7

ο

Γ

.

Χ

.

.

.

Ανακοινώσεις - Ενημέρωση

Σελίδες

ΓΙΟΡΤΗ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΓΙΟΡΤΗ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2021-22 

Αγαπητοί γονείς, Σας ενημερώνουμε ότι την Παρασκευή 17 Ιουνίου στις 19:00 στο χώρο του σχολείου, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση με αφορμή την αποφοίτηση των μαθητών της Γ Γυμνασίου. 'Οποιος γονέας θέλει και μπορεί, ας φέρει κάτι (αλμυρό,γλυκό ή αναψυκτικό) για τον μπουφέ με τα φαγητά που θα έχουμε. Θα χαρούμε να έρθετε μαζί με τα παιδιά σας.






Ο Σύλλογος των Διδασκόντων του 7ου Γυμνασίου σας ευχόμαστε ολόψυχα και με πολλή αγάπη καλή συνέχεια στη ζωή σας και καλή πρόοδο με υγεία!

( ΔΕΊΤΕ Κ' ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ εδώ )

και ένα τραγούδι  | Ηλίας Ανδριόπουλος - Ταξιδεύω |


Ο Διευθυντής 

Εμμανουήλ Σημαντηράκης

Σχολικό έτος: 2021-2022

Share:

Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής

Προκήρυξη διεξαγωγής εξετάσεων Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής Α' εξεταστικής περιόδου 2022 

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι από την Τρίτη 14-06-2022 έως και την Κυριακή 19-06-2022 και ώρα 23.59 θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά αιτήσεις συμμετοχής των υποψηφίων στις Εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής εξεταστικής περιόδου 2022.

Οι Εξετάσεις θα διενεργηθούν για την πιστοποίηση της γνώσης χειρισμού Η/Υ στα αντικείμενα α) επεξεργασίας κειμένου, β) υπολογιστικών φύλλων και γ) υπηρεσιών διαδικτύου, όπως αυτά ορίζονται ως πρόσθετα προσόντα στο άρθρο 27 του π.δ. 50/2001 (Α΄ 39), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Οι Εξετάσεις θα διεξαχθούν από τη Δευτέρα 27-06-2022 και θα διαρκέσουν για όσο χρονικό διάστημα απαιτηθεί προκειμένου να εξεταστούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι στις περιοχές με τη μεγαλύτερη συμμετοχή. Ωστόσο, θα υπάρξουν και περιοχές όπου ο πληθυσμός των συμμετεχόντων, σε συνδυασμό με τις διαθέσιμες υποδομές των Κ.Η.Ε., θα επιτρέψουν την ολοκλήρωση των εξετάσεων σε μικρότερο χρόνο.

Δικαίωμα συμμετοχής στην πρώτη εφαρμογή των εξετάσεων για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής το έτος 2022 έχουν αποκλειστικά οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου του σχολικού έτους 2018-2019 που ολοκλήρωσαν το πιλοτικό πρόγραμμα της υπό στοιχεία 211455/Δ2/6-12-2018 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΑΔΑ: ΩΝΕΝ4653ΠΣ–Μ5Η). Οι μαθητές που ολοκλήρωσαν αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν δωρεάν στις εξετάσεις για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής.

Όσοι επιθυμούν να λάβουν μέρος στις Εξετάσεις για την απόκτηση του Κ.Π.Π. και πληρούν τις προϋποθέσεις της ανωτέρω παραγράφου παρακαλούμε να μεριμνήσουν ώστε έγκαιρα να ολοκληρώσουν όλα τα στάδια της απαιτούμενης διαδικασίας για την υποβολή της αίτησής τους εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας. Συγκεκριμένα από την Τρίτη 14-06-2022 έως και την Κυριακή 19-06-2022 και ώρα 23.59:

Α) Να αιτηθούν και να αποκτήσουν κωδικό πρόσβασης στην πλατφόρμα των ηλεκτρονικών εξετάσεων του Κ.Π.Π. στο πληροφοριακό σύστημα το οποίο είναι προσπελάσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://kpp-mis.cti.gr/kppmis/   

ακολουθώντας τις οδηγίες που περιγράφονται αναλυτικά στο σχετικό αναρτημένο εγχειρίδιο (manual).

Β) Να ελέγξουν στην ηλεκτρονική τους αίτηση ότι είναι ορθά τα αναγκαία προσωπικά τους στοιχεία, τα οποία θα αξιοποιηθούν για τον έλεγχο ταυτοπροσωπίας και την απόδοση πιστοποιητικού ή βεβαίωσης επιτυχίας, εφόσον διεξέλθουν επιτυχώς τις εξετάσεις.

Επισημαίνεται ότι τα ατομικά στοιχεία θα πρέπει να συμφωνούν με τα στοιχεία που αναγράφονται στο έγγραφο ταυτοπροσωπίας που θα προσκομίσει ο υποψήφιος στο εξεταστικό κέντρο (π.χ. αστυνομική ταυτότητα ή άλλο επίσημο έγγραφο, εφόσον τούτο φέρει επικυρωμένη φωτογραφία, όπως διαβατήριο).

Γ) Εάν οι υποψήφιοι είναι ανήλικοι (κάτω των 18 ετών), απαιτείται Υπεύθυνη Δήλωση συναίνεσης γονέα/κηδεμόνα για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις του Κ.Π.Π. Το κείμενο της δήλωσης και οδηγίες διατίθενται στο σχετικό αναρτημένο εγχειρίδιο (manual).

Δ) Να δηλώσουν με την ηλεκτρονική αίτηση την πρόθεσή τους για συμμετοχή στις εξετάσεις και τον τόπο στον οποίο επιθυμούν να προσέλθουν για να εξεταστούν, από τις διαθέσιμες ανά την Επικράτεια τοποθεσίες στις οποίες λειτουργούν Κέντρα Ηλεκτρονικών Εξετάσεων (Κ.Η.Ε.). Διευκρινίζεται ότι οι περιοχές όπου θα οριστούν Εξεταστικά Κέντρα αναφέρονται αναλυτικά στο συνημμένο πίνακα.

 Ε) Να υποβάλουν την ηλεκτρονική αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στις εξετάσεις έως και την Κυριακή 19-06-2022 και ώρα 23.59. Με την επιτυχή Υποβολή αίτησης εμφανίζεται σχετικό μήνυμα επιβεβαίωσης («Η αίτησή σας καταχωρίστηκε με επιτυχία!»).

Σε περίπτωση που μετά από την υποβολή της αίτησης, μέχρι την ημερομηνία λήξης υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων, υποψήφιος διαπιστώσει ότι έχει συμπληρώσει εσφαλμένως στοιχεία, ο υποψήφιος θα πρέπει να επικοινωνήσει με την υπηρεσία υποστήριξης της Πράξης (https://kpp.cti.gr/ypostiriksi/help-desk ).

Σε περίπτωση που έχει συμπληρώσει εσφαλμένως περιοχές εξέτασης, η αίτηση θα πρέπει να διαγραφεί και να υποβληθεί εκ νέου διαφοροποιώντας τις επιλογές τοποθεσίας. Η λειτουργία της διαγραφής αίτησης παύει να λειτουργεί με τη λήξη της περιόδου υποβολής αιτήσεων.

Επισημαίνεται ότι, μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής στις εξετάσεις της εξεταστικής περιόδου 2022 για το Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής, θα ακολουθήσει κατανομή των υποψηφίων σε εξεταστικά κέντρα, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των Κέντρων Ηλεκτρονικών Εξετάσεων στις προγραμματισμένες εξετάσεις ανά περιοχή, και μετά την οριστικοποίηση του προγράμματος διεξαγωγής των εξετάσεων, θα ακολουθήσει νεότερο σχετικό Δελτίο Τύπου για την ανακοίνωση των εξεταστικών κέντρων και για τη δημοσιοποίηση της ολοκλήρωσης του προγραμματισμού των εξετάσεων. Επίσης, οι υποψήφιοι θα ενημερωθούν, μέσω του προσωπικού λογαριασμού τους στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, ονομαστικά για την τοποθεσία στην οποία πρέπει να προσέλθουν, την ημερομηνία, τον χρόνο προσέλευσής τους και το εξεταστικό κέντρο στο οποίο θα εξεταστούν. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να μπουν στο πληροφοριακό σύστημα και να εκτυπώσουν το προσυμπληρωμένο έντυπο Υ1 – Έντυπο Συμμετοχής σε Εξέταση Πιστοποίησης, το οποίο μαζί με την αστυνομική τους ταυτότητα ή άλλο επίσημο έγγραφο, εφόσον τούτο φέρει επικυρωμένη φωτογραφία, όπως διαβατήριο κ.λπ., και την Υπεύθυνη Δήλωση συναίνεσης γονέα/κηδεμόνα εάν είναι ανήλικοι, υποχρεούνται να προσκομίσουν στο Κ.Η.Ε. που θα εξεταστούν, προκειμένου να τους επιτραπεί η είσοδος μετά τον έλεγχο ταυτοπροσωπίας.

Λόγω των κρίσιμων επιδημιολογικών δεδομένων, επιπρόσθετα επισημαίνεται ότι για τη διενέργεια των εξετάσεων του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής θα ληφθεί υπόψη η ισχύουσα με αρ. Δ1α/Γ.Π.οικ.30819/2022 (Β’ 2676/ 31-05-2022) Κοινή Υπουργική Απόφαση αναφορικά με τα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού Covid-19 στο σύνολο της Επικράτειας, όπως εκάστοτε θα ισχύει.

Πληροφορίες σχετικά με τις Εξετάσεις παρέχονται στους υποψήφιους από την ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.  www.minedu.gov.gr , και από την ιστοσελίδα του Ι.Τ.Υ.Ε. https://kpp.cti.gr/ .


Σε συνέχεια του με αρ. πρωτ. 40799/A5/8-4-2022  εγγράφου της Υπηρεσίας μας με θέμα: «Στοιχεία μαθητών της Γ΄ τάξης Γυμνασίου σχολικού έτους 2018-2019 που ολοκλήρωσαν  το πιλοτικό πρόγραμμα της υπό στοιχεία 211455/Δ2/6-12-2018 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» σας αποστέλλουμε συνημμένα, προς ενημέρωσή σας, την με αρ. πρωτ. 73004 /A5/ 14 -06-2022 ( ΑΔΑ: ΨΡΖΛ46ΜΤΛΗ-ΝΟ5)  Υπουργική Απόφαση  με θέμα: «Προκήρυξη διεξαγωγής εξετάσεων Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής Α’ εξεταστικής περιόδου 2022 για την πιστοποίηση της γνώσης χειρισμού Η/Υ στα αντικείμενα α) επεξεργασίας κειμένου, β) υπολογιστικών φύλλων και γ) υπηρεσιών διαδικτύου» καθώς και το σχετικό Δελτίο Τύπου που αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘ.

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση.

 

Διεύθυνση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων

Τμήμα Γ’ Εξετάσεων Κρατικών Πιστοποιητικών

Share:

Προσανατολισμοί μετά το Γυμνάσιο

"Οι επιλογές σπουδών μετά το Γυμνάσιο" 


Το διδακτικό εγχειρίδιο «Προσανατολισμοί μετά το Γυμνάσιο – Σχολικό Έτος 2021-2022» αποτελεί βοήθημα για τους/τις μαθητές/μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου, στους/στις οποίους/ες προσφέρει τη δυνατότητα να αντλήσουν όλες τις σχετικές πληροφορίες, πριν πάρουν αποφάσεις που σχετίζονται με τη σταδιοδρομία τους.


Για να ανοίξετε το έγγραφο πατήστε ΕΔΩ 

Γι’ αυτόν τον λόγο, στο βιβλίο περιγράφεται αρχικά λεπτομερώς το Γενικό Λύκειο με τη νέα του δομή, τις Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, τα Επιστημονικά Πεδία και τα Εξεταζόμενα Μαθήματα. Στη συνέχεια, περιγράφεται το Επαγγελματικό Λύκειο, με τους τομείς και τις Ειδικότητές που προσφέρει. Τα περιεχόμενα του βιβλίου ολοκληρώνονται με την αναφορά σε ορισμένες ασκήσεις αυτογνωσίας που προέρχονται από αντίστοιχα βιβλία της Κυπριακής Δημοκρατίας για μαθητές Γ’ Γυμνασίου.

Συγγραφική Ομάδα :

Ανδρέας Οικονόμου: Αναπληρωτής Καθηγητής ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσ/νικης

Κωνσταντίνος Παραστατίδης: Εκπαιδευτικός – Διευθυντής Γυμνασίου Κοπανού Ημαθίας

Κωνσταντίνος Καλτσάς: Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Νικόλαος Φωτίου: Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Άδεια διανομής: 

Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

Έτος – Μήνας έκδοσης: Ιανουάριος 2022


Αντί Προλόγου 

Η μετάβαση του εφήβου από το Γυμνάσιο στο Λύκειο απαιτεί άριστη προετοιμασία. Απαιτεί συγκέντρωση, μεθοδική μελέτη και έγκυρη πληροφόρηση. Απαιτεί ένα περιβάλλον ταυτόχρονα προστατευτικό και ενθαρρυντικό. Οι γονείς έχουν την ευθύνη της δημιουργίας καλών συνθηκών μελέτης στο σπίτι, στη διάρκεια όλων των προηγούμενων σχολικών χρόνων του, και, φυσικά, την ηθική και συναισθηματική συμπαράσταση που χρειάζεται το παιδί τους για να πάρει μια από τις σημαντικότερες αποφάσεις της ζωής του απαντώντας στο ερώτημα «Ποιον τύπο Λυκείου θα επιλέξω και γιατί;»

Το σχολείο, από την πλευρά του, έχει κι αυτό σημαντικές ευθύνες. Βοήθησε ώστε στα 15 του ο έφηβος να είναι έτοιμος γνωστικά να πάρει μια ορθολογική απόφαση; Τον βοήθησε να έχει μια ρεαλιστική εικόνα για τον εαυτό του; Να γνωρίζει τις δυνατότητές του, τις αξίες του, τις επιθυμίες του; Τον βοήθησε, τέλος, ώστε να έχει πληροφορηθεί για τον κόσμο της εργασίας, όπως θα τη ζήσει στη δική του μελλούμενη εποχή; Όλοι οι εκπαιδευτικοί, όλων των προηγούμενων τάξεων και όλων των ειδικοτήτων, έχουν μικρότερο ή μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης, ώστε, τελικά, οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα να είναι θετικές.

Η ευθύνη αυτή, όμως, μεταφέρεται και σε όλους όσοι λαμβάνουν τις κεντρικές αποφάσεις για την Εκπαίδευση στη χώρα μας. Έτσι, ο σχεδιασμός και οι επιλογές των αρμοδίων για την αξία και τη θέση του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο Ελληνικό Σχολείο έχουν βαρύνουσα σημασία. Παρακολουθώντας το έργο των εκπαιδευτικών που θεραπεύουν τον ΣΕΠ στα σχολεία μας, ζούμε και την αγωνία τους για τις αλλαγές των τελευταίων ετών που υποβαθμίζουν και τον ΣΕΠ και τη συμβολή των στελεχών του.

Στο πλαίσιο αυτό, με μεγάλη χαρά, δέχτηκα την πρόσκληση των αγαπητών μαθητών μου, αποφοίτων του Προγράμματος Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό της ΑΣΠΑΙΤΕ στη Θεσσαλονίκη και τώρα έμπειρων εκπαιδευτικών, να εκπονήσουμε την παρούσα μελέτη, διασκεδάζοντας με δημιουργικό τρόπο την αγωνία μας για την τύχη του ΣΕΠ, ελπίζοντας ότι έτσι αμβλύνουμε το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί και ότι σύντομα θα βρεθεί η λύση που θα ενδυναμώσει τα παιδιά μας, δίνοντάς τους τα εργαλεία με τα οποία θα κτίσουν μια καλύτερη Ελλάδα.

Δρ. Οικονόμου Ανδρέας

Ψυχολόγος, αναπληρωτής καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.

Share:

CHANIA POP UP EVENT

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ | 12 &13 IOYNIOY 

Πλησιάζουν οι μέρες για το OPEN HOUSE Chania pop-up event, το οποίο θα μας ταξιδέψει έξω από τα όρια της Αθήνας, στη μαγευτική αρχιτεκτονική μιας ακόμα ελληνικής πόλης. To Open House Athens πηγαίνει στα Χανιά στις 12 & 13 Ιουνίου. Τα Χανιά είναι μια πόλη που μετρά πάνω από 5000 χρόνια, από την Μινωική Κυδωνία, στα αραβικά Al Hanim, στα βυζαντινά Χανιά, στα βενετικά La Canea, στα Οθωμανικά Χανιά και τελικά στα απελευθερωμένα ελληνορθόδοξα Χανιά. Η πλούσια και μακρόχρονη ιστορία της περιοχής των Χανίων είναι συναρπαστική και αποτυπώνεται στα κτίρια της. 


Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα του CHANIA POP UP EVENT θα βρείτε στο παρακάτω link: https://www.openhouseathens.gr/chania-pop-up/

Φωτογραφικό υλικό θα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:https://www.dropbox.com/sh/b1z9jid3caleh4x/AACiIHUAS1JKFHSs8EkWPh3Da?dl=0

FACEBOOK EVENT : https://www.facebook.com/events/1665332613799457

 

Share:

Η Αλίβρεκτος Νέα Χώρα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 

Προβολή του Ντοκιμαντέρ 

«Η Αλίβρεκτος Νέα Χώρα» του Κώστα Νταντινάκη 

στον Δημοτικό Κινηματογράφο ΚΗΠΟΣ 

9 & 10 Ιουνίου 2022

 trailer : https://youtu.be/n5HD6Mssu0s  

facebook eventhttps://www.facebook.com/events/562234748607443/562234751940776? 

Την Πέμπτη 9 και την Παρασκευή 10 Ιουνίου στις 8:30 μμ στον Δημοτικό Κινηματογράφο ΚΗΠΟΣ των Χανίων θα κάνει πρεμιέρα το ντοκιμαντέρ «Η Αλίβρεκτος Νέα Χώρα» του Κώστα Νταντινάκη. Το ντοκιμαντέρ παραγωγής Βάντας Ιωαννίδου & Πολιτιστικής Εταιρείας Κρήτης, το οποίο ολοκληρώθηκε με την υποστήριξη της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων και της ΚΕΠΠΕΔΗΧ-ΚΑΜ, αποτελεί την απόλυτη καταγραφή της ιστορικής συνοικίας των Χανίων. Περισσότεροι από 50 – λιγότερο ή περισσότερο γνωστοί - Νεοχωρίτες συνθέτουν με τις αφηγήσεις τους την ιστορία της Νέας Χώρας από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας.

Share:

24ο Διεθνές Φεστιβάλ ταινιών

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών πολύ μικρού μήκους Très Court, για μια ακόμη χρονιά, στην Κρήτη την Τετάρτη 8  Ιουνίου 2022 από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων 

 


Την Τετάρτη 8 Ιουνίου στα Χανιά, το Ρέθυμνο,  τον Άγιο Νικόλαο και την Σητεία θα απολαύσουμε το γρηγορότερο διεθνές διαγωνιστικό φεστιβάλ κινηματογράφου του κόσμου: 40 ταινίες μέσα σε δύο ώρες! Θα παρασυρθούμε σ' ένα εξπρές κινηματογραφικό ταξίδι και θα ψηφίσουμε τις καλύτερες ταινίες, συνδιαμορφώνοντας μαζί με άλλες 60 πόλεις από όλον τον κόσμο το αποτέλεσμα για την ανάδειξη του Βραβείου Κοινού!

 

Για άλλη μία χρονιά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων φιλοξενεί για όλη την Ελλάδα το διαγωνιστικό 24ο Διεθνές Φεστιβάλ ταινιών πολύ μικρού μήκους Très Court! 

 

Τρέιλερ :   https://youtu.be/qJnQu7NpH0o 


 

Χάρη στο ChaniafilmFestival και τους συνεργαζόμενους φορείς οι φίλοι του κινηματογράφου στην Ελλάδα θα ανακαλύψουν τις καλύτερες ταινίες μικρού μήκους από όλο τον κόσμο, και θα λάβουν μέρος – για μια ακόμη χρονιά - σε μια διεθνή ψηφοφορία μιας δημόσιας επιλογής για την καλύτερη ταινία!

 

Το Φεστιβάλ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ  με  ΤΟ ΚΟΙΝΟ και ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ να παρακολουθεί και να ΨΗΦΙΖΕΙ συνδιαμορφώνοντας το αποτέλεσμα αξιολογώντας τις ταινίες του προγράμματος. 


Βλέπουμε, Κρίνουμε και Ψηφίζουμε

Τετάρτη 8 Ιουνίου, 9μμ


 

Χανιά: Θερινός Κινηματογράφος «Κήπος»

Ρέθυμνο: Δημοτικός Κήπος

Άγιος Νικόλαος: Θερινός Κινηματογράφος «Χριστίνα»

Σητεία: Πεζόδρομος «Πάπιες»


 

Πληροφορίες : 

https://www.chaniafilmfestival.com/tres-court/

https://www.facebook.com/TresCourtCrete

Share:

Πνευματικό Κέντρο Χανίων


Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η  

Σας προσκαλούμε στην εκδήλωση που θα γίνει τη Δευτέρα 6 Ιουνίου και ώρα 7:30 μ.μ. στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων (Ανδρέα Παπανδρέου 70) στην αίθουσα εκδηλώσεων «Πολυχρόνης Πολυχρονίδης» με αφορμή την λήξη του σεμιναρίου δημιουργικής γραφής για παιδιά το οποίο ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2021 και ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2022.

Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα.  

Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΧΑΝΙΩΝ 

ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΧΑΝΙΩΝ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΗΣ

Share:

Τσατσαρωνάκειο Πολιτιστικό Πολύκεντρο

Συναυλία Αγάπης 

Χαρισματικά παιδιά ενώνουν τις φωνές τους και παραδίδουν μαθήματα ζωής 


Το Αννουσάκειο Θεραπευτήριο Χρονίων Παθήσεων, Κέντρο Αποθεραπείας -Αποκατάστασης Κλειστής Νοσηλείας «Ο Άγιος Σπυρίδων» της Ιεράς Μητρόπολης  Κισάμου και Σελίνου, ο Παγκύπριος Σύνδεσμος «Χάρισμα», με την Νεφέλη Αντωνίου και το ΕΕΕΕΚ Κισάμου διοργανώνουν μουσική βραδιά αγάπης την Τετάρτη 8 Ιουνίου 2022, 8:00 μ.μ., στο προαύλιο χώρο του παρεκκλησίου του Αγίου Οικουμενίου, στο Τσατσαρωνάκειο Πολιτιστικό Πολύκεντρο, των ιδρυμάτων της Ιεράς Μητρόπολης Κισάμου και Σελίνου.

Μέγας Χορηγός Εκδήλωσης, Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση

 

Είσοδος Ελεύθερη

Πληροφορίες: Κατάκη Μαρία, Τζανακάκη Μαίρη τηλ.: 2822022276, (εσωτ.: 64)

Share:

Η λογοτεχνία στο σχολείο :

Ένα ακόμα “μάθημα”; (του Αλέξιου Μάινα) 
Από καλλιτεχνική έκθεση μαθητών 7ο Γυμνάσιο Χανίων 


Α.  Εισαγωγή: «Μαθητές» και «μαθητική συνθήκη»

Καλεσμένος από σχολεία –τα χρόνια πριν την πανδημία– σε συζητήσεις και εισηγήσεις για τον ρόλο της λογοτεχνίας στην εκπαίδευση ή στη ζωή των μαθητών, κατέληξα αναπόφευκτα να αναρωτιέμαι για τον ρόλο του σχολείου και της εκπαίδευσης στη ζωή τους. Εντέλει ακόμα και για τον ρόλο της ζωής τους (της προσωπικότητας και εσωτερικής τους ζωής) στο σχολείο.

Η λέξη «μαθητής» με τα χρόνια άρχισε να μου μοιάζει ύποπτη και παραπλανητική. Δεν αναφέρομαι βέβαια στο πανθομολογούμενο «Ars longa, vita brevis», το ταπεινωτικό ωκεάνιο μιας κάθε τέχνης και επιστήμης, της ίδιας της πολυπλοκότητας της ζωής, που κάνει τον καθένα μας μαθητή έως εσχάτων. Δεν αναφέρομαι στο ότι αυτό που μας συνδέει όλους είναι η ιλιγγιώδης άγνοια. Ούτε στην αναγκαστική τόλμη που υπαγορεύει η ίδια η ελλειμματικότητα και ανεπάρκεια, που ως ανθρώπεια συνθήκη αποδεχόμαστε μελαγχολικά χωρίς να χάνουμε την αίσθηση της πορείας προς κάποιο νόημα.

...


Β.  Είναι η λογοτεχνία «μάθημα»; Τι σημαίνει λογοτεχνική ανάγνωση και ποια είναι η ωφέλειά της 

Για τον συγγραφέα η λογοτεχνία είναι τέχνη, όχι φιλολογία. Η αντιμετώπιση της τέχνης αυτής ως «μάθημα», δηλαδή η συρρίκνωσή της από τη μια σε ανάλυση σχημάτων, στοιχείων της ζωής συγγραφέων και πτυχών της ιστορίας της λογοτεχνίας, και από την άλλη σε αποκρυπτογραφήσεις πάγιων νοημάτων με την πρόταξη μιας (υποτιθέμενης) συγγραφικής πρόθεσης, αφήνει εκτός σχολείου την πρωτεύουσα λειτουργία της, την ειδοποιό διαφορά της ως τέχνης του λόγου, ως αισθητικά στοχευμένης εκφώνησης.

...


Γ.  Συνέπειες της θεωρητικής στροφής προς τον αναγνώστη για το σχολείο

Γεγονός είναι ότι η έξοδος από τη βαριά σκιά του συγγραφέα και η μετάθεση του κέντρου βάρους από την πλαναίσθηση του παραμόνιμου κειμένου ως αδιαφιλονίκητου σώματος στατικών συλλαβών που ψιθυρίζουν στον γνώστη την ερμηνεία τους (με τον καθηγητή ως αρχαιολόγο ενός υποτιθέμενου αρχικού νοήματος να διαβεβαιώνει το αισθητικό τους κύρος), προς τον σεβασμό του αισθητικού συμβάντος της ιδιωτικής συνάντησης με το κείμενο ως περιχώρησης οριζόντων (που προηγείται [ομαδο]συνεργατικών νοηματικών συμψηφισμών στην τάξη), θα μπορούσε να έχει –και θεσμικά– πολλές συνέπειες για το σχολείο.

...

Περί

ομορφιάς

Όμοια είναι η συναρπαγή που κοινωνείται στον αναγνώστη όταν το δημιούργημα, σε σημεία έστω, επιτρέπει την εμπειρία που θέλγει: την ευαρέσκεια που και στην τέχνη του λόγου συχνά ονομάζουμε ομορφιά. Ο J.L. Borges σημειώνει κάπου: «Γύρω στο ’30 πίστεψα πως η ομορφιά είναι προνόμιο ελάχιστων δημιουργών. Σήμερα ξέρω πως είναι διάσπαρτη και πως καραδοκεί στις τυχαίες σελίδες μιας μετριότητας ή σε μια κουβέντα του δρόμου». Είναι σίγουρα δύσκολο να ορίσεις τον συγγραφέα, π.χ. από τον τρόπο που καταπιάνεται με τα θέματά του ή την αισθητική του αξίωση, και να τον ξεχωρίσεις από άλλους γράφοντες. Αλλά ήδη ειπώθηκε: Η λογοτεχνία είναι ομορφιά μόνο ως συνεργατικό κατόρθωμα (συντάκτη και αναγνώστη). Είναι ένα κερί που φωτίζει πραγματικά όταν καίει και από τις δύο μεριές.

(*) Ο Αλέξιος Μάινας είναι ποιητής

  » Η Λογοτεχνία ως Τέχνη " Μάθετε περισσότερα... εδώ.

