Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,
δεδομένου ότι η ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης και η
δημιουργικότητα αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις για εποικοδομητική
αξιοποίηση του διαδικτύου από εκπαιδευτικούς και μαθητές/ τριες, το Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» (https://isecurenet.sch.gr/portal/)
υλοποιεί επιμορφωτικό εργαστήριο (Webinar) με τίτλο: «Σκεψεδάκια»: Δημιουργική σκέψη στην Πράξη και στην τάξη», με
εισηγητή τον κ. Δημήτρη Γραμμένο
(https://www.ics.forth.gr/person/Grammenos/Dimitrios), ερευνητή του Ινστιτούτου Πληροφορικής, ΙΤΕ.
Το εργαστήριο θα υλοποιηθεί διαδικτυακά, την Πέμπτη 14 Απριλίου (17.30 – 20.00) και απευθύνεται κατά προτεραιότητα, στις/στους εκπαιδευτικούς των
σχολικών μονάδων Προσχολικής, Δημοτικής και
Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που συμμετέχουν στο Διαπεριφερειακό
Θεματικό Δίκτυο κατά το σχολικό έτος 2021-2022, αλλά είναι ανοιχτό και σε όσους και
όσες ενδιαφέρονται να το παρακολουθήσουν, υπό
την προϋπόθεση ότι θα υπάρχουν
διαθέσιμες θέσεις.
Για τη συμμετοχή στο εργαστήριο απαιτείται συμπλήρωση φόρμας συμμετοχής,
διαθέσιμης στη διεύθυνση: https://bit.ly/3uj4mrC
Για την είσοδο στην εικονική αίθουσα όπου θα πραγματοποιηθεί το
εργαστήριο, ο σύνδεσμος είναι:
https://minedu-secondary.webex.com/meet/papadakis
Σύντομη
περιγραφή εργαστηρίου
Πρόκειται για ένα
ταχύρρυθμο διαδικτυακό εργαστήριο που προσφέρει μια βιωματική και παιγνιώδη
εισαγωγή στη Δημιουργική Σκέψη και τη Δημιουργικότητα και προτείνει τρόπους
αξιοποίησης στην πράξη και στην τάξη. Το εργαστήριο έχει ως βασικό στόχο την
έμπνευση μέσα από τη διασκέδαση, καθώς και να ανοίξει την όρεξη των
συμμετεχόντων για δημιουργική σκέψη και ένταξή της στην εκπαιδευτική τους
πρακτική.
Το εργαστήριο βασίζεται
και ταυτόχρονα εισάγει τη φιλοσοφία και τη μεθοδολογική
προσέγγιση με το όνομα
«Σκεψεδάκια», η οποία έχει δημιουργηθεί από τον εισηγητή και μπορεί να
χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με παιγνιώδη
χαρακτήρα.
Τα «Σκεψεδάκια»
συνδυάζουν τη Δημιουργικότητα με τη Διασκέδαση και εξασκούν ποικίλες πτυχές της
Δημιουργικής Σκέψης (φαντασία, ανοιχτότητα, εφευρετικότητα,
αντισυμβατικότητα, κ.ά.).
Ένα «Σκεψεδάκι» συνήθως είναι σύντομο, έτσι ώστε να μπορεί εύκολα να ενταχθεί
στο πλαίσιο οποιασδήποτε εκπαιδευτικής δραστηριότητάς ακόμα και στο διάλειμμα.
Πολλά «Σκεψεδάκια» μαζί
μπορούν να συνδυαστούν για τη δημιουργία πολύωρων
εργαστηρίων και
εκπαιδευτικών δράσεων. Στο πλαίσιο του εργαστηρίου παρουσιάζεται η βασική
«συνταγή» για τη δημιουργία επιτυχημένων «Σκεψεδακίων», πολλά σχετικά
παραδείγματα, αλλά και ο ρόλος και η αξία των «Ασχέτων», καθώς και πώς όλα αυτά
μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως δομικά στοιχεία για τη δημιουργία εκπαιδευτικών
δραστηριοτήτων με παιγνιώδη χαρακτήρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου