «Πάπιες»


 

Πληροφορίες : 

https://www.chaniafilmfestival.com/tres-court/

https://www.facebook.com/TresCourtCrete

Share:

Πνευματικό Κέντρο Χανίων


Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η  

Σας προσκαλούμε στην εκδήλωση που θα γίνει τη Δευτέρα 6 Ιουνίου και ώρα 7:30 μ.μ. στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων (Ανδρέα Παπανδρέου 70) στην αίθουσα εκδηλώσεων «Πολυχρόνης Πολυχρονίδης» με αφορμή την λήξη του σεμιναρίου δημιουργικής γραφής για παιδιά το οποίο ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2021 και ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2022.

Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα.  

Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΧΑΝΙΩΝ 

ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΧΑΝΙΩΝ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΗΣ

Share:

Τσατσαρωνάκειο Πολιτιστικό Πολύκεντρο

Συναυλία Αγάπης 

Χαρισματικά παιδιά ενώνουν τις φωνές τους και παραδίδουν μαθήματα ζωής 


Το Αννουσάκειο Θεραπευτήριο Χρονίων Παθήσεων, Κέντρο Αποθεραπείας -Αποκατάστασης Κλειστής Νοσηλείας «Ο Άγιος Σπυρίδων» της Ιεράς Μητρόπολης  Κισάμου και Σελίνου, ο Παγκύπριος Σύνδεσμος «Χάρισμα», με την Νεφέλη Αντωνίου και το ΕΕΕΕΚ Κισάμου διοργανώνουν μουσική βραδιά αγάπης την Τετάρτη 8 Ιουνίου 2022, 8:00 μ.μ., στο προαύλιο χώρο του παρεκκλησίου του Αγίου Οικουμενίου, στο Τσατσαρωνάκειο Πολιτιστικό Πολύκεντρο, των ιδρυμάτων της Ιεράς Μητρόπολης Κισάμου και Σελίνου.

Μέγας Χορηγός Εκδήλωσης, Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση

 

Είσοδος Ελεύθερη

Πληροφορίες: Κατάκη Μαρία, Τζανακάκη Μαίρη τηλ.: 2822022276, (εσωτ.: 64)

Share:

Η λογοτεχνία στο σχολείο :

Ένα ακόμα “μάθημα”; (του Αλέξιου Μάινα) 
Από καλλιτεχνική έκθεση μαθητών 7ο Γυμνάσιο Χανίων 


Α.  Εισαγωγή: «Μαθητές» και «μαθητική συνθήκη»

Καλεσμένος από σχολεία –τα χρόνια πριν την πανδημία– σε συζητήσεις και εισηγήσεις για τον ρόλο της λογοτεχνίας στην εκπαίδευση ή στη ζωή των μαθητών, κατέληξα αναπόφευκτα να αναρωτιέμαι για τον ρόλο του σχολείου και της εκπαίδευσης στη ζωή τους. Εντέλει ακόμα και για τον ρόλο της ζωής τους (της προσωπικότητας και εσωτερικής τους ζωής) στο σχολείο.

Η λέξη «μαθητής» με τα χρόνια άρχισε να μου μοιάζει ύποπτη και παραπλανητική. Δεν αναφέρομαι βέβαια στο πανθομολογούμενο «Ars longa, vita brevis», το ταπεινωτικό ωκεάνιο μιας κάθε τέχνης και επιστήμης, της ίδιας της πολυπλοκότητας της ζωής, που κάνει τον καθένα μας μαθητή έως εσχάτων. Δεν αναφέρομαι στο ότι αυτό που μας συνδέει όλους είναι η ιλιγγιώδης άγνοια. Ούτε στην αναγκαστική τόλμη που υπαγορεύει η ίδια η ελλειμματικότητα και ανεπάρκεια, που ως ανθρώπεια συνθήκη αποδεχόμαστε μελαγχολικά χωρίς να χάνουμε την αίσθηση της πορείας προς κάποιο νόημα.

...


Β.  Είναι η λογοτεχνία «μάθημα»; Τι σημαίνει λογοτεχνική ανάγνωση και ποια είναι η ωφέλειά της 

Για τον συγγραφέα η λογοτεχνία είναι τέχνη, όχι φιλολογία. Η αντιμετώπιση της τέχνης αυτής ως «μάθημα», δηλαδή η συρρίκνωσή της από τη μια σε ανάλυση σχημάτων, στοιχείων της ζωής συγγραφέων και πτυχών της ιστορίας της λογοτεχνίας, και από την άλλη σε αποκρυπτογραφήσεις πάγιων νοημάτων με την πρόταξη μιας (υποτιθέμενης) συγγραφικής πρόθεσης, αφήνει εκτός σχολείου την πρωτεύουσα λειτουργία της, την ειδοποιό διαφορά της ως τέχνης του λόγου, ως αισθητικά στοχευμένης εκφώνησης.

...


Γ.  Συνέπειες της θεωρητικής στροφής προς τον αναγνώστη για το σχολείο

Γεγονός είναι ότι η έξοδος από τη βαριά σκιά του συγγραφέα και η μετάθεση του κέντρου βάρους από την πλαναίσθηση του παραμόνιμου κειμένου ως αδιαφιλονίκητου σώματος στατικών συλλαβών που ψιθυρίζουν στον γνώστη την ερμηνεία τους (με τον καθηγητή ως αρχαιολόγο ενός υποτιθέμενου αρχικού νοήματος να διαβεβαιώνει το αισθητικό τους κύρος), προς τον σεβασμό του αισθητικού συμβάντος της ιδιωτικής συνάντησης με το κείμενο ως περιχώρησης οριζόντων (που προηγείται [ομαδο]συνεργατικών νοηματικών συμψηφισμών στην τάξη), θα μπορούσε να έχει –και θεσμικά– πολλές συνέπειες για το σχολείο.

...

Περί

ομορφιάς

Όμοια είναι η συναρπαγή που κοινωνείται στον αναγνώστη όταν το δημιούργημα, σε σημεία έστω, επιτρέπει την εμπειρία που θέλγει: την ευαρέσκεια που και στην τέχνη του λόγου συχνά ονομάζουμε ομορφιά. Ο J.L. Borges σημειώνει κάπου: «Γύρω στο ’30 πίστεψα πως η ομορφιά είναι προνόμιο ελάχιστων δημιουργών. Σήμερα ξέρω πως είναι διάσπαρτη και πως καραδοκεί στις τυχαίες σελίδες μιας μετριότητας ή σε μια κουβέντα του δρόμου». Είναι σίγουρα δύσκολο να ορίσεις τον συγγραφέα, π.χ. από τον τρόπο που καταπιάνεται με τα θέματά του ή την αισθητική του αξίωση, και να τον ξεχωρίσεις από άλλους γράφοντες. Αλλά ήδη ειπώθηκε: Η λογοτεχνία είναι ομορφιά μόνο ως συνεργατικό κατόρθωμα (συντάκτη και αναγνώστη). Είναι ένα κερί που φωτίζει πραγματικά όταν καίει και από τις δύο μεριές.

(*) Ο Αλέξιος Μάινας είναι ποιητής

  » Η Λογοτεχνία ως Τέχνη " Μάθετε περισσότερα... εδώ.

Share:

Social media, Βιντεοπαιχνίδια

Παιδιά εθισμένα σε social media, βιντεοπαιχνίδια 

Οι χρόνοι χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αυξήθηκαν κατακόρυφα λόγω του κορωνοϊού και πήραν διαστάσεις εθισμού. 
Παιδιά εθισμένα σε social media, βιντεοπαιχνίδια

Τα κορίτσια είναι πιο πιθανό να επηρεαστούν από επικίνδυνα ή παθολογικά πρότυπα χρήσης λόγω των κοινωνικών μέσων και τα αγόρια περισσότερο λόγω των βιντεοπαιχνιδιών. «Οι χρόνοι χρήσης στο πρώτο lockdown ήταν πολύ υψηλοί –περίπου πεντέμισι ώρες τις καθημερινές για κοινωνικά δίκτυα και παιχνίδια στον υπολογιστή– χωρίς να περιλαμβάνεται η κατ’ οίκον εκπαίδευση» πρόσθεσε ο Τομάσιους. «Αυτά είναι εξαιρετικά ανησυχητικά νούμερα και σημαντικά υψηλότερα από αυτά των εξαρτώμενων από κάνναβη παιδιών και εφήβων. Είναι ένας νέος πληθυσμός επιρρεπής σε εθισμό που δεν είχαμε δει πριν από δέκα χρόνια» Ωστόσο, οι ώρες χρήσης δεν είναι αρκετές για να διαγνωστεί ένα παιδί με εθισμό στα βιντεοπαιχνίδια. Αλλα κριτήρια πρέπει επίσης να πληρούνται σε διάστημα δώδεκα μηνών, όπως η απώλεια ελέγχου και η συνεχής χρήση παρά τις αρνητικές συνέπειες. «Αυτές οι συμπεριφορές πρέπει επίσης να οδηγούν σε σημαντική διαταραχή της καθημερινής ζωής στο σχολείο, στην οικογένεια ή σε άλλα κοινωνικά πλαίσια»

Μπορούν να δράσουν όπως τα ναρκωτικά σε επίπεδο διαταραχών συμπεριφοράς.

Κατά τον Τομάσιους, οι νέοι μπορούν να εθιστούν στα βιντεοπαιχνίδια όπως και στα ναρκωτικά. «Είναι ένας εθισμός που έγκειται στις διαταραχές συμπεριφοράς. Στην περίπτωση αυτή δεν υπάρχει κάποιος τοξικός παράγοντας ή μια ψυχοτρόπος ουσία που δρα άμεσα στο κεντρικό νευρικό σύστημα και προκαλεί μέθη. Ωστόσο, η χρήση των κοινωνικών μέσων και των βιντεοπαιχνιδιών μπορεί να επηρεάσει περιοχές του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνες για τα καλά συναισθήματα»


Ο ρόλος των γονέων

Οι γονείς πρέπει να ενημερώνονται για το τι κάνουν τα παιδιά τους στο Διαδίκτυο για την αποφυγή και την καταπολέμηση του εθισμού των παιδιών τους. «Οι διαθέσιμες μελέτες δείχνουν ότι τα αγόρια είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα λόγω προβλημάτων αυτοεκτίμησης. Μπορεί να νιώσουν τα ίδια πιο δυνατά κερδίζοντας μάχες στο παιχνίδι» Το αυξημένο άγχος, οι χαμηλές δεξιότητες αυτοελέγχου, η χαμηλή αυτοεκτίμηση και η κοινωνική ανασφάλεια παίζουν μεγάλο ρόλο στη δημιουργία του εθισμού. «Πρέπει να θέσετε όρια ανάλογα με την ηλικία των παιδιών και να δείξετε ενδιαφέρον για το περιεχόμενο του παιχνιδιού προκειμένου να μπορέσετε να καταλάβετε τι ψάχνουν σε αυτό τα παιδιά σας. Το σημαντικότερο είναι να προσφέρετε εναλλακτικές λύσεις με αναλογικές δραστηριότητες αναψυχής, οι οποίες παρέχουν τη δυνατότητα αντιμετώπισης του άγχους ή άλλων καταστάσεων που ωθούν τα παιδιά στο να εθίζονται σε αυτά τα παιχνίδια» καταλήγει.

 ΒΙΝΤΕΟΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Share:

Ο GDPR ΚΑΙ ΟΙ 40 ΚΛΕΦΤΕΣ

Σας υπενθυμίζουμε τη Διαδικτυακή επιμορφωτική συνάντηση με θέμα :  

"Ο GDPR ΚΑΙ ΟΙ 40 ΚΛΕΦΤΕΣ. 
Ιδιωτικότητα και προσωπικά δεδομένα στην ψηφιακή εποχή" 
 
Τη Δευτέρα 6 Ιουνίου 2022 (18.00-20.00) 
 
στην ψηφιακή αίθουσα: https://minedu-secondary.webex.com/meet/papadakis 

Εισηγητές: Δημήτριος Γραμμένος Κύριος Ερευνητής, ΙΠ-ΙΤΕ-Ανθή Στρατάκη, Data Protection Officer, ITE ).
 
Παρακαλούμε για την καλύτερη οργάνωση της εκδήλωσης να συμπληρώσετε τη Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος - Συμμετοχής στο σύνδεσμο (εφόσον δεν έχετε ήδη συμπληρώσει): https://bit.ly/3lUOoi1

Πληροφορίες: https://blogs.sch.gr/pekesde/archives/3164
Share:

Η γλώσσα των video games

Αρχίζει κανείς να το φοβάται όσο τα χρόνια περνούν: οι αγγλικές λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιούν οι νεότερες γενιές μοιάζουν περισσότερες από ό,τι παλιότερα 

Η γλώσσα των video games

Υπερβολές θα πει κανείς, όμως η Γαλλία θεώρησε το φαινόμενο επικίνδυνο. Οπως ανακοινώθηκε τη Δευτέρα, οι δημόσιοι υπάλληλοί της απαγορεύεται να χρησιμοποιούν (στην υπηρεσία τους λογικά) λέξεις που προέρχονται από τα βιντεοπαιχνίδια. Καλούνται να τις αντικαταστήσουν με τις ανάλογες γαλλικές, που δημιουργήθηκαν προς αυτόν τον σκοπό από τη Γαλλική Ακαδημία. Γιατί, σύμφωνα με το γαλλικό υπουργείο Πολιτισμού, ο χώρος των video games διαθέτει τόσους αγγλισμούς, που η επικοινωνία με όσους δεν τους γνωρίζουν είναι δυσχερής.


Είναι αλήθεια ότι οι αγγλισμοί (γενικώς οι κακομεταφρασμένες και αναφομοίωτες λέξεις και φράσεις μιας άλλης γλώσσας) ακούγονται τουλάχιστον δυσάρεστα. Και όσο να ‘ναι, κάτι παραπάνω θα ξέρει η Γαλλική Ακαδημία για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει το γαλλικό λεξιλόγιο. Αναρωτιέται, πάντως, κανείς, αν είναι η πρώτη φορά που μια γλώσσα υιοθετεί, λιγότερο ή περισσότερο, λέξεις μιας άλλης, καθώς και αν υπήρξε ποτέ περίπτωση που μια γλωσσική απαγόρευση ή έστω αυστηρή ρύθμιση πέτυχε τα επιθυμητά αποτελέσματα.


Ειδικά στην περίπτωση των νεαρών «gamers», που αποτελούν μια κοινότητα με δικούς της γλωσσικούς κώδικες, κατάλληλους για εξειδικευμένη συνεννόηση, για διαμόρφωση ταυτότητας και για αρκετές ακόμη λειτουργίες, τον τόνο στην ομιλία τους λογικά θα εξακολουθεί να τον δίνει το λεγόμενο γλωσσικό τους αίσθημα: όσο πιο ελεύθερο παραμείνει, τόσο πιο εύκολα θα συντονιστεί, όπως συνέβαινε πάντα, και με των υπολοίπων.

ΒΙΝΤΕΟΠΑΙΧΝΙΔΙΑ  

Share:

Εξ Αποστάσεως Εργαστήριο

Την *23η Ιουνίου 2022, ώρα 12:00-14:30* τα ΠΕΚΕΣ Κρήτης, 1ο και 2ο ΠΕΚΕΣ Ν.
Αιγαίου, το Ινστιτούτο Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας
(Ι.Τ.Ε) και ο Σύλλογος ΨηφιΔα με την υποστήριξη του Europe Direct της
Περιφέρειας Κρήτης, συνδιοργανώνουν εξ αποστάσεως εργαστήριο για
εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων με τίτλο «ΝΕΑ ΟΝΕΙΡΑ: Εισαγωγή στην Τέχνη
των Νέων Μέσων».

Το εργαστήριο «ΝΕΑ ΟΝΕΙΡΑ: Εισαγωγή στην Τέχνη των Νέων Μέσων» συνδυάζει
φαντασία και δημιουργικότητα προκειμένου να εισάγει με κατανοητό και
διασκεδαστικό τρόπο θέματα σχετικά με την επονομαζόμενη «Τέχνη των Νέων
Μέσων» (New media art). H «Τέχνη των Νέων Μέσων» αποκαλείται και «Υβριδική
Τέχνη» και περιλαμβάνει έργα που δημιουργούνται ή και διανέμονται με τη
χρήση νέων τεχνολογιών που έχουν τεθεί στη διάθεση των καλλιτεχνών από τα
τέλη της δεκαετίας του 1980, όπως το Διαδίκτυο, η Εικονική και η Επαυξημένη
Πραγματικότητα, η Ρομποτική, η 3Δ εκτύπωση, τα γραφικά και η κινούμενη
εικόνα μέσω υπολογιστή (animation), κ.α.

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου, παρουσιάζονται ποικίλα «νέα μέσα» και οι
δυνατότητες που παρέχουν, προβάλλονται ποικίλα παραδείγματα έργων τέχνης
καλλιτεχνών από όλο τον κόσμο και προτείνονται ιδέες για σχετικές
δημιουργικές δράσεις. Σε όλη τη διάρκεια του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες
εμπλέκονται ενεργά σε δημιουργικές δραστηριότητες, όπου καλούνται να
σκεφτούν τις δικές τους, πρωτότυπες ιδέες, σχετικά με τα «νέα μέσα» που
παρουσιάζονται. Βασικός στόχος του εργαστηρίου είναι να πυροδοτήσει τη
(δημιουργική) σκέψη και την καλλιτεχνική δημιουργία, καθώς και να
αποτελέσει μια ευχάριστη ψυχαγωγική εμπειρία.

Το εργαστήριο υλοποιείται από τον Δημήτρη Γραμμένο, Κύριο Ερευνητή του
Ινστιτούτου Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας (ΙΤΕ).

 Το εργαστήριο απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε *εκπαιδευτικούς Πληροφορικής,
* Εικαστικών και Μουσικής των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού, του
Γυμνασίου και του Λυκείου, αλλά ενδιαφερόμενοι όλων των ειδικοτήτων είναι
ευπρόσδεκτοι.

Οι βασικοί στόχοι είναι: (α) να γνωρίσουν το γνωστικό αντικείμενο και να
πάρουν ιδέες για σχετικές δραστηριότητες που θα μπορούσαν να εντάξουν στο
μάθημά τους, (β) να βιώσουν το εργαστήριο, το οποίο την προσεχή σχολική
χρονιά θα προσφερθεί προς σχολεία στο πλαίσιο του 12ου Μαθητικού Φεστιβάλ
Ψηφιακής Δημιουργίας, (γ) να καταθέσουν την άποψή τους και να προτείνουν
πιθανές βελτιώσεις, και (δ) να συμβάλουν στην αξιολόγηση του εργαστηρίου
μέσα από συζήτηση και ανώνυμα ερωτηματολόγια. Επίσης, υπάρχει η πρόθεση,
την προσεχή σχολική χρονιά να υλοποιηθεί Μαθητικός Διαγωνισμός βασισμένος
στη θεματολογία και τα περιεχόμενα του εργαστηρίου. Αντικείμενο του
διαγωνισμού θα είναι η σύλληψη και ο νοητικός σχεδιασμός ενός πρωτότυπου
εικαστικού ή εφαρμοσμένου έργου που συμπεριλαμβάνει ψηφιακή τεχνολογία.

*Σύντομο βιογραφικό σημείωμα του εισηγητή του εργαστηρίου*

Ο Δημήτρης Γραμμένος είναι Κύριος Ερευνητής του Ινστιτούτου Πληροφορικής
του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ) στον τομέα της Επικοινωνίας
Ανθρώπου-Υπολογιστή (HCI). Αναπτύσσει και οργανώνει βιωματικές εμπειρίες
που εισάγουν την έννοια και την πρακτική της Δημιουργικότητας και της
Δημιουργικής Σκέψης σε παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικούς και το ευρύ κοινό. Ως
τώρα, έχει οργανώσει περισσότερα από 70 εργαστήρια σε 5 χώρες και στο
Διαδίκτυο, στα οποία συμμετείχαν συνολικά πάνω από 7.000 άτομα όλων των
ηλικιών. Στο πλαίσιο του Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, έχει
παρουσιάσει στο παρελθόν μαζί με την Ανθή Στρατάκη τα διαδικτυακά
εργαστήρια «Η 6η ΑΙΣΘΗΣΗ: Το παιχνίδι από το μέλλον» και «Ο GDPR και οι 40
κλέφτες», όπου συμμετείχαν συνολικά περισσότεροι από 2.200 μαθητές
Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου και 300 ενήλικες.


Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί την *23η Ιουνίου *και* ώρα 12:00-14:30*.

Για να λάβετε το σύνδεσμο του δωματίου *θα πρέπει υποχρεωτικά να κάνετε
εγγραφή* στο
https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_7nKcx_qWR1esWe6KL61N5g

Γιώργος Πανσεληνάς | Giorgos Panselinas Med, PhD
Share:

Εργαστήριο Εκπαίδευσης ΜΦΙΚ-ΠΚ

Το Εργαστήριο Εκπαίδευσης του ΜΦΙΚ-ΠΚ ετοίμασε τρία (3) εξελικτικά παιχνίδια με γενικό τίτλο "Το Αρχιπέλαγος του Αιγαίου: ένα ζωντανό εργαστήριο εξελικτικής βιολογίας", για σχολεία Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης, καθώς και για οικογένειες, σε ελληνικά και αγγλικά. 

