"Οι επιλογές σπουδών μετά το Γυμνάσιο"
Το διδακτικό εγχειρίδιο «Προσανατολισμοί μετά το Γυμνάσιο – Σχολικό Έτος 2021-2022» αποτελεί βοήθημα για τους/τις μαθητές/μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου, στους/στις οποίους/ες προσφέρει τη δυνατότητα να αντλήσουν όλες τις σχετικές πληροφορίες, πριν πάρουν αποφάσεις που σχετίζονται με τη σταδιοδρομία τους.
Για να ανοίξετε το έγγραφο πατήστε ΕΔΩ
Γι’ αυτόν τον λόγο, στο βιβλίο περιγράφεται αρχικά λεπτομερώς το Γενικό Λύκειο με τη νέα του δομή, τις Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, τα Επιστημονικά Πεδία και τα Εξεταζόμενα Μαθήματα. Στη συνέχεια, περιγράφεται το Επαγγελματικό Λύκειο, με τους τομείς και τις Ειδικότητές που προσφέρει. Τα περιεχόμενα του βιβλίου ολοκληρώνονται με την αναφορά σε ορισμένες ασκήσεις αυτογνωσίας που προέρχονται από αντίστοιχα βιβλία της Κυπριακής Δημοκρατίας για μαθητές Γ’ Γυμνασίου.
Συγγραφική Ομάδα :
Ανδρέας Οικονόμου: Αναπληρωτής Καθηγητής ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσ/νικης
Κωνσταντίνος Παραστατίδης: Εκπαιδευτικός – Διευθυντής Γυμνασίου Κοπανού Ημαθίας
Κωνσταντίνος Καλτσάς: Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Νικόλαος Φωτίου: Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Άδεια διανομής:
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .
Έτος – Μήνας έκδοσης: Ιανουάριος 2022
Αντί Προλόγου
Η μετάβαση του εφήβου από το Γυμνάσιο στο Λύκειο απαιτεί άριστη προετοιμασία. Απαιτεί συγκέντρωση, μεθοδική μελέτη και έγκυρη πληροφόρηση. Απαιτεί ένα περιβάλλον ταυτόχρονα προστατευτικό και ενθαρρυντικό. Οι γονείς έχουν την ευθύνη της δημιουργίας καλών συνθηκών μελέτης στο σπίτι, στη διάρκεια όλων των προηγούμενων σχολικών χρόνων του, και, φυσικά, την ηθική και συναισθηματική συμπαράσταση που χρειάζεται το παιδί τους για να πάρει μια από τις σημαντικότερες αποφάσεις της ζωής του απαντώντας στο ερώτημα «Ποιον τύπο Λυκείου θα επιλέξω και γιατί;»
Το σχολείο, από την πλευρά του, έχει κι αυτό σημαντικές ευθύνες. Βοήθησε ώστε στα 15 του ο έφηβος να είναι έτοιμος γνωστικά να πάρει μια ορθολογική απόφαση; Τον βοήθησε να έχει μια ρεαλιστική εικόνα για τον εαυτό του; Να γνωρίζει τις δυνατότητές του, τις αξίες του, τις επιθυμίες του; Τον βοήθησε, τέλος, ώστε να έχει πληροφορηθεί για τον κόσμο της εργασίας, όπως θα τη ζήσει στη δική του μελλούμενη εποχή; Όλοι οι εκπαιδευτικοί, όλων των προηγούμενων τάξεων και όλων των ειδικοτήτων, έχουν μικρότερο ή μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης, ώστε, τελικά, οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα να είναι θετικές.
Η ευθύνη αυτή, όμως, μεταφέρεται και σε όλους όσοι λαμβάνουν τις κεντρικές αποφάσεις για την Εκπαίδευση στη χώρα μας. Έτσι, ο σχεδιασμός και οι επιλογές των αρμοδίων για την αξία και τη θέση του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο Ελληνικό Σχολείο έχουν βαρύνουσα σημασία. Παρακολουθώντας το έργο των εκπαιδευτικών που θεραπεύουν τον ΣΕΠ στα σχολεία μας, ζούμε και την αγωνία τους για τις αλλαγές των τελευταίων ετών που υποβαθμίζουν και τον ΣΕΠ και τη συμβολή των στελεχών του.
Στο πλαίσιο αυτό, με μεγάλη χαρά, δέχτηκα την πρόσκληση των αγαπητών μαθητών μου, αποφοίτων του Προγράμματος Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό της ΑΣΠΑΙΤΕ στη Θεσσαλονίκη και τώρα έμπειρων εκπαιδευτικών, να εκπονήσουμε την παρούσα μελέτη, διασκεδάζοντας με δημιουργικό τρόπο την αγωνία μας για την τύχη του ΣΕΠ, ελπίζοντας ότι έτσι αμβλύνουμε το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί και ότι σύντομα θα βρεθεί η λύση που θα ενδυναμώσει τα παιδιά μας, δίνοντάς τους τα εργαλεία με τα οποία θα κτίσουν μια καλύτερη Ελλάδα.
Δρ. Οικονόμου Ανδρέας
Ψυχολόγος, αναπληρωτής καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου