7

ο

Γ

.

Χ

.

.

.

Ανακοινώσεις - Ενημέρωση

Σελίδες

Μίκη Θεοδωράκη Ιστορίες

Εκπαιδευτικό Υλικό – Μίκη Θεοδωράκη Ιστορίες

«Αυτός ο κόσμος ο μικρός, ο μέγας» αποχαιρετά και ευχαριστεί τον Μίκη Θεοδωράκη. Άξιος Εστί! 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ 

Με αφορμή τη συμπλήρωση των 80 χρόνων του Μίκη Θεοδωράκη, η Κρήτη, η πατρώα γη του,  αποφάσισε να αποδώσει στον μεγάλο συνθέτη, τις τιμές που του όφειλε. Έτσι, με πρωτοβουλία της Ν.Α.Χ. διοργανώθηκαν το 2005 το καλοκαίρι μια σειρά ποικίλων εκδηλώσεων σε όλους τους νομούς της Κρήτης με τίτλο «Η ΚΡΗΤΗ ΤΙΜΑ ΤΟΝ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ», οι οποίες κορυφώθηκαν με το Διεθνές Συνέδριο που έγινε στα Χανιά  και την αναγόρευση  του Μίκη σε επίτιμο διδάκτορα από το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Όλες αυτές οι πολύ σοβαρές δραστηριότητες  έχουν αποτυπωθεί  σε βιβλία και στις ιστοσελίδες μας και  όποιος θέλει μπορεί να ανατρέξει σε αυτά, να ενημερωθεί και να τα μελετήσει.

Πέρα όμως από τις επετειακές εκδηλώσεις, όσο σοβαρές και αν είναι αυτές, έχουν μεγαλύτερη σημασία δύο πράγματα, όταν θέλουμε πραγματικά να τιμήσουμε μια μεγάλη προσωπικότητα: η  δημιουργία θεσμών,  οι οποίοι  θα έχουν συνέχεια στο χρόνο και θα εργάζονται συστηματικά για τη διάσωση και την προβολή του έργου της σημαντικής αυτής  προσωπικότητας και κυρίως, η δημιουργία προϋποθέσεων  ώστε αυτό το έργο να φτάσει και στις γενιές που έρχονται για να αναπτυχθεί  ένας ζωντανός διάλογος μαζί του.

Σ' αυτή την κατεύθυνση για το πρώτο δημιουργήθηκε το 2005 Παγκρήτιος Σύλλογος  Φίλων του Μίκη Θεοδωράκη ο οποίος και εργάζεται συστηματικά από τότε όπως επίσης και ένας ιστότοπος (mikis-crete.gr) για την προβολή του έργου του και για το δεύτερο δημιουργήθηκε ένα εκπαιδευτικό πακέτο που απευθύνεται στα σχολεία Α'βάθμιας και Β'βάθμιας Εκπαίδευσης.

Αποφασίστηκε τότε η δημιουργία  εκπαιδευτικού υλικού, που να έχει διάρκεια στο χρόνο και που θα επιτρέπει στους διδάσκοντες και τους διδασκόμενους, να έρχονται σε επαφή, όποτε και όπως εκείνοι κρίνουν, με το έργο του Μίκη, στο πλαίσιο των πολιτιστικών δραστηριοτήτων που αναπτύσσουν στα σχολεία  ή στο πλαίσιο της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Το 2006 έγινε η παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού από την Ν.Α.Χ., με τον τίτλο ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΙΣΤΟΡΙΕΣ και διατέθηκε δωρεάν σε όλα τα σχολεία της Κρήτης, Δημοτικά Γυμνάσια και Λύκεια.

Δυστυχώς στην πορεία οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις διαλύθηκαν και η εργασία αυτή δεν βρήκε τη συνέχειά της όπως θα έπρεπε.

Ο Παγκρήτιος Σύλλογος Φίλων Μίκη Θεοδωράκη, στον οποίο έχουν μεταβιβαστεί όλα τα δικαιώματα από τις σχετικές με το Μίκη Θεοδωράκη παραγωγές της Ν.Α. Χανίων, διαθέτει μέσω των ιστοσελίδων του το εκπαιδευτικό υλικό και καλεί τους εκπαιδευτικούς της χώρας να το αξιοποιήσουν.

Εκπαιδευτικό Υλικό στο παρακάτω λινκ:  https://mikisguide.gr/miki-theodoraki-istories/

 

From: Έμμυ Παπαβασιλείου [mailto:emupap@gmail.com]
Sent: Monday, October 11, 2021 12:38 PM
To: sdrdidechan@sch.gr
Subject: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ

Share:

Σεμινάριο πρόληψης ψυχικής υγείας

Ενημερωτικό δελτίο σχετικά με το Σεμινάριο πρόληψης και προαγωγής ψυχικής υγείας του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Περιφερειακής Ενότητας Χανίων.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΧΑΝΙΩΝ -- REGIONAL UNIT OF CHANIA

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & ΔΗΜΟΣΙΩΝ/ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

 -- PRESS & PUBLIC/INTERNATIONAL RELATIONS OFFICE

Πληρ. Ρούλα  Οικονομάκη -- Contact: Roula Ikonomakis - PhD

(           +30 28213-40160

7            +30 28213-40201

Mob        +30 6937573961

*                oikonomaki@crete.gov.grroulaikon@hotmail.com

www:      crete.gov.gr / incrediblecrete.gr

cid:image001.png@01D00BB9.72F134D0

Share:

Διαδικτυακή Eκδήλωση Απονομής

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο της δημιουργίας του Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης μέχρι το 2025, έχει θεσπίσει από το 2021 το Ευρωπαϊκό Βραβείο Καινοτόμου Διδασκαλίας, για να αναδείξει τις εξαίρετες διδακτικές πρακτικές που εφαρμόζονται στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ και για να αναγνωρίσει το έργο των εκπαιδευτικών και των σχολείων σε εθνικό επίπεδο.

Το Βραβείο θα απονέμεται κάθε χρόνο, ξεκινώντας από το 2021, και καθόλη τη διάρκεια της Προγραμματικής Περιόδου 2021-27. Αφορά τέσσερις κατηγορίες: Προσχολική Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Οι στόχοι του βραβείου είναι:

·         Η αναγνώριση των επιτευγμάτων των εκπαιδευτικών και των σχολείων και η προβολή του έργου τους.

·         Ο εντοπισμός και η προώθηση καλών πρακτικών διδασκαλίας και μάθησης.

·         Η προώθηση της αμοιβαίας ανταλλαγής γνώσεων μεταξύ εκπαιδευτικών και προσωπικού του σχολείου.

·         Η προώθηση της προστιθέμενης αξίας για τη Σχολική Εκπαίδευση από το πρόγραμμα Erasmus+.

To βραβείο απονέμεται σε ολοκληρωμένα έργα Erasmus+, για κάθε μία από τις τέσσερις κατηγορίες, τα οποία επιλέγονται από την αντίστοιχη Εθνική Μονάδα του προγράμματος της κάθε χώρας. Το έπαθλο έχει συμβολική αξία και δεν προσφέρει επιπλέον χρηματικά οφέλη στους νικητές, καθώς τα έργα Erasmus+ βασίζονται ήδη σε επιχορηγήσεις.

Θεματική προτεραιότητα του βραβείου για του 2021, είναι η εξ αποστάσεως / συνδυασμένη /υβριδική μάθηση, για να αναδειχθεί η χρήση ψηφιακών εργαλείων και διδακτικών πρακτικών εξ αποστάσεως ή άλλων μορφών συνδυασμένης μάθησης και η συμβολή τους στην αποτελεσματική και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευση. Το 2021 θα βραβευτούν συνολικά 104 σχολεία, μεταξύ των οποίων και τέσσερα ελληνικά.

Για το 2021, το ΙΚΥ ως Εθνική Μονάδα του Προγράμματος Erasmus+ για τους τομείς της Εκπαίδευσης και κατάρτισης, επέλεξε με όρους διαφάνειας τέσσερα σχολεία, ακολουθώντας τις Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα εξής σχολεία ανά τομέα εκπαίδευσης:

Προσχολική Εκπαίδευση: 5o Nηπιαγωγείο Φαρσάλων

Τίτλος σχεδίου: Lifeboats full of hopes

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: 1o Eιδικό Δημοτικό Σχολείο Κορυδαλλού

Όνομα σχεδίου: Artemotion Xpress in Europe

 

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Γυμνάσιο Αρέθουσας

Τίτλος σχεδίου: Life is a road! Let's draw it together!