Share:

Social media, Βιντεοπαιχνίδια

Παιδιά εθισμένα σε social media, βιντεοπαιχνίδια 

Οι χρόνοι χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αυξήθηκαν κατακόρυφα λόγω του κορωνοϊού και πήραν διαστάσεις εθισμού. 
Παιδιά εθισμένα σε social media, βιντεοπαιχνίδια

Τα κορίτσια είναι πιο πιθανό να επηρεαστούν από επικίνδυνα ή παθολογικά πρότυπα χρήσης λόγω των κοινωνικών μέσων και τα αγόρια περισσότερο λόγω των βιντεοπαιχνιδιών. «Οι χρόνοι χρήσης στο πρώτο lockdown ήταν πολύ υψηλοί –περίπου πεντέμισι ώρες τις καθημερινές για κοινωνικά δίκτυα και παιχνίδια στον υπολογιστή– χωρίς να περιλαμβάνεται η κατ’ οίκον εκπαίδευση» πρόσθεσε ο Τομάσιους. «Αυτά είναι εξαιρετικά ανησυχητικά νούμερα και σημαντικά υψηλότερα από αυτά των εξαρτώμενων από κάνναβη παιδιών και εφήβων. Είναι ένας νέος πληθυσμός επιρρεπής σε εθισμό που δεν είχαμε δει πριν από δέκα χρόνια» Ωστόσο, οι ώρες χρήσης δεν είναι αρκετές για να διαγνωστεί ένα παιδί με εθισμό στα βιντεοπαιχνίδια. Αλλα κριτήρια πρέπει επίσης να πληρούνται σε διάστημα δώδεκα μηνών, όπως η απώλεια ελέγχου και η συνεχής χρήση παρά τις αρνητικές συνέπειες. «Αυτές οι συμπεριφορές πρέπει επίσης να οδηγούν σε σημαντική διαταραχή της καθημερινής ζωής στο σχολείο, στην οικογένεια ή σε άλλα κοινωνικά πλαίσια»

Μπορούν να δράσουν όπως τα ναρκωτικά σε επίπεδο διαταραχών συμπεριφοράς.

Κατά τον Τομάσιους, οι νέοι μπορούν να εθιστούν στα βιντεοπαιχνίδια όπως και στα ναρκωτικά. «Είναι ένας εθισμός που έγκειται στις διαταραχές συμπεριφοράς. Στην περίπτωση αυτή δεν υπάρχει κάποιος τοξικός παράγοντας ή μια ψυχοτρόπος ουσία που δρα άμεσα στο κεντρικό νευρικό σύστημα και προκαλεί μέθη. Ωστόσο, η χρήση των κοινωνικών μέσων και των βιντεοπαιχνιδιών μπορεί να επηρεάσει περιοχές του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνες για τα καλά συναισθήματα»


Ο ρόλος των γονέων

Οι γονείς πρέπει να ενημερώνονται για το τι κάνουν τα παιδιά τους στο Διαδίκτυο για την αποφυγή και την καταπολέμηση του εθισμού των παιδιών τους. «Οι διαθέσιμες μελέτες δείχνουν ότι τα αγόρια είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα λόγω προβλημάτων αυτοεκτίμησης. Μπορεί να νιώσουν τα ίδια πιο δυνατά κερδίζοντας μάχες στο παιχνίδι» Το αυξημένο άγχος, οι χαμηλές δεξιότητες αυτοελέγχου, η χαμηλή αυτοεκτίμηση και η κοινωνική ανασφάλεια παίζουν μεγάλο ρόλο στη δημιουργία του εθισμού. «Πρέπει να θέσετε όρια ανάλογα με την ηλικία των παιδιών και να δείξετε ενδιαφέρον για το περιεχόμενο του παιχνιδιού προκειμένου να μπορέσετε να καταλάβετε τι ψάχνουν σε αυτό τα παιδιά σας. Το σημαντικότερο είναι να προσφέρετε εναλλακτικές λύσεις με αναλογικές δραστηριότητες αναψυχής, οι οποίες παρέχουν τη δυνατότητα αντιμετώπισης του άγχους ή άλλων καταστάσεων που ωθούν τα παιδιά στο να εθίζονται σε αυτά τα παιχνίδια» καταλήγει.

 ΒΙΝΤΕΟΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Share:

ημερολογιο

ημερολόγιο

Προσφατες Αναρτησεις

Μεταφραση

Δημοφιλεις αναρτησεις

Στιγμες απο την Ιστορια

RSS Feed

RSS Feed

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ

Πληροφορίες

Αρχειοθήκη ιστολογίου