Τα παιχνίδια αυτά θα βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς, αλλά και τους γονείς, να προσεγγίσουν με λίγο πιο ευχάριστο τρόπο θέματα εξέλιξης, τα οποία αφενός είναι δυσνόητα, αφετέρου πολύ σπάνια διδάσκονται στο σχολείο.

Μπορείτε να τα βρείτε όλα εδώ: https://www.nhmc.uoc.gr/el/education/educational-packets

Το εκπαιδευτικό πακέτο «Το Αρχιπέλαγος του Αιγαίου: ένα ζωντανό εργαστήριο εξελικτικής βιολογίας», χρηματοδοτήθηκε από την European Society of Evolutionary Biology (https://eseb.org/prizes-funding/outreach-fund/) και αποτελείται από τα παρακάτω παιχνίδια:

  • ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με τίτλο «Γίγαντες και Νάνοι», που αφορά την εξέλιξη του Αιγαίου από τα 20 εκατομμύρια χρόνια πριν μέχρι σήμερα,
  • ένα παιχνίδι καρτών τύπου υπερατού με τίτλο «Έποικοι του Αιγαίου», που αφορά ζώα και φυτά που είτε ζουν σήμερα στην περιοχή του Αιγαίου είτε έχουν εξαφανιστεί από αυτήν, και
  • ένα διαδικτυακό παιχνίδι για τη φυλογενετική τοποθέτηση, με τίτλο «Εναέριες συγκρούσεις».

Για την παραγωγή του πακέτου συνεργάστηκαν πολλοί επιστήμονες, τους οποίους μπορείτε να δείτε στο συνημμένο αρχείο.

Έγινε πιλοτική εφαρμογή του στα Δημοτικά Σχολεία Καμαρών και Σίβα Ηρακλείου, καθώς και στο Γυμνάσιο Νεάπολης Λασιθίου. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/μαθήτριες ήταν οι καλύτεροι κριτές μας και τους ευχαριστούμε ιδιαίτερα για την πολύ γόνιμη συνεργασία μας και τις εύστοχες παρατηρήσεις τους. 

Για διευκρινήσεις επί των παιχνιδιών είμαι στη διάθεσή σας.

Τέλος, θα ήθελα να τονίσω ότι η ομάδα Εκπαίδευσης ΜΦΙΚ-ΠΚ είναι πάντα κοντά στην εκπαιδευτική κοινότητα. Μη διστάσετε, λοιπόν, να επικοινωνήσετε μαζί μου αν χρειαστείτε συμβουλές ή βοήθεια σε θέματα βιολογίας γενικότερα και περιβάλλοντος ειδικότερα.

Καλό μήνα και καλό καλοκαίρι.

Ιάσμη Στάθη

Υπεύθυνη Εκπαίδευσης ΜΦΙΚ-ΠΚ

Share:

Φεστιβάλ Θεάτρου στο Σχολείο

Το «Φεστιβάλ Θεάτρου στο Σχολείο: Η επόμενη μέρα. Ας τη φανταστούμε μαζί...» έχει υβριδικό χαρακτήρα, Διαδικτυακό μέρος και Δια ζώσης. Το Διαδικτυακό μέρος του Φεστιβάλ Θεάτρου διεξάγεται από 03 Ιουνίου έως 04 Ιουνίου 2022 και περιλαμβάνει: α) εισηγήσεις και θεματικές συνεδρίες, β) θεατρικές δράσεις βιντεοσκοπημένες/ηχογραφημένες/ψηφιακές. Το πρόγραμμα είναι αναρτημένο την ιστοσελίδα του «Φεστιβάλ Θεάτρου στο Σχολείο: Η επόμενη μέρα. Ας τη φανταστούμε μαζί...» https://theatreatschoolnex.wixsite.com/website
Share:

ημερολογιο

ημερολόγιο

Προσφατες Αναρτησεις

Μεταφραση

Δημοφιλεις αναρτησεις

Στιγμες απο την Ιστορια

RSS Feed

RSS Feed

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ

Πληροφορίες

Αρχειοθήκη ιστολογίου