 

Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΑΜΕΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-OAEΔ

 

H διαδικτυακή εκδήλωση απονομής του βραβείου στην Ελλάδα προγραμματίζεται στις 14 Οκτωβρίου 2021, πρώτη ημέρα εορτασμού των ημερών Erasmus (14-16/10/2021). Oι ημέρες Erasmus ξεκίνησαν ως πρωτοβουλία της Γαλλικής Εθνικής Μονάδας και γιορτάζονται για 5η συνεχή χρονιά από χώρες εντός και εκτός Ευρώπης. Κατά τη διάρκειά τους, οι ωφελούμενοι του Προγράμματος Erasmus+ καλούνται να μοιραστούν την εμπειρία τους και να προβάλουν τα αποτελέσματα των σχεδίων που υλοποιούν. Φέτος, πάνω από 170 φορείς σε όλη την Ελλάδα έχουν προγραμματίσει την υλοποίηση διαδικτυακών ή /και δια ζώσης εκδηλώσεων.

Για να δείτε on line την βράβευση πατήστε εδώ https://www.youtube.com/c/LLPIKYErasmus/featured

Περισσότερες πληροφορίες για το ευρωπαϊκό βραβείο καινοτόμου διδασκαλίας μπορείτε να δείτε εδώ:

https://ec.europa.eu/education/education-in-the-eu/european-education-area/european-innovative-teaching-award_en

 

Περισσότερες πληροφορίες για τις ημέρες Erasmus μπορείτε να βρείτε εδώ:

https://www.erasmusdays.eu/

 

Πρόγραμμα εκδήλωσης

 

Ευρωπαϊκό Βραβείο Καινοτόμου Διδασκαλίας 2021

Διαδικτυακή Eκδήλωση Απονομής

Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2021

 

ΡΟΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

 

 

10:30                    Έναρξη Διαδικτυακής Εκδήλωσης

 

10:30-10:50      Xαιρετισμοί :

Υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων, κ. Nίκη Κεραμέως

Πρόεδρος ΔΣ του ΙΚΥ, Καθ. κ. Μιχαήλ Κουτσιλιέρης

 

Συντονισμός Εκδήλωσης: κ. Μαρία Νικητάκη, Αν. Προϊσταμένη Διεύθυνσης Ειδικών Προγραμμάτων Διεθνών Υποτροφιών

 

10:50-10:52      Προβολή βίντεο για τα 4 σχολεία που τιμώνται

 

10:52-11:20      Aπονομή του Ευρωπαϊκού Βραβείου Καινοτόμου Διδασκαλίας 2021 (θα εμφανίζεται παράλληλα και το βραβείο σε ηλεκτρονική μορφή για κάθε σχολείο)

 

                               

Παρουσίαση των Προγραμμάτων

 

11.20-11.30       Τομέας Προσχολικής Εκπαίδευσης: Lifeboats full of hopes, 5 ο Νηπιαγωγείο                             Φαρσάλων

11.30.11.40        Τομέας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: Artemotion Xpress in Europe 1ο Ειδικό                            Δημοτικό Σχολείο Κορυδαλλού

11.40-11.50       Τομέας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Life is a road! Let's draw it together!                                 Γυμνάσιο Αρέθουσας

11.50-12.00       Τομέας Επαγγελματικής Εκπαίδευση & Κατάρτισης: EmployAble                                    Εκπαιδευτικό Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης ΑΜΕΑ Θεσσαλονίκης-                        ΟΑΕΔ

 

Share:

Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης

Εκπαιδευτικά Προγράμματα για Σχολικές Ομάδες

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης,  συμμορφωμένο πλήρως με τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τις ενδεχόμενες τροποποιήσεις τους, είναι έτοιμο να υποδεχτεί και φέτος τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Επισυνάπτεται το αναλυτικό πρόγραμμα του Μουσείου.
Εναλλακτικά επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας:
https://www.nhmc.uoc.gr/el/education/school-groups-programs

*Σε κάθε μαθήτρια και μαθητή που συμμετέχει στο πρόγραμμα, το Μουσείο προσφέρει ένα αναμνηστικό περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.

--
Χαιρετώ,
Στέλλα Χαιρέτη
Υπεύθυνη Επικοινωνίας & Κρατήσεων
Έκθεση Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης - Πανεπιστήμιο Κρήτης Λεωφ. Σοφοκλή Βενιζέλου
71202 Ηράκλειο Κρήτης
τηλ. : +30 2810 393630

Share:

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Connect

 Αγαπητές συναδέλφισσες, Αγαπητοί συνάδελφοι,

 

Ανοιχτή Σχολική Εκπαίδευση: «Αναφέρεται σε σχολεία τα οποία σε συνεργασία
με επιστήμονες, επιχειρήσεις, οικογένειες και την τοπική κοινότητα,
διερευνούν προβλήματα της πραγματικής ζωής , μέσα από τα μαθήματα τους»

Αφορά κυρίως τις Φυσικές Επιστήμες αλλά και γενικότερα το STEM. Αφορά όμως
και την έννοια της ανοιχτής σχολικής εκπαίδευσης

Επομένως  *αν κάποια/-ος συνάδελφος ενδιαφέρεται με την καθοδήγησή μου να
συγγράψει και να υλοποιήσει στο σχολείο του ένα εκπαιδευτικό σενάριο πάνω
στην τεχνητή νοημοσύνη ή στα κοινωνικά δίκτυα  ή κάποιο άλλο θέμα
πληροφορικής ως θέμα που απασχολεί την σύγχρονη ζωή,* το οποίο να ακολουθεί
το μοντέλο Νοιάζομαι-Μαθαίνω-Δρώ
*μπορεί να συμμετέχει στο πρόγραμμα ως μέλος της ομάδας έργου και μπορεί να
επικοινωνήσει μαζί μου για να ξεκινήσουμε.*

Η συμμετοχή του σχολείου του στο πρόγραμμα, συν τοις άλλοις,

θα συμβάλει:

·         Στη βελτίωση των μαθημάτων και της σχέσης των εκπαιδευτικών με
τους μαθητές και τις οικογένειές τους

·         στη σύνδεση του σχολείου με την επιστημονική κοινότητα και τα
Ερευνητικά και Επιστημονικά  Ιδρύματα με αποτέλεσμα των εμπλουτισμό των
μαθημάτων

·         στο ανοιχτό σχολείο μέσω του σχήματος "Νοιάζομαι-Μαθαίνω-Δρω" και
της μεθοδολογίας STEM

και θα προσφέρει στον/-ην ίδιο/-α

·         Συμμετοχή σε ένα Ερευνητικό Πρόγραμμα Horizon με δυνατότητα
βεβαίωσης της συμμετοχής του/της

·         Συμμετοχή με την ιδιότητα του Coach για την καθοδήγηση άλλων
συναδέλφων στην υλοποίηση του σεναρίου του/της με δυνατότητα βεβαίωσης
συμμετοχής

·         Προσωπικό εξοπλισμό για την κάλυψη των αναγκών του προγράμματος


Να είστε καλά

Γιώργος Πανσεληνάς | Giorgos Panselinas Med, PhD

Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής | Computing at School
Coordinator

Regional Directorate of P&S Education of Crete

Τηλ: 6945658953

http://plirancrete.sch.gr

http://www.digifest.info

Share:

Ψηφιακή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων 

 (Οδηγίες για την πλατφόρμα)  Αξιολόγηση - Οδηγοί και Εργαλεία 

Με όχημα τη Βίβλο του «Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-2025» έρχεται η Ψηφιακή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών  

Το να αποτελέσουν οι βαθμολογίες των μαθητών βασικό «πυλώνα» του νέου «οικοδομήματος» αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, με δραστικό ρόλο των Σχολικών Συμβούλων (οι οποίοι στο νέο νόμο "βαφτίζονται" Σύμβουλοι Εκπαίδευσης) και της Τράπεζας Θεμάτων, προετοιμάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Κοντολογίς, η «απόδοση» των μαθητών και τα «μαθησιακά αποτελέσματα» (π.χ. βαθμολογίες, τεστ, συμμετοχή σε εργασίες και προγράμματα, αποτελέσματα εξετάσεων, ροή αποφοιτούντων) θα αποτελέσουν κριτήρια της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας (και θα επηρεάσει την κρατική χρηματοδότησή της στη λογική κόστος - όφελος) και των εκπαιδευτικών.

Όπως είναι γνωστό με το ν.4692/2020 έχει ήδη θεσμοθετηθεί η εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων και αυτή την περίοδο το ΥΠΑΙΘ προωθεί με κάθε μέσο την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Η κίνηση αυτή εναρμονίζεται με τις κατευθύνσεις του προγράμματος της ΝΔ για την Παιδεία στο οποίο προβλέπεται «αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές με χρήση ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων και δημιουργία δεικτών με βάση τα αποτελέσματα».

Τη συμμετοχή των γονέων στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων (και των εκπαιδευτικών) αποτελούν και οι «Ψηφιακές Υπηρεσίες για κηδεμόνες μαθητών (eParents)», που αναφέρονται στην λεγόμενη «Ψηφιακή Βίβλο» και «αφορούν μια νέα πλατφόρμα που στόχο έχει να δώσει στον πολίτη-κηδεμόνα ένα ζωντανό ‘’παράθυρο’’ στα σχολικά δρώμενα».

Σύμφωνα με την «Ψηφιακή Βίβλο», ψηφιοποιούνται οι διοικητικές λειτουργίες, η επικοινωνία με τους γονείς, η επιμόρφωση, αλλά επίσης η αποτύπωση της αξιολόγησης σχολικών μονάδων για την αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Ένα από τα βασικά εργαλεία του ΥΠΑΙΘ τόσο για την «αποκατάσταση» της αντικειμενικής βαθμολογίας των μαθητών όσο και για την αυστηροποίησή της είναι η Τράπεζα Θεμάτων που αφορά σε όλες τις τάξεις των Λυκείου και των ΕΠΑΛ ενώ υπάρχουν εισηγήσεις για «κατέβασμα» στο Γυμνάσιο καθώς και νέες εξεταστικές δοκιμασίες και στις δυο βαθμίδες (Δημοτικά – Γυμνάσια/Λύκεια).

Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, «η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, του εκπαιδευτικού καθώς και τα τυποποιημένα τεστ για την αξιολόγηση των μαθητών σε εθνικό επίπεδο πρέπει να εξεταστούν μαζί, έτσι ώστε όχι μόνο να είναι αποτελεσματικές οι νέες πολιτικές όσον αφορά την επίτευξη των στόχων του πλαισίου αξιολόγησης, αλλά και να δημιουργούν συμπληρωματικότητες, να αποφεύγεται η αλληλοεπικάλυψη και να προλαμβάνεται η ασυνέπεια μεταξύ των στόχων».

Στο προωθούμενο αυτό νέο πλαίσιο, οι εκπαιδευτικοί «χρεώνονται» την επιτυχία ή αποτυχία των μαθητών τους και η διοίκηση του σχολείου «χρεώνεται» -με τη σειρά της- την επιτυχία και την αποτυχία όλων.

«Αγνοούνται» οι κοινωνικές και γεωγραφικές ανισότητες που διαμορφώνουν αντίξοες συνθήκες για την εκπαίδευση των μαθητών από τα ασθενέστερα οικονομικά και κοινωνικά στρώματα.

Μια τέτοια αντίληψη, όπως γίνεται φανερό, εναποθέτει μεγάλο φορτίο ευθύνης στους ώμους του δασκάλου και συνήθως, όταν τίθεται θέμα σχολικής αποτυχίας ή εκπαιδευτικής κρίσης, ο δάσκαλος είναι ο «αποδιοπομπαίος τράγος». Με αυτό τον τρόπο, γίνεται ευκολότερη υπόθεση η επιβολή αυταρχικών μέτρων αξιολόγησης, εντατικοποίησης και διοικητικού ελέγχου.

Σε ΦΕΚ το πολυνομοσχέδιο του υπ. Παιδείας “Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις” - ( Νόμος 4823/2021 Αρ. Φ. 136 )

Share:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΑΚ 2021-22

Αξιότιμοι/ες κύριοι/κυρίες,
Σάς αποστέλλουμε τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα για το σχολικό έτος 2021-2022 της Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης για την προώθησή τους στα σχολεία με σκοπό την ενημέρωση εκπαιδευτικών και μαθητών.

Προτάσεις για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Share:

ημερολογιο

ημερολόγιο

Προσφατες Αναρτησεις

Μεταφραση

Δημοφιλεις αναρτησεις

Στιγμες απο την Ιστορια

RSS Feed

RSS Feed

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ

Πληροφορίες

Αρχειοθήκη ιστολογίου